עדי אשכנזי בהתבטאות ראשונה מאז נאום הזעם שלה בועדה לקידום מעמד האישה בכנסת: בשיחה עם ynet סיפרה אשכנזי כי מדובר היה בהופעה ספונטנית בוועדה, וכי כלל לא הוזמנה לדבר. "לא התכוונתי לדבר", אמרה הקומיקאית, "הגעתי באופן ספונטני באופן לא מתואם, כי זה חשוב. הגעתי כי ראיתי הודעה בקבוצה של 'הקול הנשי' - שהייתה קריאה לשחקניות שתומכות במאבק להגיע".
עדי אשכנזי בנאום בוועדה לקידום מעמד האישה הכנסת
(צילום: ערוץ הכנסת)
יושבת ראש הוועדה, חברת הכנסת פנינה תמנו שטה סיפרה: "ראיתי את אשכנזי במפתיע וניגשתי אליה -אמרתי לה 'אני מודה לך שיצאת מאזור הנוחות שלך ויצאת בקריאה ברורה לצד האימהות כי אנחנו לא נפקיר אותן'. צריך שכל הנשים מכל החזיתות והזירות ישמיעו קול - ונתתי לה את רשות הדיבור באופן הספונטני כפי שהגיעה לוועדה".
"את מי עוד לא הרגתם", אמרה אשכנזי בנאומה תוך שהוא דומעת, "הרגתם עם שלם, את כל האימהות המדינה שלא ישנות בלילה! הם הילדים של כולנו, החטופים.
"איזה בטחון יש לך במדינה?", תהתה אשכנזי, "אתה נדרש לתת מאה אחוז התמסרות למדינה כשהמדינה מבריזה לך, איך? ואני קוראת לכל נשות המדינה, תשימו לב - אין לנו ביטוי, לא בממשלה, לא בקבינט. אנחנו נועדנו לבכות ולהיאנס. ומעט הנשים שנמצאות שם למעלה, תעשו את העבודה שלכן! אם את אישה שהצליחה לעלות למעלה תעשי הכל למען נשים, כל יום".
אשכנזי המשיכה ותקפה את המדינה שלדבריה, לא דואגת לאזרחיה. "אנחנו השתגענו? איפה הנאמנות של המדינה לאזרחים שלה, איפה? ואז אומרים, 'לא, לא, לא, רגע, רגע, רק ציר פילדלפי. רגע, רגע, רק ניצחון מוחלט. איזה ניצחון מוחלט? איזה ניצחון? תחזירו אותם! תחזירו אותם! איזה ניצחון יש לנו אם לא להתחייב לאזרחים שלנו?".