הלחימה הבלתי פוסקת באיזור קייב באוקראינה הביאה למותם של עיתונאים מרשת פוקס ניוז, כשעובד נוסף של הרשת נפצע קשה, כך הודיעו הערב (ג') בפוקס.
2 צפייה בגלריה
פייר זקרזבסקי
פייר זקרזבסקי
אחד ההרוגים. פייר זקרזבסקי
(צילום: רויטרס)
בהתקפה נהרגו פייר זקרזבסקי, צלם בן 55 ואולכסנדרה "סאשה" קובשינובה, עיתונאית אוקראינית בת 24, שעבדה כיועצת עבור הרשת. מצבו של מגיש רשת פוקס בנג'מין הול מוגדר קשה והוא מאושפז בבית החולים.
"האמת היא המטרה", אמר שר ההגנה האוקראיני כשהתייחס למותם של זקרזבסקי וקובשינובה. דוברת פוקס ניוז סוזן סקוט טענה שהרכב של השלושה נקלע לאש כבדה. על פי דיווח של האתר האוקראיני kp, הרכב שלהם נפגע כתוצאה מארטילריה שנורתה על ידי חיילים רוסים סמוך לכפר חורנקה, הנמצא כ-25 קילומטר צפון-מערבית לקייב.
"סאשה הייתה רק בת 24 ושימשה בתור יועצת שלנו באוקראינה", אמרה סקוט בהצהרה שהוציאה פוקס. "היא עזרה לצוותים לנו לנווט בקייב ובקרבתה תוך כדי איסוף מידע ושיחות עם אנשים. היא הייתה מוכשרת מאוד ועבדה שבועות רבים מסביב לשעון עם כל הצוות שלנו שם כדי להבטיח שהעולם יידע מה קורה במדינה שלה".
2 צפייה בגלריה
סאשה קובשינובה
סאשה קובשינובה
"שימשה בתור היועצת שלנו באוקראינה". סאשה קובשינובה
(צילום: רויטרס)
זקרזבסקי היה אזרח אירי וצלם ותיק, שהיה מנוסה בצילום ודיווח מאיזורי מלחמה עבור פוקס ניוז. הוא עבד מאוקראינה עוד מחודש שעבר. רבים בערוץ ספדו לשניים כשהמגיש ברט באייר צייץ ותאר אותם בין היתר כ"אנשים נפלאים שאבדו בשדה הקרב. זה יום קשה".
רק לפני יומיים נהרג ברנט רנו, קולנוען תיעודי מארצות הברית, שנורה לא רחוק מהמקום בו העיתונאים של פוקס הותקפו ונהרגו.