המהדורה ה-40 של פסטיבל הקולנוע ירושלים חשפה היום (ה') את התוכנייה המלאה ואיתה גם את רשימת האורחים המרשימה שינחתו בישראל. הפסטיבל, שייפתח ב-13 ביולי עם הקרנת סרטו החדש של גיא נתיב, "גולדה", יארח את הכוכבת הראשית שלו, השחקנית זוכת האוסקר הלן מירן, כשגם נתיב עצמו והקאסט הישראלי צפויים להגיע. בנוסף, לייב שרייבר ("ריי דונובן"), שמגלם בסרט את מזכיר המדינה הנרי קיסינג'ר, ינכח בהקרנה החגיגית.
2 צפייה בגלריה
הלן מירן
הלן מירן
הלן מירן
(צילום: EPA)
מירן עצמה תזכה לאות הוקרה מיוחד מטעם הפסטיבל לצד הבמאי האמריקני הוותיק והמוערך אוליבר סטון ("פלאטון") - מי שזכה פעמיים בקריירה בפרס האוסקר בקטגוריית הבימוי. כמה מסרטיו הבולטים של סטון יוקרנו בפסטיבל, בהם זוכה האוסקר לשנת 1987 "פלאטון", "וול סטריט", "ג'יי אף קיי: תיק פתוח", ו"רוצחים מלידה".
אות הוקרה שלישי יוענק לצמד הבמאים הבלגים, האחים ז'אן-פייר ולוק דארדן. הם יזכו לרטרוספקטיבה בפסטיבל, שתכלול הקרנות של שמונה סרטים: "ההבטחה", "רוזטה", "הבן", "הילד", "השתיקה של לורנה", "הילד עם האופניים", "יומיים ולילה" וכן סרטם האחרון "טורי ולוקיטה".
2 צפייה בגלריה
אוליבר סטון
אוליבר סטון
אוליבר סטון
(צילום: AP)
עוד יגיעו לישראל הבמאית הצרפתייה קלייר דני ("ננט ובוני"), שתעמוד בראש צוות השיפוט של התחרות הבינלאומית והבמאי ההונגרי עטור הפרסים קורנל מונדרוצו ("קרעים של אישה"), שיעמוד בראש צוות השיפוט של התחרות הישראלית.
בצוותי השיפוט של הפסטיבל ישתתפו אנשי קולנוע בכירים רבים, בהם הבמאי וויט סטילמן ("מטרופוליטן"), הבמאי והמחזאי פלוריאן זלר ("האב", "הבן"), מריה שרדר ("המורדת"), עלי עבאסי ("עכביש קדוש") ואלכסנדרו בלק, מי שביים את "מטרונום", זוכה פרס הסרט הבינלאומי בפסטיבל בשנה שעברה.