יום הציון לטבח 7 באוקטובר שביצע ארגון הטרור חמאס יובא מחר (ב') בכל ערוצי הטלוויזיה בישראל. בערוצים השונים ישודרו משדרים מיוחדים, וכמוהם - גם באתר ynet ישודרו שני טקסי הזיכרון - הטקס הלאומי של משפחות חטופים ונרצחים, והטקס הממלכתי של מדינת ישראל. כמו כן, ישודרו סרטים דוקומנטריים וסרטי זיכרון על הנרצחים והנופלים.

כאן

תאגיד השידור כאן ישדר הלילה (א') את שמות הנופלים והנרצחים. במהלך הימים שלפני ואחרי יום השנה, תשודר הסדרה הדוקומנטרית "היום שלא נגמר", שכוללת חמישה פרקים הכוללים למעלה ממאה מרואיינים, בהם דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי. בערב 7 באוקטובר תשודר בשעה 18:00 מהדורה מפוצלת מירושלים ומפארק הירקון בהגשת מיכל רבינוביץ' וטלי מורנו. לאחר מכן ישדרו בתאגיד את שני טקסי הזיכרון המרכזיים - ב-19:00 את הטקס הלאומי מפארק הירקון שאותו מפיקות משפחות נרצחים, וב-21:15 אך טקס הזיכרון הממלכתי-ממשלתי.
4 צפייה בגלריה
מתוך "היום שלא נגמר"
מתוך "היום שלא נגמר"
מתוך "היום שלא נגמר"
(צילום: באדיבות כאן 11, קסטינה תקשורת)

קשת

בערוץ קשת ישדרו את שמות הנופלים והנרצחים בלילה שלפני 7 באוקטובר. את ערב השידורים יחלו ב-18:30 עם המהדורה המרכזית בהגשת יונית לוי ודני קושמרו, שתלווה במוקדי שידור מרחבי הארץ. מאוחר יותר ישדרו בערוץ את טקס הזיכרון הלאומי מפארק הירקון, ובהמשך את טקס הזיכרון הממלכתי-ממשלתי. יסכמו את היום אברי גלעד ויאיר שרקי בתוכנית מיוחדת.

רשת

מהדורת החדשות המרכזית של חדשות 13 תשודר החל מ-17:30, עם הילה קורח ואודי סגל. טקס הזיכרון הלאומי מפארק הירקון ישודר גם בערוץ רשת, ומאוחר יותר ישודר טקס הזיכרון הממלכתי-ממשלתי. את ערב השידורים ימשיכו לוסי אהריש וצחי הלוי, שיארחו את הגיבורים שלהם מהשנה למלחמה, וטל ברמן עם "היום שהיה".
4 צפייה בגלריה
פרימיירה שוטרים עונה 2
פרימיירה שוטרים עונה 2
יארחו את הגיבורים שלהם מהשנה למלחמה. צחי הלוי ולוסי אהריש
(צילום: ענת מוסברג )

ערוץ 14

במשך היום יקיימו משדרים מיוחדים ממספר מוקדים - בהם מתחם הנובה, קיבוץ בארי, כפר עזה, שדרות ואופקים. מהדורת החדשות תחל בשעה 19:00. בערוץ ישדרו מיני-סדרה, "יומני הקונספציה", שעוסקת בשאלה כיצד הגיעה ישראל לאירועי טבח 7 באוקטובר. מהדורת החדשות עם שרון גל ומגי טביבי תחל בשעה 19:00, ובשעה 21:15 ישודר טקס הזיכרון הממלכתי-ממשלתי. מהערוץ לא ציינו בלוח השידורים שהפיצו אם ישדרו את טקס הזיכרון הלאומי ביוזמת משפחות נרצחים.

i24NEWS

בערוץ החדשות החדש נערכים לשבוע שידורים מיוחד, כשמחר ישדרו מהדורת חדשות מפוצלת מהאולפן ומבארי, בהגשת מירי מיכאלי ואורן וייגנפלד. כמו כן, ישודרו שני טקסי הזיכרון - הממלכתי-ממשלתי והלאומי. בהמשך תשודר תוכנית מיוחדת של "הישראלים" עם אורי קואל.

yes

בחברת yes מקדישים תכנים רבים לציון שנה למתקפת הטרור, ובראשן הדרמה הבולטת "שחר אדום", שמבוססת על ארבעה סיפורים אמיתיים מהשבת השחורה. ביום שני, ערב 7 באוקטובר, ישודר ב-yes דוקו הסרט "חיים על הגבול", על רונית איפרגן ובעלה איציק, שהחליטו לעזוב את המרכז לפני 15 שנה ולעבור לעוטף עזה מסיבות כלכליות - ובעקבות הטבח פונו מביתם לקיבוץ שפיים לצד הקהילה שלהם. בנוסף, ישודר NOVA, הסרט הדוקומנטרי המטלטל שזכה לשבחים, שעשוי מקטעי צילום ומסיפורים של המבלים במסיבה טרם מתקפת הטבח, והחרדה והאימה ששררו בעת מתקפת הטרור.
4 צפייה בגלריה
מתוך 'שחר אדום'
מתוך 'שחר אדום'
מתוך "שחר אדום"
(צילום: לאל אוטניק, באדיבות yes)

HOT

גם בחברת HOT הופקו תכני מקור על הטבח, וביום השנה ישודר ב-HOT8 בין היתר הסרט המדובר "עוד נחזור לרקוד", שבו שורדי פסטיבל הנובה משחזרים את שהתרחש בו. בנוסף, ישודר הסרט "לא גיבורים אנחנו" שיצר שקד ברנד, חייל מילואים שתיעד מהשטח בזמן הלחימה בעזה, וחושף יחד עם חבריו לפלוגה את רגעי העצב, השמחה, הגאווה והשפל מהשירות ומהמלחמה.

פרטנר

בחברת התקשורת יקדישו את יום השידורים לזיכרון הטבח, וישדרו בין היתר פרויקט הנצחה בשיתוף רשת, שמכיל 28 סרטים המספרים את ההספדים של האנשים שאיבדו את היקרים להם מכול. בנוסף, ישודר הסרט המדובר של כאן, "זריחה שחורה", אודות עדויות מפסטיבל הנובה, וגם "זעקות ואז שתיקה" - סרטה הדוקומנטרי המדובר של סמנכ"לית מטא לשעבר, שריל סנדברג, החושף את הפשעים המיניים שביצעו מחבלי החמאס בנשים ובנערות ישראליות במתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר ובשבי.
4 צפייה בגלריה
עדותה של עמית סוסנה מתוך הסרט התיעודי "זעקות ואז שתיקה"
עדותה של עמית סוסנה מתוך הסרט התיעודי "זעקות ואז שתיקה"
עמית סוסנה מתוך הסרט התיעודי "זעקות ואז שתיקה"
(צילום: קסטינה תקשורת מתוך screams before silence)

סלקום

בחברת סלקום הודיעו כי ערוצי הבית לא ישודרו ביום השנה לטבח, והוסיפו כי ישדרו סרטי זיכרון במסגרת שיתוף פעולה עם רשת, שבהם יספידו אנשים שאיבדו את היקרים להם מכול במהלך המלחמה. בנוסף ישודר הסרט "עו"סיות במלחמה" - סרט דוקומנטרי המביא את סיפורן של עובדות סוציאליות שמצאו את עצמן עוזרות לאנשים רבים מספור בלב הלחימה, כשאין להן רגע לעצור ולעזור לעצמן.
גם ערוצי הילדים נערכים ליום השנה לטבח, כשערוץ הילדים וניקלודיאון יאחדו כוחות וישדרו תכנים משותפים בהתאמה למלחמה.