איתי לוי הוא הזמר הראשון לפתוח הופעת ענק מול אלפים בהיכל מנורה מאז פרוץ המלחמה - אחרי שהודיע שיקיים את המופע שתוכנן ל-10 באוקטובר ונדחה. "במשך החודשים האלה כיתתנו רגליים להופעות בכל הארץ, וראיתי את האנשים שאמרו לי שהם רוצים לחזור להופעות. חיילים שאלו אותי מתי חוזרים", אמר הזמר בשיחה עם ynet.
2 צפייה בגלריה
איתי לוי, מתוך "שירים בכיכר"
איתי לוי, מתוך "שירים בכיכר"
איתי לוי
(צילום: שאול גולן)
"אני מרגיש שזה הרגע להראות לכל העולם שאנחנו עם חזק, שעם ישראל חי ושהמוזיקה מנצחת", מוסיף הזמר, אבל מסביר שמדובר גם ברצון אישי שלו. "זו גם תרופה בשבילי אני צריך את זה לנשמה שלי, בשבילנו, האמנים. שעתיים לנקות את הראש".
בימים שבשגרה הופעותיו של לוי שמחות במיוחד וכוללות ריקודים בקהל, כעת, הוא מסביר, ינסה למצוא את האיזון שיתאים לרוח התקופה."אני מאוד אוהב לעשות שמח, אבל עשינו התאמות".
כמו מה? "אני רוצה לבוא ולעשות שמח לעם שלנו, אבל מה לעשות שהמציאות קשה? אז שינינו קצת דברים - הרגענו קצת את השמחה והורדנו גם צלילים מסוימים. יש לי את השיר 'אין לי מקום אחר', שהצליל בתחילתו ממש נשמע כמו אזעקה, אז הורדנו את זה. הקהל שיבוא יחווה שעתיים של מסע בין כל קשת הרגשות. תהיה קשת רגשית".
למרות החלטת פיקוד העורף על תפוסה מוגבלת בהיכל עד 5,000 אנשים - לוי עדיין החליט לקיים את ההופעה שנדחתה מאוקטובר ותיערך ב-4 בינואר. "מלכתחילה ההופעה לא הייתה אמורה להתקיים על במה של 360 מעלות, כשהיכל מנורה מכיל 11,000 מקומות", מסביר לוי מדוע בהיבט הטכני אין שינויים רבים. "ההופעה תוכננה מראש להופעת פרונט, והמשמעות היא שמבחינת כמות הקהל אנחנו פחות או יותר כמו שתכננו לפני המלחמה".
2 צפייה בגלריה
איתי לוי, מתוך "שירים בכיכר"
איתי לוי, מתוך "שירים בכיכר"
"הקהל שיבוא יחווה שעתיים של מסע בין כל קשת הרגשות". איתי לוי
(צילום: שאול גולן)
כמו רבים מאיתנו, אחת ההתמודדויות של לוי במהלך המלחמה היא הדאגה להורים שלא יישארו לבד. על הקשר המיוחד של הזמר בן ה-35 עם אימו הוא מקפיד לדבר בראיונות - וגם הפעם, כשנשאל כיצד התמודדו עם רגעי החרדה והפחד של המלחמה לפחות בתחילתה, השיב כי מיד הזמין את אימו להתגורר עימו.
"בחודש הראשון היא הייתה אצלי, ואחר כך החזרנו אותה לחיים שלה. אי אפשר לשנות את החיים שלה לגמרי. אנחנו מקפידים לשמור עליה נפשית, היא בן אדם מאוד רגיש. אני מבקש מהעוזרת שלה שלא תיתן לה לראות חדשות במצב הזה, אמא שלי גם תבוא להופעה", הוא אומר ושומר על אופטימיות.
בלי קשר להופעה המתקרבת במנורה, לוי התחדש גם בטייטל חדש לאחרונה - בעלים של קבוצת כדורגל. הזמר רכש את קבוצת מכבי שעריים מליגה א', כפי שפרסם העיתונאי נדב צנציפר ב-ynet וב"ידיעות אחרונות". "אנחנו נבריא את המועדון ואני מאמין שבעבודה קשה ורצינית נגיע לפלייאוף לקראת העונה הבאה".
יש לך מחשבות על ליגת העל? "זה כמו לשאול מישהו שיש לו שיר אחד אם הוא חולם להגיע למנורה - זה קשה, צריך סבלנות, רגע. אני באתי למועדון ממקום של שליחות, מעבר לזה שאחיין שלי משחק בקבוצה. יש לנו שם 50 ילדים עם צרכים מיוחדים. זו השכונה שלי. אני רוצה שנצליח אבל צריך סבלנות".