הפרשנית הפוליטית בריאנה ג'וי גריי מאתר החדשות The Hill ראיינה מוקדם יותר השבוע (ג') את ירדן גונן, אחותה של רומי גונן - אחת מ-124 החטופים הישראלים שמוחזקים בשבי חמאס - כשבתגובה לדבריה של המרואיינת גלגלה את עיניה בשידור - ופוטרה מהערוץ מספר ימים לאחר מכן. צפו:
צפו בקטע מתוך הריאיון ובתגובתה של הפרשנית
(צילום: The Hills)
"סוף סוף זה קרה, The Hill פיטרו אותי", כתבה גריי ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר). "שלא יהיה לכם ספק שהרשת דוגלת בדיכוי של חופש הביטוי - במיוחד כשזה נוגע לביקורת שמופנית כלפי ישראל". בציוץ נוסף שפרסמה מאז הוסיפה הפרשנית כי הפיטורים הם "מאמץ מכוון".
כשגונן אמרה בשידור כי היא מקווה שהפרשנית מאמינה לעדויות שחושפות כי אלה המוחזקות בשבי נפגעות מאלימות מינית בידי הטרוריסטים - גריי גלגלה את עיניה והובילה לסיום הריאיון, כך לפי התיעוד מהשידור. "אני מקווה שאת באופן ספציפי מאמינה לנשים שאומרות שהן נפגעו", אמרה גונן, ולדבריה גריי כאמור גלגלה את עיניה, פלטה אנחה ואמרה "אוקיי תודה שהצטרפת, הישארו איתנו", וקטעה את דבריה של האורחת בשידור.
1 צפייה בגלריה
בריאנה ג'וי גריי מראיינת את ירדן גונן ב-The Hill
בריאנה ג'וי גריי מראיינת את ירדן גונן ב-The Hill
בריאנה ג'וי גריי מראיינת את ירדן גונן ב-The Hill
(צילום מסך, The Hill)
עוד אחותה של גונן סיפרה בשידור כי הפעם האחרונה ששמעה אודות אחותה היה בחודש נובמבר, כשחלק מהחטופים ששוחררו בעסקה סיפרו "דברים מחרידים" על שהותם בשבי.
רומי גונן בת ה-23 נחטפה לעזה ב-7 באוקטובר בעת שבילתה בפסטיבל נובה ברעים. חברתה הקרובה גאיה חליפה בת ה-24 נרצחה לנגד עיניה, ושגונן כשניסתה להימלט מאזור הטבח עוד הספיקה להתקשר לאימה. חטופים נוספים שחזרו מהשבי העידו כי ראו כיצד גונן נחטפה ונגררה על ידי מחבלים, כשהיא פצועה בידה, ושהיא איבדה את הכרתה לאחר שנפגעה מכלי הנשק של אחד מהם. "ככה מתייחסים לאנשים?", שאלה גונן בתוכנית. "ואלה רק הדברים שקרו לאחותי הקטנה ב-7 באוקטובר. אנחנו לא יודעים מה עוד קרה".
כשהפרשנית דחקה בגונן לדבר על פוליטיקה ועל המצב בישראל, גונן הסבירה שהיא רק רוצהלספר את סיפורה של אחותה. כך גם כשנשאלה לגבי שאיפותיו הפוליטיות של נתניהו, וגונן אמרה שזה לא מתפקידה להגיב. "אני כאן כדי לדבר על אחותי; בבקשה, עזרי לי להפיץ את הסיפור שלה. עזרו לי לגרום לאנשים להבין מה עובר עליה כאישה בשנת 2024", אמרה.
זו לא הפעם הראשונה שמשפחתה של רומי גונן נתקלת ביחס כזה בעת ראיונות טלוויזיוניים לרשתות מעבר לים, כשבחודש נובמבר מירב גונן, אימה של רומי, התראיינה ברשת הקטארית אל ג'זירה על בתה - אך המגיש בחר לשאול דווקא על "השטחים הכבושים" ועל עזה: "זאת ליבת הסוגיה". לכך האם השיבה אז: "תפסיק לשאול על כך. בתי ברצועה, אני רוצה שהיא תחזור עם יתר החטופים".