מוזיאון הקולנוע הלאומי באיטליה שבטורינו העניק אתמול (ב') פרס מפעל חיים לשחקן זוכה האוסקר קווין ספייסי - כשסגן שר התרבות האיטלקי, ויטוריו סג'ארבי, העניק לו את הפרס.
2 צפייה בגלריה
קווין ספייסי
קווין ספייסי
פרס מפעל חיים. קווין ספייסי
(צילום: EPA)
"הערב אנו צופים בקאמבק של קווין ספייסי", אמר סג'ארבי. "מי שחי את חייו דרך הקולנוע הוא בן אלמוות, וזה בדיוק מי שהוא ולכן אנו מעניקים לו את הפרס הזה".
ספייסי עצמו הודה למוזיאון בטורינו על "האומץ והביצים להזמין אותי". זו למעשה הייתה ההופעה הפומבית הראשונה של השחקן מאז שהואשם במספר סעיפים של תקיפה מינית. השחקן בן ה-63 גם נכח בכיתת אמן, שבה דיבר על חייו והקריירה שלו.
"הערב אני מחשיב את עצמי לבר מזל במיוחד", אמר ספייסי. "אני עושה את העבודה הזו כבר מעל 40 שנה, ובמהלכם קיבלתי אך ורק תגובות אוהבות ותמיכה מהמעריצים שלי ואלו שעבדו לצידי. וזה כבוד גדול עבורי להיות חלק מהתהליך הזה. הקשר שאני חולק איתם לא יישבר בקלות".
"בעצם הענקת הפרס הזה המוזיאון מצהיר שהוא מגן על הישגים אמנותיים ועל כך שהם צריכים לזכות בהערכה", הוא הוסיף באירוע שכל הכרטיסים אליו נמכרו מראש ולאחריו מעריצים רבים עמדו בתור כדי להצטלם ולקבל חתימות מהשחקן.
2 צפייה בגלריה
קווין ספייסי
קווין ספייסי
"מחשיב עצמי לבר מזל". קווין ספייסי
(צילום: gettyimages)
"יש מישהו שאני חייב להודות לו הערב", אמר ספייסי בנאום התודה שלו לאחר קבלת הפרס והתייחס למנהלו האישי הוותיק שעומד לצידו גם במהלך האישומים נגדו. "כשיש לך חבר כמו אוון לוונסטין, החיים יכולים באמת מיוחדים. בזכותו הבנתי שאני צריך לשים בצד את כל הטעויות שעשיתי, לעמוד שוב על הרגליים ולהמשיך הלאה. אני רוצה להפנות את כל תשומת הלב אליך, על כל מה שאתה עושה. דברים יפים יפים פי שניים, כמו הערב, כי אני יכול לחלוק אותם איתך. אני באמת בר מזל שיש לי אותך כאח - אתה האח שמעולם לא היה לי".
במהלך כיתת האמן ובערב כולו לא נרשמה התייחסות או דיון בנוגע לאישומים הפליליים נגד ספייסי, שבתגובה טען לחפותו בגין מספר סעיפים של תקיפה מינית, מעשים מגונים וקיום יחסי מין לא בהסכמה. משפטו של ספייסי צפוי להתקיים בלונדון בחודש יוני, כשארבעה גברים טוענים שביצע בהם את אותם מעשים בין השנים 2001 ל-2013.
בחודש אוקטובר האחרון, חבר מושבעים בניו יורק פסק שספייסי לא התעלל מינית בשחקן אנתוני ראפ במסגרת תביעה אזרחית של האחרון, כשהשניים היו שחקנים מתחילים בברודוויי ב-1986 וראפ היה בן 14 בלבד. חבר המושבעים ערך התייעצות של מעל שעה ובסופה פסק שראפ, היום בן 50, לא הוכיח את טענותיו.