הקריירה המוזיקלית של חוה אלברשטיין נפרשת על פני שישה עשורים, בהם הנפיקה כמה מהשירים הגדולים ביותר במוזיקה העברית. אבל כנראה שגם אלברשטיין עצמה לא תיארה לעצמה שעולם המוזיקה יושבת בפתאומיות בעקבות נגיף מסתורי שהגיע מסין.
2 צפייה בגלריה
חוה אלברשטיין
חוה אלברשטיין
קוראת ספרים ומקליטה שירים. חוה אלברשטיין
(צילום: ניב עשת כהן)
כמו מוזיקאים רבים אחרים, גם אלברשטיין ניצלה את הזמן בבית כדי לעבוד על אלבום שעומד לצאת בקרוב, מתוכו השיקה סינגל חדש - "בין הקירות", בו היא מארחת את החצוצרן אבישי כהן. עם מסיכות ומרחק סביר בין השניים לבין המוזיקאי והמפיק ערן ויץ, הצטרפו גם שלומי שבן על הפסנתר ויהונדב לוי על התופים.
ומה היא עשתה עם יתר הזמן הפנוי? ובכן, כמו כולנו, גם היא צפתה בסרטים אהובים מהעבר, קראה ספרות מתח וחיפשה במשך שעות מוזיקה חדשה בספוטיפיי - רק כדי לחזור למוזיקה האהובה עליה. חוה אלברשטיין מסכמת את פרויקט ימי הסגר שלנו עם כמה המלצות מפתיעות ומנחמות.
המלצת צפייה: "'מפגשים מהסוג השלישי' - הסרט האהוב עליי. נכון שהיום יש טכנולוגיות יותר מפותחות כשמדובר במדע בדיוני, אבל יש משהו כל כך שובה לב בתמימות ובהתרגשות שהוא מצליח להעביר. בעיני זה הסרט הכי טוב והכי אישי של ספילברג. ראיתי אותו הרבה פעמים".
המלצת האזנה: "הקלטות של אלה פיצג'רלד ולואי ארמסטרונג, ביחד או לחוד - שני מוזיקאים שפשוט מחבקים את כל מי שמאזין להם. אתה לא יכול לכעוס או להתמרמר כשאתה שומע את הקולות האלה. העולם בלי ספק נהיה יפה יותר ומלא תקווה".
המלצת קריאה: "'לטובת הציפורים'" מאת דרור בורשטיין. אנחנו אמנם ספונים בבתים, אבל הטבע אינו נח והרבה דברים מתרחשים בו ומתעוררים לחיים דווקא כשאנחנו רחוקים ממנו. ציפורים, למשל, משמיעות שירים חדשים שמעולם לא שמענו בגלל הרעש האינסופי שאנחנו מייצרים. לכן אני רוצה להמליץ על ספר שהוא בעצם אנתולוגיה ספרותית שמלקטת עבורנו בידע רב ובאהבה קטעי ספרות ושירה שעוסקים בציפורים מתוך הספרות העברית מכל הזמנים. בשבילי זה היה מעין קורס משולב בין מדעי הטבע ומדעי הרוח כאחד. ספר שלא צריך לקרוא בבת אחת, אלא להניח אותו על שולחן בסלון וכל יום לקרוא כמה קטעים. זה פוקח עיניים ולב, וגם מעוצב יפה עם ציורים שעוזרים להעביר את הקסם".
2 צפייה בגלריה
"לטובת הציפורים" מאת דרור בורשטיין
"לטובת הציפורים" מאת דרור בורשטיין
"קורס משולב בין מדעי הטבע למדעי הרוח". הספר "לטובת הציפורים" מאת דרור בורשטיין
(עטיפת הספר)
  • רוצים לקרוא את הפרק הראשון מתוך "לטובת הציפורים"? לחצו כאן
המלצה כללית לסיום - איך את נרגעת בזמן הסגר? "כדי להירגע אני אוהבת לשוטט בספוטיפיי ומנסה לדעת מה חדש, אבל הכל נשמע אותו דבר. אז אני מסיימת עם המוזיקה הקלאסית שהיא כמו חוף מבטחים. גיליתי גם את אתר הספרים הדיגיטליים 'עברית' ואני קוראת בעיקר ספרי מתח. ביוטיוב גיליתי הרבה סדרות מתח בריטיות מהעבר שהן עדיין מעולות ונעימות לי יותר מהסדרות האלימות והלא כל כך נעימות שמשודרות בנטפליקס ודומיו".