ספר הזיכרונות של הבמאי זוכה האוסקר וודי אלן מתפרסם היום (ב') בארצות הברית, בתום תהליך ארוך ומפותל. בחודשים האחרונים מספר הוצאות דחו את כתב היד, בשל מחאות ציבוריות נגד הבמאי המפורסם. זאת משום שבתו המאומצת, דילן פארו, מאשימה שהטריד אותה מינית בילדותה.
בסופו של דבר הספר, Apropos of Nothing ("בנוגע לשום דבר", בתרגום חופשי) ראה אור במפתיע, בהוצאת ארקייד מבית סקייהורס. "בעת המשונה הזו, כשלעתים קרובות האמת נשללת ומסומנת כ'פייק ניוז', אנחנו מעדיפים להשמיע את קולו של אמן מכובד, מאשר להתייצב לצד אלו שהחליטו להשתיק אותו", כתבה עורכת ההוצאה, ז'נט סיבר.
1 צפייה בגלריה
וודי אלן ומיה פארו. מתוך "חנה ואחיותיה"
וודי אלן ומיה פארו. מתוך "חנה ואחיותיה"
וודי אלן ומיה פארו. מתוך "חנה ואחיותיה"
לפי סוכנות הידיעות איי.פי, בממואר שכולל 400 עמודים, כותב אלן: "איני יכול להכחיש שזה חלק מהפנטזיות הפואטיות שלי - להיות אמן שהיצירה שלו לא מוצגת בארצו, ובגלל אי צדק, מתפרסמת בחו"ל". בהמשך הוא מתבדח בנוגע לפרשה, ומשווה את מעמדו הנוכחי לזה של סופרי עבר כמו הנרי מילר, ד. ה. לורנס וג'יימס ג'ויס. "אני יכול לראות את עצמי עומד לצדם, מתריס. וזו בערך הנקודה שבה אישתי מעירה אותי ואומרת - 'אתה נוחר'".
מוקדם יותר החודש, הממואר של אלן נדחה על ידי הוצאת האשט - אחרי שכבר הסכימה לפרסמו, ואף חתמה על חוזה עם הבמאי בן ה-88. התפנית הגיעה לאחר שעובדי האשט בניו יורק השביתו את משרדי ההוצאה במחאה, וזכו לתהודה בתקשורת. בהוצאה תיארו אז את הצעד כ"החלטה קשה", והודיעו כי יחזירו לאלן את כל הזכויות על כתב היד.
כזכור, כבר בשנות ה-90 נשמעו לראשונה הטענות כי אלן תקף מינית את בתו המאומצת דילן פארו, בתה של השחקנית מיה פארו, כשהייתה ילדה. לדבריה, האירוע הראשון התרחש בבית אימה ב-1992, כשהייתה בת שבע ואלן נגע באיבריה האינטימיים. עם עלייתה של תנועת MeToo, הוצפו מחדש הטענות בתקשורת, והתרבו הקריאות להחרים את אלן מצד במאים, שחקנים ואנשי תעשייה נוספים. לאורך כל השנים, אלן טען בעקביות כי טענותיה של פארו שקריות, ונובעות מ"שטיפת מוח" שמיה פארו כפתה על בתה מאז ילדותה.