בצל המתיחות הבטחונית, הוגברה האבטחה סביב המשלחת הישראלית לאירוויזיון ברוטרדם. למשלחת הישראלית הצמידו צוות מוגבר של מאבטחים ועדן אלנה, הנציגה שלנו בתחרות, מקבלת ליווי משטרתי צמוד בעקבות המצב בישראל. "אני מרגישה שאני בידיים בטוחות עוד לפני שהגיעו המאבטחים", אמרה אלנה ל-ynet, בשיחה קצרה על השטיח הטורקיז ברוטרדם.
2 צפייה בגלריה
עדן אלנה בחזרה השנייה ברוטרדם
עדן אלנה בחזרה השנייה ברוטרדם
עדן אלנה בחזרה השנייה ברוטרדם
(צילום: EBU/ANDRES PUTTING)
אלנה גם התייחסה למצב הבטחוני בישראל: "אני קצת נשרטת, הכול מרגיש לי לא נעים בכלל. אני כן רוצה להמשיך לייצג טוב, אבל הכול נורא קשה, ואני לא ממש יודעת מה לעשות עם עצמי. אני חושבת בעיקר על חבר שלי ועל אימא שלי גרה בשדרות ומכירה את המצב. זה הזוי ברמות שזה הגיע לתל אביב. זה מלחיץ רצח. אני יושבת ורואה חדשות, הלב שלך נופל לתחתונים. אני מפחדת ממה שקורה בארץ". לדבריה, היא מקווה שהמצב הבטחוני לא ישפיע על ההצבעות: "אני מקווה שמי שיצביע יהיה מספיק בוגר כדי לשים את הפוליטיקה בצד".
בנוסף התייחסה לעלייה שלה באתרי ההימורים השונים שצופים לה השתתפות בגמר. "אני שמחה, עבדנו קשה כדי להיכנס לשם. אני נורא בלחץ מההימורים אבל מנסה לשחרר את זה. הדבר היחיד שאני יכולה לעשות זה לתת מאתיים אחוז".
2 צפייה בגלריה
עדן אלנה
עדן אלנה
עדן אלנה
(צילום: רז שכניק)
בעוד המשלחת הישראלית מתמודדת עם האיום הבטחוני, שאר המשלחות נאלצות להתמודד עם מכת קורונה באירוויזיון. בשתי משלחות, פולין ואיסלנד, נמצאו נציגים חיוביים לנגיף. גם במשלחות של רומניה ומלטה מביעים חשש להידבקות אפשרית, משום שהמשלחות שהו באותו המלון. בעקבות מקרי ההדבקה, בוטל שייט מיוחד בהשתתפות כל הנציגים.
לפי הפרוטוקול של איגוד השידור האירופי, מי שנמצא חיובי נכנס לחמישה ימי בידוד וחברי המשלחת לשלושה ימים. במקרה ומשתתף לא יוכל להופיע ישודרו הקלטות גיבוי מהחזרה השנייה. מאחר והמשלחת הישראלית מחוסנת, לא צפויה בעיה כזאת אצלנו.