האדי מטר שנאשם כי ניסה להרוג את הסופר סלמן רושדי בניו יורק לפני שנתיים, עומד כעת בפני אישומים פדרליים על פעילות טרור בגין תמיכתו לכאורה בארגון חיזבאללה, כך לפי כתב האישום שנחשף הערב (ד').
2 צפייה בגלריה
סלמן רושדי
סלמן רושדי
סלמן רושדי
(צילום: andreas kudacki, ap)
מטר, בן 26 מניו ג'רזי, כבר עומד בפני אישומים מדיניים על ניסיון רצח ותקיפה בגין דקירתו של רושדי ב-2022. כעת, חבר מושבעים גדול מאשים אותו בשלושה אישומים הנוגעים לפעילות טרור, כולל ביצוע מעשה טרור ותמיכה חומרית בחיזבאללה, שמוכרת על ידי ארצות הברית כארגון טרור.
התוקף, מוסלמי שיעי בעל שורשים לבנוניים, כפר באישומי המדינה על רצח ותקיפה והוא ממתין למשפט, בזמן הזה הוא נמצא במעצר בכלא בניו יורק. על פי סנגורו, נת'ניאל ברון, הוא מתכנן לכפור גם באישומים הפדרליים.
סוכנות הידיעות "רויטרס" פנתה למשרד התקשורת של חיזבאללה בלבנון, אולם אלו לא מסרו תגובה על ההאשמות הקושרות את מטר לארגון.
2 צפייה בגלריה
תוקפו של סלמן רושדי, האדי מטר
תוקפו של סלמן רושדי, האדי מטר
תוקפו של סלמן רושדי, האדי מטר
(AP)
כזכור באוגוסט 2022, הסופר הותקף בדקירות סכין על הבמה בכנס שנערך במערב מדינת ניו יורק, והדבר הוביל לפציעות חמורות ולאובדן הראייה בעינו הימנית. תקיפתו יוחסה לפתווה שיצאה נגדו ב-1988 עת פרסם את הספר "פסוקי השטן", שהפך אותו לאויב האסלאם הקיצוני בשל האופן שבו הוצגה בו דמותו של הנביא מוחמד. הספר גם כלל דמות של אימאם המזכיר מאוד את האייתוללה חומייני, מנהיג איראן דאז וגרם למהומות במדינות המוסלמיות ונאסר להפצה בהן. חומייני האשים את רושדי בכפירה והוציא נגדו פסק הלכה מוסלמי - הקורא לרציחתו.