אחד הרגעים המרגשים במופע המחווה לעוזי חיטמן, שנערך היום (ו') בתיאטרון הבימה, היה כשעודד בן חור - ששר עם חיטמן את השיר "אדון עולם" לפני 46 שנים בפסטיבל הזמר החסידי - עלה לבמה כדי לשיר אותו שוב. "קשה להסתיר את ההתרגשות", אמר בן חור על המפגש הראשון שלו עם השיר, שהפך לחלק ממחזור התפילות. "כשעוזי התחיל לפרוט על הפסנתר את השיר, אמרתי לו, 'עוזי, בחיים לא ביקשתי ממך טובה. אני רוצה לשיר איתך את השיר. כשהוא שר את השיר כשהופענו איתו הוא חשב כנראה על אבא שלו, ואני חשבתי על סבא שלי". כשבן חור שר, ההתרגשות ניכרה בקולו ודמעות הציפו את עיניו, עד שהפסיק לשיר לכמה שניות. בהמשך הצטרף אליו טל סונדק, והשניים סחטו מהקהל מחיאות כפיים נרגשות.
6 צפייה בגלריה
חני נחמיאס במופע מחווה לעוזי חיטמן בהבימה
חני נחמיאס במופע מחווה לעוזי חיטמן בהבימה
נחמיאס במחווה לעוזי חיטמן
(צילום: מירה פוקס)
חיטמן, שנפטר באופן פתאומי לפני 18 שנים והוא בן 52, היה אמור להיות עכשיו בן 70. מופע המחווה שערך והגיש יואב גינאי (ההפקה המוזיקלית והעיבודים היו של גיורא ליננברג) הפך את אולם רובינא למועדון שירה בציבור אחד גדול. אורנה דץ פתחה את המחווה עם השיר "ניגונה של השכונה", אותו שרה בראשונה כשמלאו לה 12. עינת שרוף סחפה את הקהל עם "מי ידע שכך יהיה", ואלי גורנשטיין, חברו של חיטמן מימי הלהקה הצבאית, השתובב עם שני שירי ילדים שלו ("רכבת ההפתעות" ו"תזמורת של ממש"). "השכונה של עוזי היא בעצם גם השכונה שלי", אמר גורנשטיין. "כל המשחקים שעוזי שיחק, הם גם המשחקים שאני שיחקתי".
לימור שפירא נתנה אינטרפרטציה שקטה ל"אלוהים שלי", וצעירי הבימה שרו את "נולדתי לשלום". אבי דור, חברו של חיטמן מימי הופה היי, שר עם עודד סנדטש ואור משיח את "הופה היי", וחני נחמיאס, עוד חברה טובה של חיטמן, שרה באהבה את "הילד הכי קטן בכיתה".
6 צפייה בגלריה
מחווה לעוזי חיטמן
מחווה לעוזי חיטמן
עינת שרוף במופע המחווה
(צילום: מירה פוקוס)
אחרי שצעירי הבימה הגישו מחרוזת משירי הילדים של חיטמן, הגיעו שלושה רגעים שנצרבו בזיכרון. שימי תבורי, מהזמרים הכי מזוהים עם חיטמן, שר את "עוד סיפור אחד של אהבה" ואת "לילה בלי כוכב", וזכה למחיאות כפיים סוערות ("אתה ענק", צעקו לו מהקהל). "בכל פעם שאני מופיע בטקסים לזכרו של עוזי, אני מתרגש", אמר תבורי. "הוא היה אחד החברים הכי טובים שלי, והוא כתב לי 40 שירים". כשסיים לשיר, נופף לשלום לאיה, אלמנתו של עוזי, שישבה בשורה הראשונה.
רון שובל, ששר נהדר את "לכל אחד יש", הוכיח כמה הוא חסר על הבמות הגדולות כאן. אחריו הגיע תורו של אוהד חיטמן, האחיין של עוזי, ששר את "לפנייך" שהלחין למילותיו של הדוד לכבוד פסטיבל הפסנתר האחרון. "בשבילכם עוזי הוא הזמר, הפזמונאי, מגשים החלומות", אמר, "ובשבילי הוא דוד עוזי, הדוד שהערצתי, שהיו לי איתו יחסי אהבה-קנאה ושחשבתי שהוא מעריך אך גם ביקורתי כלפי המוזיקה שלי. היום אני גאה לשיר את השירים של עוזי, אחד מאבות התרבות שלנו".
6 צפייה בגלריה
מחווה לעוזי חיטמן בהבימה
מחווה לעוזי חיטמן בהבימה
קובי אשרת ואשתו עדה
(צילום: מירה פוקס)
6 צפייה בגלריה
שימי תבורי במופע מחווה לעוזי חיטמן
שימי תבורי במופע מחווה לעוזי חיטמן
שימי תבורי במופע
(צילום: מירה פוקוס)
חדוה עמרני שרה את "כמו שאתה יודע", המוכר כאחד מלהיטיה של מרגלית צנעני, ואורנה דץ הקפיצה את הקהל עם "כאן", הנציג שלנו לאירוויזיון 1991. טל סונדק שר ברגש את "עכשיו התור לאהבה", ועינת שרוף, בליווי הקהל, שרה את "ארץ הצבר", שמתחת למנגינה הקופצנית שלו מסתתרת גם קינה על הארץ שחיטמן כה אהב, ושהשתנתה לנגד עיניו. אחרי הביצוע של "אדון עולם" העניק מנכ"ל הבימה נועם סמל לאיה חיטמן את תעודת גיבור התרבות של התיאטרון הלאומי, שיועדה לעוזי. "תודה רבה, הפתעתם אותי", אמרה איה. "מאוד נהניתי ומאוד התרגשתי. חשוב מאוד לזכור את דרכו של עוזי. הוא תרם כל כך הרבה והיה לו עוד כך הרבה מה לתרום". את המופע קינח רון שובל עם השיר "תודה".
6 צפייה בגלריה
מחווה לעוזי חיטמן
מחווה לעוזי חיטמן
אורנה דץ שרה את "כאן"
(צילום: מירה פוקוס)
6 צפייה בגלריה
צעירי הבימה במופע מחווה לעוזי חיטמן בהבימה
צעירי הבימה במופע מחווה לעוזי חיטמן בהבימה
בנות הבימה
(צילום: מירה פוקס)