פיטר גרין, ממייסדי להקת פליטווד מק, הלך לעולמו בגיל 73, כך דווח הערב (שבת).
“בצער רב מודיעה משפחתו של פיטר גרין על מותו בשלווה בשנתו, בסוף השבוע האחרון", נמסר מטעם משרד עורכי דינו של גרין, "הצהרה מלאה יותר תימסר בימים הקרובים".
3 צפייה בגלריה
פיטר גרין
פיטר גרין
פיטר גרין
(צילום: Tony Hisgett)
פיטר אלן גרינבאום, שנולד ב-1946 בלונדון, היה גיטריסט בלוז רוק וכותב שירים. את דרכו המוזיקלית הוא החל בגיל 15 כגיטריסט בלהקת רוקנ'רול וב-1966 כבר עבד כמחליף של אריק קלפטון בלהקת הבלוזברקרס אצל ג'ון מאייל. בשנת 1967 הוא הקים עם המתופף מיק פליטווד והגיטריסט ג'רמי ספנסר את הלהקה המפורסמת, שנקראה בתחילה הפליטווד מק של פיטר גרין, על שם הגיטריסט. במהלך השנים הוא כתב כמה מהשירים הפופולריים ביותר של פליטווד מק, בהם Black Magic Woman ו-Albatross.
ב-1970, לאחר הופעתם האחרונה ושלושה אלבומים משותפים, הוא עזב את ההרכב כשנודע כי הוא נאבק עם קשיים נפשיים. במהלך שנות ה-70 הוא אובחן כסובל מסכיזופרניה, ובהמשך אושפז בבתי חולים פסיכיאטריים בהם עבר טיפול בשוק חשמלי.
בזכות הטיפול שקיבל, חזר גרין לקריירה מוזיקלית כגיטריסט והוציא שישה אלבומי סולו ואחד נוסף עם סופרגרופ הבלוז, קטמנדו, לצד מוזיקאים כמו ריי דורסט, וינסנט קריין ולן סורטיס, עד שהחליט לעזוב את התחום באמצע שנות ה-80. בשנת 1997 הוא חזר להופיע עם ההרכב פיטר גרין והספלינטר גרופ עד 2004, כשבחר לפרוש.
3 צפייה בגלריה
פיטר גרין
פיטר גרין
פליטווד מק
בשנת 1974 פגש מיק את לינדזי בקינגהאם וסטיבי ניקס, ששינו את הסאונד של ההרכב לכיווני פופ-רוק. בשנת 1998 נכנס פיטר להיכל התהילה של הרוקנ'רול עם שאר חברי ההרכב, בהם פליטווד, ניקס, בקגינהאם, ג'ון מקווי, כריסטין מקווי, דני קירוואן וג'רמי ספנסר.
בתחילת שנת 2020 אמנים כמו מיק, דיוויד גילמור מהפינק פלויד, בילי גיבונס מזיזי טופ והגיטריסטים ג'וני לאנג ואנדי פיירוות'ר לואו ערכו מופע בלונדון שחגג את השנים המוקדמות של פליטווד מק ואת מייסדה, גרין. כמו כן, מגזין "הרולינג סטון" דירג ב-2019 את גרין במקום ה-58 ברשימת "100 הגיטריסטים הטובים בכל הזמנים".
גרין הותיר אחריו בת, רוזבאד סמואלס-גרינבאום.