בשיתוף מפעל הפיס
רס"ב אדיר שלמה ז"ל היה שוטר בכל רמ"ח איבריו. לפני שנים עבר עם משפחתו מכפר יונה לשדרות, ובהיותו אחראי על הלוגיסטיקה בתחנת המשטרה, היה בודק אותה מדי שבת. ב-7 באוקטובר, לאחר תכתובת עם חבריו ואחרי שדאג שמשפחתו תישאר בטוחה בממ"ד, יצא אל התחנה ובדרכו נתקל במחבלים. תחנת המשטרה בשדרות הפכה לאחד ממוקדי הקרבות הקשים של אותו הבוקר, ובחילופי ירי קשים וממושכים נהרגו 6 משוטרי התחנה.
מוקי נפגש עם חני, אלמנתו של רס"ב אדיר שלמה ז"ל
אדיר היה איש משפחה למופת, איש נדיב ועוזר, אב מסור לארבעת ילדיו ובן זוג נפלא ואוהב לחני אשתו. "קשה לי. כל הזמן הוא היה מעניק חיבוקים ואומר 'כמה שאני אוהב אתכם, ואוהב אותך'", היא מספרת.
במסגרת פרויקט "לבכות לכם", בשיתוף מפעל הפיס, הפגשנו בין המשפחות השכולות לאומנים שיקיריהם אהבו , שביצעו את השירים שנגעו בהם ושיזכירו להם אותם מתוך אמונה בכוחה של האומנות והתרבות לחזק ולרפא. חני ביקשה להזמין לאולפן את הזמר מוקי כדי להקדיש לאדיר את השיר "ילד של אבא". אדיר היה שר אותו לבנם השני ליאב, הקרוי על שם אביו של אדיר.
2 צפייה בגלריה
רס"ב אדיר שלמה ז"ל
רס"ב אדיר שלמה ז"ל
רס"ב אדיר שלמה ז"ל
(באדיבות המשפחה)
"חני אמרה שזה שיר שאדיר שר לילד כי זה שיר של חיים, זה לא שיר פרידה - זה שיר של חיים, ואני מאוד הייתי רוצה שכך הוא יישאר", אומר מוקי. "אנחנו לא שרים אותו כדי לציין סוף ומוות, אנחנו שרים אותו כדי לחגוג את החיים", הוא מוסיף.
מתחילת המלחמה עובר מוקי בין בסיסים, מפונים ומשפחות אבלות. "אף אחד לא חשב ולא דמיין שנגיע למצבים האלו, למציאות הזו. כולנו נמצאים בתוך הטראומה", הוא אומר. "אנחנו מנסים להתנהל ולמצוא את האנושיות, ואת מה שאנחנו יכולים לעשות בתוך זה, אבל אני לא חושב שנישאר כמו שהיינו, אף אחד מאיתנו לא יישאר כמו שהוא היה. אין אחד שזה לא נוגע בו".
2 צפייה בגלריה
אלמנתו של אדיר שלמה ז"ל יחד עם הזמר מוקי
אלמנתו של אדיר שלמה ז"ל יחד עם הזמר מוקי
אלמנתו של רס"ב אדיר שלמה ז"ל יחד עם הזמר מוקי
(עוז מועלם)
בשיתוף מפעל הפיס