"הלכה מוקדם מדי": בעקבות החדשות המצערות על מותה של השחקנית שאנן דוהרטי, שהתפרסמה כברנדה וולש מהסדרה המיתולוגית "בוורלי הילס 90210", והלכה לעולמה שלשום (שבת) לאחר מאבק במחלת הסרטן בגיל 53, שחקנים, חברים וקולגות שעבדו עמה בשלל הפקות חלקו לה כבוד אחרון, בהם גם כוכבי סדרת הלהיט שכיכבו לצידה.
4 צפייה בגלריה
ג'ני גארת' ושאנן דוהרטי, קלי וברנדה. "בוורלי הילס 90210"
ג'ני גארת' ושאנן דוהרטי, קלי וברנדה. "בוורלי הילס 90210"
ג'ני גארת' ושאנן דוהרטי, קלי וברנדה. "בוורלי הילס 90210"
(צילום: מתוך הסדרה )
"אני עדיין מעכלת את האבל העצום הזה בעקבות לכתה של חברתי הוותיקה שאנן, שהייתה בין האנשים החזקים ביותר שאי פעם הכרתי", ספדה לה ג'ני גארת', שגילמה לצידה ב"בוורלי הילס 90210" את דמותה של קלי טיילור. "לא פעם שמו אותנו האחת נגד השנייה, אבל שום דבר מזה לא שיקף את האמת של הקשר שלנו שנבנה על כבוד הדדי והערצה. היא הייתה אמיצה, מלאת תשוקה, נחושה ומאוד אוהבת ונדיבה. אני אתגעגע אליה ולנצח אוקיר אותה בליבי ובזיכרונותיי. הלב שלי נשבר עבור משפחתה, בואי וכל האנשים שאהבו אותה".
גם טורי ספלינג, שגילמה את דמותה של דונה מרטין בסדרה שהפיק אביה, אהרון ספלינג, כתבה ברשתות החברתיות לצד תמונה משותפת שלה ושל דוהרטי: "עוד אין לי מילים לחלוק בהן, אבל אנחנו יודעות. וזה מה שחשוב".
4 צפייה בגלריה
טורי ספלינג ושאנן דוהרטי ז"ל
טורי ספלינג ושאנן דוהרטי ז"ל
טורי ספלינג ושאנן דוהרטי ז"ל
(צילום מסך, אינסטגרם)
"מופתע ועצוב לשמוע על לכתה של חברתי שאנן", ספד לה ג'ייסון פריסטלי, שכיכב לצידה כשגילם את תאומה ברנדון. "היא הייתה כוח טבע ואני אתגעגע אליה. שולח אהבה ואור למשפחתה שמתמודדת עם החושך הזה".
גם בריאן אוסטין גרין, שגילם את דמותו של דייויד סילבר בסדרת הלהיט משנות ה-90, ספד לדוהרטי: "שאן, אחותי. תמיד אהבת אותי למרות הכול. היית דמות משמעותית באופן שבו הבנתי מה זו אהבה. אני אתגעגע אלייך יותר משאני מסוגל להכיל כרגע. תודה על המתנה שהיא את".
4 צפייה בגלריה
ג'ייסון פריסטלי, שאנן דוהרטי ואליסה מילאנו
ג'ייסון פריסטלי, שאנן דוהרטי ואליסה מילאנו
ג'ייסון פריסטלי, שאנן דוהרטי ואליסה מילאנו
(צילום: AP)
גבריאל קרטריס, שגילמה את דמותה של אנדראה זקרמן, כתבה: "כל כך צעירה - כל כך עצוב. נוחי על משכבך בשלום שאנן. אני יודעת שלוק מחכה לך שם בידיים מושטות ואוהבות".
גם אליסה מילאנו, שגילמה את פיבי, אחת מאחיותיה של הדמות שגילמה דוהרטי בסדרה נוספת בכיכובן - "מכושפות", מסרה למגזין "אנטרטיימנט וויקלי": "זה לא סוד שלשאנן ולי הייתה מערכת יחסים מסובכת, אבל תמיד רחשתי לה כבוד", אמרה השחקנית. "היא הייתה שחקנית מוכשרת, אהובה על רבים, והעולם חסר בלעדיה. תנחומיי לכל מי שאהב אותה".
"לשאנן דוהרטי היה לב של אריה", כתבה השחקנית רוז מק'גוון, שהחליפה את דוהרטי לאחר שזו עזבה את "מכושפות". "התשוקה שלה לעשייה לעיתים תויגה כצרות. לשאנן הייתה תשוקה. הכרתי אותה בסוף שנות ה-90 ונדהמתי. להכיר אותה באמת בהמשך חיי, מתנה יפה. האישה הזאת נלחמה כדי לחיות. שאנן ידעה להיות כוכבת כי היא הייתה כזו מילדותה. מוסר העבודה שלה עורר השראה עד לסוף ימיה". עוד הוסיפה השחקנית: "חיינו היו שלובים אלה באלה בצורה ייחודית. צחקנו כשכוחות אפלים רצו שנשנא זו את זו, ובמקום זאת בחרנו באהבה ובכבוד. היא הייתה קשוחה עם הלב הכי רך שיש. אנרגיה מתפרצת שתחיה לנצח בלבבותינו. נוחי על משכבך בשלום, לוחמת. לעולם לא נשכח אותך אחות יקרה".
"מופתעת ועצובה למשמע החדשות על מותה של שאנן דוהרטי", כתבה השחקנית קרול פוטר, שגילמה את דמותה של סינדי וולש - אימה של ברנדה ב"בוורלי הילס 90210", בגילמה של דוהרטי. "איזה מסע היא עברה! הלכה מוקדם מדי. לאורך כל הדרך היא נשארה נאמנה לעצמה והעניקה לנו דוגמה לאומץ בהתמודדות עם מותה הקרב. שתנוח על משכבה בשלום".
"נשבר לי הלב לחלוטין כששמעתי על פטירתה של שאנן דוהרטי", ספדה לה השחקנית אוליביה מאן, שמתמודדת אף היא עם סרטן השד. "כשאובחנתי לראשונה נזכרתי איך היא אפשרה לעולם להצטרף למסע שלה באומץ ופניתי אליה. מיד הפכנו לחברות מה שבאמת לא הצלחתי להבין כי הצפייה בה ב'בוורלי הילס, 90210' הייתה הכול עבורי כשהייתי בת 10. (שאנן דוהרטי בתור ברנדה וולש הייתה ותמיד תישאר סמל)
"התחברנו דרך הקרב המשותף שניהלנו ומתוך רצון לעזור לנשים אחרות. במבט לאחור בהודעה האחרונה שהיא שלחה לי רק לפני כמה חודשים, היא שאלה מה שלומי ואם יש משהו שהיא יכולה לעשות עבורי... שאנן הציעה את תמיכתה למרות שהייתה בשלב האחרון של המלחמה במחלה הנוראה הזו. הסרטן ממש מפחיד ושאנן התמודדה עם המחלה בכזה כבוד, כוח וחן. אני שולחת את כל אהבתי לאמה שהייתה החברה הכי טובה שלה, הגיבורה והאלופה בכל צעד. עופי גבוה, חברתי".
הקומיקאי דייב קולייר ספד אף הוא לדוהרטי: "הכרתי את שאנן בימים של 'צער גידול בנות'. היא הייתה מקסימה והיה לה חיוך יפהפה. היום, אני גם אחשוב על הנשים בחיי שנכנעו למחלה - אימא שלי, אחותי ואחייניתי שהיו יפות וחזקות".
4 צפייה בגלריה
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
שאנן דוהרטי
(צילום: AP)
ההודעה על מותה של דוהרטי הגיעה אמש, בהצהרה שמסרה אשת יחסי הציבור של השחקנית, לזלי סלואן. "בלב כבד אני מודיעה על פטירתה של השחקנית שאנן דוהרטי", כתבה בהצהרה לתקשורת. "ביום שבת, 13 ביולי, היא הפסידה במאבקה למחלת הסרטן לאחר שנים רבות של מאבק. היא הייתה בת מסורה, אחות, דודה וחברה, והייתה מוקפת באהוביה כמו גם הכלב שלה, בואי. המשפחה מבקשת את פרטיותם בזמן הזה כדי שיוכלו להתאבל".
דוהרטי זכתה לעיקר תהילתה ב-1990, עם ליהוקה לסדרת הנעורים של אהרון ספלינג, "בוורלי הילס 90210". בסדרה גילמה דוהרטי את ברנדה וולש, נערה מבית בורגני במינסוטה שעברה לשכונת היוקרה בוורלי הילס יחד עם אחיה התאום, ברנדון, והוריהם - תפקיד שהפך אותה למפורסמת ברחבי העולם. דוהרטי עזבה את "בוורלי הילס" ב-1994 לאחר ארבע עונות, כשמסביב צצו שמועות אודות בעיות התנהגות שלה על הסט, איחורים קבועים לצילומים ויחסים עכורים עם הפקת הסדרה וחברי הקאסט, בראשם ג'ני גארת' (שגילמה את קלי). ההסבר התסריטאי להיעלמותה של ברנדה היה כי דמותה עברה ללונדון לצורך לימודי משחק.
מאז שסיימה את תפקידה בסדרה, לקחה חלק דוהרטי בעיקר בסרטי טלוויזיה ותוכניות ריאליטי שונות, וכמו כן, הנחתה תוכנית מצלמה נסתרת ושיחקה בסרטים עצמאיים. הופעותיה הבולטות ביותר היו בסרט הקאלט "עכברי הקניון" (1995) של הבמאי קווין סמית, וכמובן בסדרה נוספת של ספלינג, "מכושפות" (1998), שם גילמה את פרו האליוול, אחת מבין שלוש אחיות המגלות שהן נצר לשושלת מכשפות. ב-2001, בתום שלוש עונות, דוהרטי עזבה את הסדרה עם מותה הפתאומי של דמותה. גם העזיבה הזו, על פי השמועות, נבעה ממתח ששרר על הסט ומחוצה לו בינה לבין השחקנית אליסה מילאנו, שגילמה את אחותה.
ב-2008 היא שבה לדמותה של ברנדה עבור שבעה פרקים של "90210", ריבוט מודרני של "בוורלי הילס", ועל פי ההערכות תוגמלה בסכום של בין 40 ל-50 אלף דולר עבור כל פרק. עוד השתתפה דוהרטי בעונה העשירית של "רוקדים עם כוכבים" (2010), אך הודחה בשבוע השני לשידורה.
פורסם לראשונה: 20:34, 14.07.24