למרות שהמירוץ לנשיאות ארצות הברית טרם הוכרע, כנראה שכבר ניתן לקבוע כי לפחות בקדנציה הקרובה, קניה ווסט לא יאייש את החדר הסגלגל. על פי הדיווחים, הראפר הפרובוקטיבי - אשר הודיע ביולי האחרון כי ירוץ לנשיאות - זכה נכון להיום (ד') - וטרם סיום הספירה, בכ-60 אלף קולות ב-12 ממדינות ארה"ב. את אחוז ההצבעה הגבוה ביותר עבורו רשם ווסט בטנסי, שם קיבל קצת יותר מ-10,000 קולות. הבאה בתור היא מינסוטה, שם זכה ווסט ב-7,654 קולות. אבל באף שלב, ובאף מדינה של המעצמה בת יותר מ-331 מיליון התושבים, לא עבר ווסט את רף 0.04 האחוזים.
1 צפייה בגלריה
קניה ווסט עם כובע המביע תמיכה בטראמפ
קניה ווסט עם כובע המביע תמיכה בטראמפ
קניה ווסט
(צילום: ap)
מן הסתם המספרים הזעומים לא ממש הפתיעו את ווסט, שצייץ הבוקר "קניה 2024", כשהוא רומז על כוונתו לרוץ לנשיאות ארה"ב גם בבחירות הבאות. אתמול, לפני שהמספרים הבהירו לו עד כמה אפסיים סיכוייו, צייץ ווסט "אלוהים כל כך טוב. היום אני מצביע לראשונה בחיי לנשיאות ארצות הברית, וזה למישהו שעליו אני באמת סומך... אני". בהמשך, הוסיף ווסט לצייץ את שלבי ההצבעה עצמה, אותה ביצע במדינת וויומינג, שם על פי הדיווחים רכש בעבר חווה בה הוא מתגורר.
למעשה, ריצתו של ווסט הייתה חסרת סיכוי מלכתחילה בשל איחורו את מועד ההרשמה למירוץ ופסילת מועמדותו בכמה מדינות. היו גם קולות, בעיקר מצד יריבי טראמפ, שגרסו כי ניסיונו לא נועד אלא לשרת את הקמפיין של טראמפ. בנסיבות של מירוץ צמוד במיוחד, כפי שאכן הפך להיות המירוץ של 2020, אפילו 60 אלף הקולות להם זכה ווסט עלולים להתגלות כגורם מכריע. בכל זאת, בשנת 2000 זכה ג'ורג' בוש הבן בנשיאות והביס את יריבו אל גור על חודם של 537 קולות בלבד בפלורידה.
קניה ווסט בעצרת הבחירות שלו
על פי הדיווחים ווסט, אשר נחשב לתומך נלהב של הנשיא טראמפ ואף נפגש איתו מספר פעמים, נפגש גם עם בתו של טראמפ איוונקה ועם בעלה ג'ארד קושנר, יועץ בכיר של חותנו הנשיא. במגזין פורבס פורסם כי ווסט סיפר שהוא משוחח עם קושנר באופן יומיומי. האם ייתכן שריצתו של ווסט לנשיאות נועדה למעשה לגנוב קולות מהמועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, על מנת לסייע למועמד הרפובליקני טראמפ? ובכן, יש מי שסבור שזהו המניע העיקרי של ווסט, שרגע אחרי הודעתו על כניסתו למירוץ ניהל עצרת בחירות מתמיהה, שבה גם פרץ בבכי ופרש את עיקרי המצע שלו, כולל התנגדותו להפלות. יום אחד לאחר העצרת, פרסם סדרה מוזרה ומדאיגה של ציוצים שבהם בין היתר האשים את אשתו ואם ילדיו קים קרדשיאן בכך שניסתה לכלוא אותו. עוד ב-2019, התוודה ווסט בתוכנית של דיוויד לטרמן כי אובחן כמי שסובל מהפרעה דו קוטבית.
ובינתיים, אתמול, גם קרדשיאן העלתה ציוץ משלה ובו הצהירה "הצבעתי!!!! ומה אתכם?!?!". אך בניגוד לבן זוגה, קרדשיאן לא הבהירה עבור מי בדיוק הצביעה, כך שלא נותר אלא לנחש.