מאז הפרק התשיעי בעונה השלישית של "משחקי הכס" - או "החתונה האדומה", כפי שמכנים אותו - לא חוו צופי הטלוויזיה אירוע מכונן מהסוג שאחריו שום דבר לא ייראה אותו דבר עבור הדמויות ועבור הצופים כאחד. עד הלילה (ב') - עם שידור הפרק השלישי בעונה הרביעית והאחרונה של "יורשים" (שכבר זמין לצפייה ב-HOT, yes וסלקום TV). מכאן ואילך צפויים ספוילרים לגבי תוכן הפרק - ראו הוזהרתם.
"יורשים", עונה 4 - טריילר
(צילום: באדיבות HBO)
בפרק הנוכחי, שנקרא "החתונה של קונור", לוגאן רוי (בריאן קוקס) נמצא בדרכו לשוודיה כדי לסגור את עסקת המכירה עם לוקאס מאטסון (אלכסנדר סקארסגארד), כשבמקביל מתקיים יום חתונתם של בנו הבכור קונור (אלן ראק) עם ווילה. שלושת אחיו למחצה מגיעים כדי לחגוג עימו על יאכטת ענק, אולם אירוע אחד טורף את כל הקלפים.
5 צפייה בגלריה
מתוך "יורשים"
מתוך "יורשים"
מתוך "יורשים"
(באדיבות yes)
מי שהשכים קום בישראל כדי לצפות בפרק המדובר, שכתב יוצר הסדרה ג'סי ארמסטרונג, כבר יודע מה הייתה השתלשלות האירועים (וכן, זוהי אזהרת ספוילר אחרונה) - קנדל (ג'רמי סטרונג), שיב (שרה סנוק) ורומן (קירן קאלקין) מגיעים לחתונה, בזמן שלוגאן טס במטוסו הפרטי עם טום (מתיו מקפיידן) כדי לחתום על עסקת המיליארדים של מאטסון שתשקם את האימפריה שבנה. אלא שאז האחים מקבלים שיחה מטום: אביהם התמוטט וצוות המטוס נאלץ להתחיל לבצע בו פעולות החייאה. השלושה ההמומים סירבו לקבל את המצב ובלית ברירה התבקשו להיפרד ממנו בטלפון, עד שלבסוף התבשרו כי כבר לא תהיה עבורו (ועבורם) דרך חזרה: לוגאן רוי מת.
עוד כתבות בנושא:
בריאיון ל"דדליין", שפורסם לאחר שידור הפרק הדרמטי, סיפר בריאן קוקס כי גילה מארמסטרונג על מות פטריארך המשפחה שבגילומו כבר לפני תחילת העונה. "אני מאוד גאה בעצמי שהצלחתי לשמור על כך בסוד, ועוד סוד כל כך גדול… אני סקרן לראות איך זה יעצב את ההמשך, כי זו תהיה תוכנית מעט שונה כשלא יהיה בה יותר את לוגאן. זה יהיה מעניין לראות איך הצל שלו יעיב על האחרים".
5 צפייה בגלריה
מתוך, "יורשים" עונה 4
מתוך, "יורשים" עונה 4
"זה יהיה מעניין לראות איך הצל שלו יעיב על האחרים". בריאן קוקס מתוך "יורשים"
(צילום: באדיבות HBO)
ומה באמת יהיה על וויסטאר-רויקו? לא ברור, כשילדי משפחת רוי מנסים לפלס את דרכם בין שלבי האבל השונים אך מבינים שעליהם לפעול במהרה פן יחטפו להם את המושכות על המותג המשפחתי, וויסטאר-רויקו. "ההימור שלי הוא שזה לא יהיה אחד הילדים", סיפר השחקן הסקוטי לאתר, "אני חושב שבסוף הם יישארו מחוץ למשחק. כל הסיפור עם המכירה לפירס היה בכל אופן רעיון כל כך מטופש, ולא טופל כראוי מהצד שלהם. זאת הייתה הטעות הגדולה האחרונה שלהם ואני יכול לדמיין אותם נכנסים בעקבות זאת לבלגן ענק. ואני חושב שצפויים להם עוד בלגנים בהמשך. אז אני לא בטוח שהם יצליחו לצאת מזה כשידם על העליונה. ואם כך, האלטרנטיבה היחידה לדעתי היא מאטסון, בהנחה שהמכירה תסתדר. קשה לדעת, אלא אם כן ייכנס לסיפור עוד גורם - אבל אני בספק שג'סי [ארמסטרונג, היוצר] יציג דמות חדשה בשלב הזה".
בריאיון חשף קוקס כי הוא היה אמור להופיע בסצנה נוספת בלווייתו שבכנסייה, "אבל נגמר להפקה הזמן", לדבריו. אולם השחקן התעקש להגיע בכל זאת - ובכך אולי הציל את הצופים מספוילרים, כשצלמי פפראצי שנכחו במקום ראו את לוגאן נוכח בלוויה ולא הבינו אם כך עבור מי נערך הטקס. "מבינים? אם לא הייתי עושה את זה הם היו יודעים שזאת הלוויה של לוגאן. אני הייתי המבוגר האחראי בסיטואציה, הם אפילו לא חשבו על זה. הם כל כך מיהרו כי העונה האחרונה כל כך קשה לצילום".
5 צפייה בגלריה
מתוך, "יורשים" עונה 4
מתוך, "יורשים" עונה 4
חתונת הנאחס? קונור ו-ווילה, מתוך "יורשים"
(צילום: באדיבות HBO)
כשנשאל איך היה עבורו להיפרד מהתפקיד האגדי ולהשתתף בסצנת המוות, הוא חשף: "לא הייתי שם מעולם, לא נכחתי שם בכלל… זאת הייתה בחירה של היוצרים. היה להם את הרעיון שרואים רק טלפון ואוזן. אני חושב שהסצנה האחרונה שצילמתי הייתה זו שבה צעדתי לעבר המטוס, שרואים בתחילת הפרק".
לדבריו, משפט אחד מהפרק שלפני כן סיכם עבורו בצורה מושלמת את על מערכת היחסים שלו עם ילדיו, כשפגש אותם בחדר קריוקי ואמר להם: "אני אוהב אתכם, אבל אתם לא אנשים רציניים". "זה השורש של הכול", קוקס מסביר, "והוא אומר את המשפט הזה כי לוגאן אדם רציני. הוא תמיד היה רציני. מנקודת המבט שלי כסוציאליסט הוא טועה, אבל כבן אדם אני לגמרי מבין את מי שהוא, ואני חש אמפתיות כלפיו, כי הדמות שלו מאוד טרגית. הוא ציני, וציניקנים הם תמיד רומנטיקנים מאוכזבים. אני חושב שללוגאן היו עקרונות מסוימים שהוא האמין בהם אך נטש אותם לטובת חוסר הרחמים שלו. ובכל זאת עקב האכילס שלו היה הילדים שלו והעובדה שהוא אהב אותם.
5 צפייה בגלריה
שחקני הסדרה "יורשים"
שחקני הסדרה "יורשים"
חולקים גם רגעים שמחים. שחקני הסדרה "יורשים" בטקס פרסי ה-SAG
(צילום: AP)
שרה סנוק, המגלמת את בתו שיבון, סיפרה בריאיון ל"רולינג סטון" על הרגע שבו גילתה על מותו של אב משפחתה. "הייתה ישיבת זום מוקדם במהלך העונה שחשבתי שתעסוק יותר בפרוטוקולים שקשורים לקורונה, ואז התברר שזה יותר כמו לגלות רימון יד מתקתק", שיתפה. "הייתי האחרונה לגלות, וחשבתי לעצמי, 'אלוהים אדירים!' ואז הייתי צריכה להסתובב לאבא שלי ולבעלי ולזייף חיוך, 'כן! עוד שיחת פרוטוקול בנוגע לקורונה!
"הייתי המומה, זה מהלך רציני ומדהים מצד ג'סי. באופן מסוים, זה היה די צפוי. בפרק הראשון של העונה הראשונה הייתה הנחת מוצא שהוא לא יישאר לזמן רב [בגלל התקף לב שקיבל לוגאן], וזה קרה גם בעונה השלישית - בפרק עם אדריאן ברודי וג'רמי סטרונג באי. הוא תמיד היה אדם חולה, אפילו שנתפס כאדם חזק. ואז השאלה הראשונה שהייתה לי היא, 'אז מי משתלט על החברה?'".
5 צפייה בגלריה
מתוך "יורשים"
מתוך "יורשים"
"הייתי המומה, זה מהלך רציני ומדהים מצד ג'סי". שרה סנוק מתוך "יורשים"
(באדיבות yes)
לדבריה, לקח להם שלושה ימים לצלם את הפרק. "ביום האחרון עשינו טייק של 30 דקות של הכול - מהרגע שבו עלינו במדרגות וקונור נכנס ואומר שהוא מצפה שאבא שלהם יגיע לחתונה, ועד שהם עולים במדרגות לקבינה העליונה על הסיפון. הייתה לנו פגישה של 45 דקות לפני שעשינו את הטייק הראשון של מה שקרה שם. פשוט צפיתי בכולם ונשמתי עמוקות. זה כמו לרוץ ריצת 400 מטר. זה היה קשה כי אתה צריך להיות במצב של ספרינט כל הזמן".
עבור סנוק והאחים, הסצנה המשותפת האחרונה שצילמו יחד עם קוקס התרחשה באותה סצנת קריוקי. "זה הרגיש כמו בכל יום אחר. הרי אתה לא יכול להיות יותר מדי סנטימנטלי או רגיש, או לחוש תחושות שהדמות לא מרגישה, אחרת הכול יתבלגן. רק אולי בשנייה האחרונה, קירן [קאלקין] אמר, 'זה הטייק האחרון שלנו עם בריאן', ואז זה נפל. עשינו את זה במשך כל כך הרבה זמן, והמציאות היא שהדמויות האלה כבר היו כל כך חלק מאיתנו שזה לא הרגיש אמיתי שאנחנו באמת נאלצים להיפרד. אחרי זה יצאנו לארוחת ערב יחד, וזה היה נחמד אבל גם אחד מהדברים הקשים להוצאה לפועל, כי לא יכולנו להסביר למה אנחנו מתאספים ככה. אתה עונה לזה, 'ממ, כי אנחנו חוגגים את הזכייה בגלובוס הזהב?'. זה היה די אמוציונלי".