לאחר שהואשמו על ידי השחקנית הצרפתית ג'ודית גודרש בתקיפה מינית, הבמאים הצרפתיים בנואה ז'אקו וז'אק דויון נעצרו היום (ב') ונלקחו לחקירה על ידי המחלקה להגנה על קטינים של משטרת פריז.
2 צפייה בגלריה
בנואה ז'אקו, ג'ודית גודרש ז'אק דואיון
בנואה ז'אקו, ג'ודית גודרש ז'אק דואיון
בנואה ז'אקו, ג'ודית גודרש ז'אק דואיון
(צילום: AP, Getty Images)
גודרש הגישה תלונות רשמיות נגד ז'אקו ודויון בפברואר האחרון. חודש לפני כן, בעקבות שידור סרט דוקומנטרי בטלוויזיה הצרפתית הבוחן את ההאשמות בתקיפה מינית ואונס נגד השחקן ז'ראר דפרדייה, חשפה גודרש ברשתות החברתיות כי ניהלה מערכת יחסים עם ז'אקו כשהייתה בת 14 - והוא בן 40. לדבריה, השניים גרו יחד במשך שש שנים. "מכיוון שכעת יש לי בת מתבגרת, הבנתי מה קרה לי. ניווטתי בעולם ללא חוק וחוקים", סיפרה בריאיון למגזין Elle.
ז'אקו, מצדו, טען כי חשב שגודרש הייתה בת 15 באותה העת - הגיל החוקי בצרפת. לפי החוק הצרפתי, למשטרה מותר להחזיק בו ובדויון עד 48 שעות לצורכי החקירה.
בפברואר, במהלך טקס פרסי הסזאר הצרפתיים, נשאה גודרש נאום חוצב-להבות באשר לנורמות ההטרדות המיניות הנהוגות בעולם הקולנוע הצרפתי. "האם נוכל להביט לאמת בעיניים?", תהתה, "לקבל את האחריות? מזה זמן מה אני מדברת ומדברת, אבל לא יכולה לשמוע אתכם. מה אתם אומרים? לחישה, חצי מילה".
2 צפייה בגלריה
ג'ודית גודרש
ג'ודית גודרש
ג'ודית גודרש
(צילום: AP Photo/Lewis Joly)
בעוד שנגד ז'אקו הגישה גודרש תלונה בגין בעילה בהסכמה, כנגד במאי אחר - ז'אק דויון - הגישה תלונה בגין אונס אלים. לטענתה, הדבר התרחש כאשר השניים עבדו יחד עם הסרט "הנערה בת ה-15" ב-1989. בעקבות תלונותיה של גודרש, שחקניות נוספות - ג'וליה רוי, אן מוגלאלי ואיזילד לה-בסקו - האשימו את ז'אקו ודויון בתקיפה מינית.
גם ז'אקו וגם דויון הכחישו בעבר את המעשים המיוחסים להם.