אחרי יותר מעשור וחצי שבמהלכו שימש ככתב - תחילה בערוץ 10 ולאחר מכן ברשת - הודיע אלמוג בוקר כי הוא עוזב את חדשות 13 - ועובר לחדשות 12, שם ישמש ככתב בדרום וכפרשן באולפן שישי.
2 צפייה בגלריה
אלמוג בוקר מתקשה לעצור את הדמעות בשידור
אלמוג בוקר מתקשה לעצור את הדמעות בשידור
אלמוג בוקר
(צילום: חדשות 13)
בוקר הודיע על כך בפוסט שפרסם היום (א') ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר). "אני יוצא לדרך חדשה", כתב, "אבל בוחר להמשיך באותה נקודה במפה. העוטף. הדרום. זה הבית שלי. ובימים אלה כשאנחנו נלחמים על קיומנו, אין מבחינתי תפקיד חשוב יותר מלהיות הקול של התושבים. בעוטף. בדרום. אחרי 17 שנים אני עוזב את חדשות 13 ועובר לשמש ככתב וכפרשן הדרום של חדשות 12 ופרשן 'אולפן שישי'.
"קשה לעזוב מקום שגדלת וצמחת בו", המשיך בוקר בפוסט שפרסם, "הקלישאה אומרת שמקום עבודה הוא בית, אבל בשנה האחרונה כשאיבדתי את הבית האמיתי שלי, הפיזי שלי - חדשות 13 הייתה עבורי עוגן. חדשות 13 עכשיו ובעבר חדשות 10 היו בשבילי כמו משפחה. וזה קשה לעזוב. תמיד, בטח בימים אלה.
"זאת הייתה החלטה קשה, אולי הקשה ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים, אבל החלטתי שהגיע הזמן ללכת לאתגר חדש, כזה שיאפשר לי לעלות עוד מדרגה בהגשמה העצמית ובפעילות להצבת הדרום בצמרת סדר היום הציבורי, גם בימים שאינם מלחמה. כשכל החטופות והחטופים יחזרו הביתה".
בוקר הוא רק השם האחרון בשורה של שמות בולטים שהחליטו לעזוב את חדשות 13 - שם מנהלים העובדים מאבק כנגד מינויה של שמאלוב-ברקוביץ', שנתפס על ידיהם כמינוי פוליטי. לפני מספר ימים הודיע הכתב הפוליטי ספי עובדיה על עזיבתו לטובת התוכנית "עובדה" של קשת, כשבסוף אפריל עזב גם הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי והצטרף לערוץ החדש i24news.
"זה רגע של פרידה מורכבת עבורי בעת הזו יותר מתמיד", המשיך בוקר בפוסט, "אני רוצה לבקש סליחה וגם לומר תודה. סליחה מהחברים שאני כל כך אוהב ונמצאים בימים אלה במאבק חשוב מאוד. סליחה שאני עוזב. סליחה שאני עוזב עכשיו. אני נפרד מנבחרת של עיתונאים משובחים שהיו לי הכבוד והזכות לעבוד לצידם. אחרי אינספור מאבקים שעברנו יחד, במאבק הזה, החשוב מכולם, אני עדיין איתכם, גם אם מבחוץ.
2 צפייה בגלריה
אלמוג בוקר
אלמוג בוקר
אלמוג בוקר
(צילום מסך, חדשות 13)
"תודה גדולה לערוץ 13, לערוץ 10, המקום שממנו צמחתי וגדלתי מאז שנת 2007. 17 שנה שבהם אפשרתם לי להאיר בזרקור עוולות, אפשרתם לי לשנות מציאות. וכשזו היכתה בנו לפני עשרה חודשים, בזכות המסך גם הצלחנו להציל חיים. אני מקווה שחדשות 13 תוכל להמשיך לחשוף ולהאיר את הצדדים האפלים של החיים מתוך נאמנות לערכי המקצוע ולצופים.
זמן קצר לאחר טבח 7 באוקטובר ותחילת מלחמת חרבות ברזל, שיתף בוקר בהתקפי החרדה והסיוטים שחווה אחרי המראות הקשים שאליהם נחשף במסגרת עבודתו. "אני משתף עכשיו כי אני שומע שתושבים בעוטף, גברים, נשים וילדים, מתביישים ללכת לטיפול", כתב בוקר, "אל תתביישו. זה מציל חיים. זה יציל אתכם ויציל את הילדים שלכם. ככה אתם תדעו לתווך להם את הזוועות שחווינו כאן. ותעזרו להם לעמוד על הרגליים. תפרקו את מה שיושב לכם על הלב. תפרקו את מה שחוויתם באותו יום נורא".
לסיום דברי הפרידה שלו מחדשות 13, בחר בוקר לציין את מחויבותו לתושבי הדרום, שם הוא מתגורר ושאותו הוא מסקר. "תודה שעמדתם מאחורי גם כשטעיתי, שהייתם שם בשבילי בכל הסלמה בעוטף, ובעיקר על כך שתמיד נתתם לי את המקום להגשים את הייעוד שלי, את הסיבה שבחרתי במקצוע החשוב הזה - להיות שליח של האזור הכי חשוב (מבחינתי). יחד, לא פעם הצבנו את הדרום בכלל ואת העוטף בפרט בצמרת סדר היום. תודה על כך שאפשרתם לי לצעוק את שעל ליבם של תושבי העוטף היקרים לליבי. לליבנו".