קליפורניה בוערת. בחודשים האחרונים אזרחי המדינה התמודדו לא רק עם שריפות ענק, אלא גם עם הקורונה שהביאה למותם של עשרות אלפים וגרמה למשבר כלכלי חריף שכולל שמונה מיליון מחוסרי עבודה. אבל אם תדרימו מעט לכיוון לוס אנג'לס - שדרות סאנסט אם לדייק - תגלו עולם אחר, קצת יותר ורוד, שבו המצוקות הכי גדולות הן אילו עקבים של מותג יוקרה לנעול לעבודה או באיזו מסעדה להזמין מקום לארוחת ערב.
7 צפייה בגלריה
ג'ייסון אופנהיים
ג'ייסון אופנהיים
חוזר לשגרה. ג'ייסון אופנהיים
(צילום: באדיבות נטפליקס)
אבל לג'ייסון אופנהיים יש דברים רציניים יותר להיות מוטרד מהם. כבעליה של אחת מקבוצות הנדל"ן המצליחות באמריקה (לפי ה"וול סטריט ג'ורנל"), עליו לוודא שכל אחד מסוכניו מוכר מדי שבוע בתים במיליוני דולרים, ובמקביל לפקח על צילומי "מסמנים את סאנסט" (Selling Sunset), הדוקו-ריאליטי מעורר הקנאה של נטפליקס, שבו הוא מככב מאז 2018 לצד כמה מהעובדות הבולטות שלו. "הכול די חזר לשגרה בינתיים", הוא מספר בריאיון ל-ynet, שמתנהל בזום כיאה לתקופה. "היו לנו כמה חודשים קשים, אבל עכשיו הכול חוזר להיות נורמלי. אנחנו מגיעים בכל יום לעבודה ומראים בתים".
אז מבחינתכם עסקים כרגיל? "כבר אין לנו ימים של בתים פתוחים, עם קבוצות של אנשים שמגיעים יחד לבית, אבל אנחנו כן מראים בתים באופן פרטי. הלו"ז שלנו די צפוף".
עם מסכות והכול? "אה, כן… אנחנו אמורים".
למקרה שהייתם אקסטרה עסוקים ולא גמעתם בבינג' את שלוש עונותיה, נספר ש"מסמנים את סאנסט" עוקבת אחר שבע סוכנות נדל"ן לוהטות ומוכשרות במיוחד מאל.איי - בהן גם נציגה ישראלית, מאיה ונדר - שעובדות בקבוצת אופנהיים. אם לשפוט על פי התוכנית, זמנן מחולק שווה בשווה בין מכירות של דירות יוקרה לבין דרמות קטנוניות מתחלפות - כריסטין לא סיפרה על אירוסיה לבסטי שלה מארי, אמנזה הלשינה על הת'ר בעבודה, כרישל הופתעה לקבל גט מבעלה המפורסם (ג'סטין הארטלי מ"החיים עצמם"), מארי זוכה ליחס מועדף מג'ייסון כי השניים היו בעבר בזוגיות ורק מאיה מתרחקת מצרות כמו מאש כי היא ישראלית ובעלת פרופורציות. "אני חושב שהייתה קצת פחות דרמה לפני התוכנית, ושהמצלמות 'עזרו' לפוצץ כמה מהסיפורים שהיו", הוא מודה.
7 צפייה בגלריה
מתוך "מסמנים את סאנסט"
מתוך "מסמנים את סאנסט"
"המצלמות עזרו לפוצץ כמה מהסיפורים שהיו". מתוך "מסמנים את סאנסט"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
יש קו אדום שהבנות יודעות שאסור לעבור? "אני חושב שהגבולות האלה קיימים כמו בכל מקום עבודה, למרות שאצלנו הם כנראה משוחררים יותר כי כולנו חברים קרובים. אבל אין לי שום דאגות לגבי זה. כולן מקצועניות ואם לא הייתי סומך עליהן ומכבד את מוסר העבודה והאופן שבו הן מקבלות החלטות - הן לא היו עובדות מעולם בקבוצת אופנהיים".
לא פחדת שייגרם נזק לעסק כשכל הכביסה המלוכלכת תיחשף? "כן, אני מאוד מגונן על המוניטין שלי ועל העסק והאנשים שעובדים איתי, אז זה היה חשש אמיתי. אבל בדיעבד אני מאוד שמח שעשינו את התוכנית, ומתרגש לקראת עונות נוספות".
אופנהיים בוחר במכוון את מילותיו בקפידה, שכן רק לאחרונה בריאיון ל"הלו מגזין" פורסם כי לדבריו הוטעה לגבי אופי התוכנית, כשהיה משוכנע שתעסוק רק בנדל"ן. "אם הייתי יודע שהתוכנית תתמקד בחיים האישיים שלנו כנראה שלא הייתי חותם על זה", צוטט. בשיחתנו הנוכחית הוא ממהר לתקן: "אלה לא היו המילים שלי, הם עיוותו את הדברים. אין חרטות בכלל, להפך, אני מאוד שמח שעשיתי אותה".
בתוכנית משתתפות רק שבע סוכנות, כשבפועל יש עוד נשים וגם גברים שעובדים בקבוצה. זה מבחירה? "ההחלטה הייתה הדדית ונעשתה על ידי חברת ההפקה ועל ידי הסוכנים עצמם. לא כולם רצו לחשוף את החיים הפרטיים והמקצועיים שלהם לעיני מצלמות, אז אין מישהו שנוטר טינה. אנחנו מאוד פתוחים לגבי זה, כולנו מתואמים ומרגישים בנוח עם ההחלטות שנעשו".
7 צפייה בגלריה
מתוך "מסמנים את סאנסט", עונה 3
מתוך "מסמנים את סאנסט", עונה 3
מרגישים בנוח עם ההחלטות שנעשו בקבוצה. מתוך "מסמנים את סאנסט"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
דרמה נוספת שהגיעה לאחרונה נסבה סביב דיווח על כך שאחיו התאום ברט, שעובד גם הוא כסוכן בקבוצה, החליט לעזוב ולעבוד כעצמאי. כריסטין, שנחשבת לסוכנת "הרעה" של המשרד, אף צוטטה במגזין "גלאמור" כשהיא רומזת על מחטף אפשרי של כמה מסוכני הקבוצה על ידי המתחרה החדש. "לא, לא", אופנהיים מבקש לחדד, "זאת הייתה אי הבנה קלה. אחי לא פותח סוכנות משלו או מוסיף מתווכים והופך לתחרות. אנחנו עדיין עובדים יחד. זאת פשוט החלטה שקצת הוקצנה על ידי התקשורת".
ההחלטה לעבוד יחד מלכתחילה נשמעת די נפיצה. "אנחנו בהחלט יכולים להיות עקשנים ולתסכל אחד את השני כמו כל צמד אחים. אבל אנחנו גם החברים הכי טובים ואוהבים אחד את השני מאוד. לא הייתי מקבל שום החלטה גדולה בלעדיו - ולהפך".

ההתבגרות כנער בעייתי, הלילות בתא המעצר ותהליך השיקום הברוטאלי

חייו של אופנהיים, רווק בן 43, מצטיירים על הנייר ועל המסך הקטן כמושלמים למדי, אך לאחרונה התברר כי לא תמיד היה זה המצב. בריאיון שהתפרסם באתר ה"דיילי מייל", נחשף כי בצעירותם נהגו ג'ייסון וברט להסתבך בקטטות, בילו מספר לילות בכלא, סולקו מבתי ספר, ובעיקר גרמו לתסכול אדיר מצד אימם, קלינאית תקשורת שגידלה אותם כאם חד הורית. כשהיו בני 13, הסבלנות שלה פקעה. בטענה שרשמה אותם למחנה אימונים של כדורסל, היא העלתה את השניים על מטוס לאיידהו ורק שם, כשנאזקו על ידי גברים זרים, הבינו שמשהו רע קורה. בתום נסיעה בת ארבע שעות בחולות, גילו שנשלחו למתקן צבאי לשיקום בני נוער.
7 צפייה בגלריה
מתוך "מסמנים את סאנסט"
מתוך "מסמנים את סאנסט"
מפרידים כוחות אבל נשארים חברים טובים. ברט וג'ייסון מתוך "מסמנים את סאנסט"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
לצערה של האם, במקום להתאפס הם הבינו ששום דבר לא יהיה גרוע יותר ממה שחוו במתקן הצבאי, ועם חזרתו ג'ייסון הושעה וסולק מפנימייה נוספת. אביהם, מורה במכללה קהילתית ויוצא מלחמת ויטנאם, החליט לאפס אותם בעצמו. ג'ייסון עבר לביתו, ולמעט הליכה לבית הספר מצא את עצמו קבור במטלות שונות עד שסיים את לימודיו.
איך היחסים עם ההורים היום? "אני מאוד קרוב לשניהם, אנחנו מדברים כל הזמן. ובכלל, הקשר שלי איתם ועם אחי לא יכול היה להיות קרוב יותר".
היום, כאמור, הוא נחשב לסוכן נדל"ן מצליח - אך זו לא הייתה הבחירה הראשונה שלו. ממש כמו אחיו הוא עשה תואר במשפטים וב-2003 הצטרף למשרד עורכי דין גדול בלוס אנג'לס. הוא תכנן להפוך בהקדם לשותף במשרד, אך כשברט התפטר כדי לטייל בעולם, ג'ייסון הלך בעקבותיו והצטרף אליו למסע גילוי עצמי בן שלוש וחצי שנים. "זה גרם לי להבין שהחיים הם יותר מרק עבודה", הוא מספר, "זה לא שרע לי ללכת היום למשרד, אבל אני באמת אוהב לטייל ולהכיר תרבויות חדשות. אנשים תמיד דוחים את זה במחשבה שיעשו את זה כשיהיו מבוגרים יותר - ובסוף מוותרים. אז לקחתי את הזמן הזה כשהייתי צעיר כדי לצאת ולראות מקומות חדשים".
7 צפייה בגלריה
ג'ייסון אופנהיים
ג'ייסון אופנהיים
קרוב למשפחה שלו יותר מתמיד. אופנהיים
(צילום: Benjo Arwas)
הם ביקרו ב-75 מדינות, שש יבשות ומאות ערים, כשאחת מהן היא ישראל ולא במקרה: השניים מגיעים ממשפחה עם שורשים יהודיים. "הייתי בתל אביב ובירושלים וזה היה ממש כיף. אני אוהב את ישראל, הייתה לי שם תקופה מצוינת".
בניגוד למאיה, אתה פחות קרוב לדת. ציינתם את ראש השנה או יום כיפור? "אפילו לא ידעתי שהיה ראש השנה. אני יודע רק שיש הרבה חגים יהודיים כי הרבה מהאנשים שאני עובד איתם הם יהודים והם לוקחים יותר חופשים מכל אדם אחר שאני מכיר", הוא צוחק.
ב-2010 הוא חזר סוף-סוף ללוס אנג'לס - עם חוב של 40 אלף דולר. "שקלתי לחזור לעריכת דין כי משפטים הייתה האופציה הקלה, יכולתי לעשות שם הרבה כסף בקלות, אבל הבנתי שיש לי יותר תשוקה לנדל"ן. ידעתי שזה יצריך ממני להתחיל מלמטה, אבל הבנתי שאני מעדיף לפחות לעשות משהו שאני אוהב".
הסבת הקריירה לא הייתה מקרית. סבא רבא רבא שלו, ג'ייקוב שטרן, הקים את אחת מחברות הנדל"ן הראשונות בהוליווד כבר בשנת 1889. "המשרד שלו התמקד בתיקון חוות נטושות, באותו אזור כמו שלי", מספר ג'ייסון. היום הוא כבר דור חמישי למשפחתו בתחום. "כמעט כל המשפחה היו מעורבים בדרגה כזו או אחרת בנדל"ן. אבא שלי פתח גם הוא סוכנות בשנות ה-80, קבוצת אופנהיים-שטרן, וגם אמא שלי הייתה תמיד מעורבת בתחום".
7 צפייה בגלריה
ג'ייסון אופנהיים
ג'ייסון אופנהיים
פחות מתחבר ליהדות ממנה. אופנהיים ו-ונדר
(צילום: באדיבות נטפליקס)
אחרי שלוש שנים כשכיר הוא הקים סוכנות משלו, שמתמחה בייצוג שוכרים ומשכירים של נכסי יוקרה. כיום הוא וצוותו מוכרים מעל מאה נכסים בשנה ובדירוג של ה"ניו יורק ג'ורנל" ו-Real Trends נאמר כי ב-2019 עשו מכירות בסכום אסטרונומי של 219.5 מיליון דולר. חלק משמעותי מתוך זה הוא של ג'ייסון, שביצע את המכירה הגדולה בהיסטוריית המשרד - "בית המיליונים" מהעונה השלישית, ב-43 מיליון דולר.
אתה עדיין מתרגש ממכירות? "אולי לא כמו בהתחלה, אבל כן במכירות הגדולות יותר. אני חושב שהיום, במובן מסוים, אני יותר מתרגש מהבית עצמו מאשר מהעמלה שאני מקבל. אני נהנה בעיקר למכור בתים בעיצוב ארכיטקטוני מיוחד, ולהתאים בין אדם לנכס. זה הדבר שהכי מספק אותי בימים אלה".
במהלך השנים עבד אופנהיים גם עם מפורסמים כמו ג'סיקה אלבה, דקוטה ג'ונסון, אורלנדו בלום, ניקול שרזינגר, קלואי גרייס מורץ וגם כריס האמפריז, שהיה נשוי לרגע לאחת, קים קרדשיאן. אך לדבריו, זה הרבה פחות מלהיב ממה שנראה. "יכול להיות כיף לעבוד איתם אבל גם קשה, ובהרבה מובנים אולי דווקא קל יותר לייצג מישהו שהוא לא מפורסם. זה לא משהו שאני מחפש במיוחד כי זאת נישה יותר מסובכת, וגם כשזה קורה - אני בעיקר מתמקד בבית ובהתאמה ולא בפרסום שלהם".
לקורונה היו השלכות כלשהן על התחום? אתה רואה אנשים שנעשים מחושבים יותר כלכלית? "לא, זה אפילו ההיפך. יש לנו יותר לקוחות מתמיד, כאילו הביקוש גבר. לא היו לנו הרבה מכירות באפריל-מאי, אבל עכשיו אנחנו רואים הרבה מהן. בכנות, אני יכול לומר שאנחנו עסוקים, אם לא העסוקים ביותר משהיינו מזה שבועות".
"מסמנים את סאנסט", עונה 3 - טריילר
(נטפליקס)

משמח לשמוע, בישראל יש מצוקה כלכלית מאוד קשה. "זה כן קורה, אני לא רוצה לרמוז שלא, אני פשוט עובד בתחום נדל"ן היוקרה וזה תחום משגשג. יש הרבה אנשים שנפגעו מהמצב, בעיקר מהמעמד הסוציו-אקונומי הנמוך, וזאת בהחלט בעיה. זאת כנראה אחת ההשלכות הכי מתסכלות של המצב. אני מרגיש שהאנשים שמקבלים את ההחלטות בנוגע לקורונה - שבסוף הזיקו יותר משעזרו - הם ממעמד הביניים והמעמד הגבוה מהבחינה הסוציו-אקונומית, בזמן שהאנשים שהכי נפגעים הם מהמעמד הנמוך. הקרבנו את הכלכלה בהרבה מובנים, ואני חושב שמתעלמים ממי שזה באמת משפיע עליו".

"אני מקבל הודעות גם מגברים, הייתי בטוח שזה ברור שאני סטרייט"

אופנהיים הוא בחור רווק, רגיש, מצליח, אמיד, יהודי וגם נאה - האם הוא ליהוק מתבקש לעונה הבאה של "חתונה ממבט ראשון"? כנראה שלא, אבל הוא גם לא מתלונן. יותר מכך, הוא כאמור בקשר מצוין עם האקסית המיתולוגית שלו מארי, שעובדת מזה שנים בסוכנות שלו. מערכת היחסים שלהם מהווה בסיס ללא מעט שיחות ברזייה ממורמרות בין האחרות, אבל לו לא אכפת. "אני מאוד שמח על הקשר שלי עם מארי ומרגיש איתו מאוד בנוח. אני לא נכנס למגננה כשמדברים איתי על זה, ואם למישהו יש שאלה אני אענה. זה לא מטריד אותי. היא ואני בקשר טוב, היא מדהימה ואני גם מאוד קרוב לרומיין (בעלה, נ"ב), וזה מה שחשוב לי - שרומיין יבין את הקשר שלנו. חוץ מזה לא באמת אכפת לי".
בעקבות הצלחת הסדרה התחלת לקבל יותר הצעות מנשים? "כן. היו בהחלט נשים שפנו אליי, אבל אני לא באמת 'יוצא סדרתי', אני לא נהנה לצאת לדייטים. אני בחור שמעדיף להישאר בבית ולצפות בנטפליקס מהספה עם הכלבים שלי - זה מבחינתי הערב המושלם, עם קצת פרוזן יוגורט, סדרה טובה. אז צריך הרבה כדי לגרום לי לצאת עם מישהי, שלא לדבר על זה שבכל פעם אני צריך לספר על כל דייט שלי לבנות. אני עושה את זה, אל תביני אותי לא נכון. אני שמח לצאת לדייטים ומתרגש להכיר בחורות חדשות, אבל אני לא מרגיש שאני חלק מהמירוץ הזה. יש אנשים שיותר לחוצים על זוגיות מאחרים, אבל אני לגמרי מסתדר לבד. אני מאושר ברווקות כמו שאני מאושר גם כשאני בקשר".
7 צפייה בגלריה
מתוך "מסמנים את סאנסט"
מתוך "מסמנים את סאנסט"
כל עוד הוא מבין את הקשר שלהם - הוא רגוע. אופנהיים עם מארי ורומיין, מתוך "מסמנים את סאנסט"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מה ההודעה הכי קיצונית שקיבלת? "רק אתמול קיבלתי תמונת עירום מאישה רנדומלית, לא עניתי לה. האמת שאני מקבל הודעות גם מגברים. הייתי בטוח שזה ברור שאני סטרייט, אבל כנראה שזה לא עובר", הוא צוחק.
אתה יותר חשדן לגבי המניעים של הנשים שמתחילות איתך? "אני מרגיש שאני מספיק חכם כדי לא ליפול בזה, אז זה לא מדאיג אותי. כמובן שזה אישיו וזה משהו שנמצא במחשבות שלי, אבל אני יודע לזהות דברים כאלה די במהירות".
אם תגיע לישראל אני בטוחה שנוכל למצוא לך שידוך הולם. "אני אומר לך, אני מתכוון לבוא. ברגע שהמגפה הזאת תסתיים אני אחזור לטייל".