לאורך השנים הפך רוג'ר ווטרס, סולן פינק פלויד, לאחד הפעילים המזוהים ביותר עם תנועת ה-BDS וההתנגדות לישראל. כעת, בריאיון שפורסם בסוף השבוע האחרון, הוא טען שאירועי 7 באוקטובר "הוצאו לחלוטין מפרופורציה על ידי הישראלים שהמציאו סיפורים על עריפת ראשים של תינוקות".
2 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
(צילום: AP Photo / Chris Pizzello)
"הם אפילו גרמו לנשיא ארצות הברית, המטורף שהוא, לטעון שהוא ראה תצלומים של תינוקות כרותי ראשים", המשיך והוסיף: "אנחנו לא יודעים אם אי פעם נשמע את האמת על מה שקרה, זה תמיד קשה לדעת מה באמת קרה. הם קוראים לזה 'אסון התאומים שלהם'. מה לעזאזל קרה באסון התאומים האמריקאי? אף אחד לא באמת יודע, יש לסיפור שמסופר הרבה חורים".
הריאיון התקיים בתוכנית האינטרנטית SYSTEM UPDATE, של העיתונאי גלן גרינוולד. גרינוולד, שנולד להורים ממוצא יהודי אך סיפר לאורך השנים שאין לו קשר לדת, לא עימת את ווטרס עם אמירותיו ואף שיתף איתן פעולה. כך למשל בתחילת השיחה, דנו השניים בחוסר האמינות של הסיפור הישראלי: "אחת התגובות הראשונות שלי בהתחלה הייתה: 'איך לעזאזל הישראלים לא ידעו שזה הולך לקרות'?", אמר ווטרס, "האם הצבא הישראלי לא שמע את הרעשים שנוצרו במטרה לפוצץ את הגבול? יש בזה משהו מאוד חשוד". כדי לחזק את אמירתו של ווטרס, גרינוולד אף הוסיף שחבר כנסת ישראלי טען שזה אחד המקומות המפוקחים ביותר בכדור הארץ.
כתבות נוספות:
"אנחנו לא יודעים מה הם עשו", השיב ווטרס לשאלה האם הוא יכול להצדיק את מעשי חמאס באותה שבת שחורה, "אבל האם זה היה מוצדק שהם ינתגדו לכיבוש? כן. זו אמנת ז'נבה. הם מחויבים לחלוטין מבחינה משפטית ומוסרית להתנגד לכיבוש מאז 1967. זו חובה. אבל אם נעשו פשעי מלחמה אני מגנה אותם - לא משנה מי עשה אותם".
בהתייחס לשאלה אם חמאס ביצע פשעי מלחמה, ענה "יכול להיות שהיו דברים בודדים. הם פרסמו נתונים על כמה אנשים נהרגו בפועל ומי הם היו, ונראה ש-400 הראשונים היו חיילים ישראלים וזה לא פשע מלחמה".
2 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
(צילום: Gettyimages)
בהמשך הגיב ווטרס לטענות על כך שיחסו לישראל נובע מאנטישמיות: "זה עיקר ההבדל בין המצע שלי לבין ממשלת ישראל. אני מאמין בזכויות אדם שוות לכל אחינו ואחיותינו בכל רחבי העולם, ללא קשר למוצא, דת או לאום - ממשלת ישראל לא. שם, במה שמכנים ארץ הקודש, ליהודים יש מערכת זכויות שונה לחלוטין מכל השאר - וזו בעיה שקיימת מהיסוד. זה למה המסר שלי מתמקד בשאלה 'האם אתה מאמין ברעיון של שוויון לכל בני האדם או לא?', כי ברגע שאתה לא, אתה נאצי. אבל אנשים אומרים שאסור להגיד נאצי", המשיך, "האנשים האלה מחשיבים את עצמם עליונים על אחרים, בגלל זה הם קוראים להם חיות. זו הסיבה שהם עושים להם דה-הומניזציה. זו הסיבה שהם מבצעים בהם רצח עם היום. אני מצטער שאני חורק שיניים, אבל זה הדבר הכי נורא שראיתי בימי חיי, ואני בן 80".
בסוף דבריו אמר: "כולנו שווים, אנחנו אחים ואחיות. כולנו אפריקאים. לפני 150,000 שנה היינו מעטים מאוד והתפשטנו מאפריקה לכל העולם, התיישבנו במקומות שונים ובגלל מזג האוויר ובגלל שהתחתנו - חלקנו נראים שונים מאחרים. אבל עכשיו אנחנו יודעים שבגלל הגנום האנושי כולנו בני דודים. כולנו קשורים. ואלוהים אדירים, במיוחד העם היהודי שטוען שאבותיהם הם מארץ הקודש קשורים קשר הדוק לפלסטינים - כולם שמים. אז זה מוזר. ואתה יודע מה? אני חושב שזה פשוט קשור לעושר ולכוח".