סגנית נשיא נמרצת ומלאת אמביציות מלווה בנאמנות את נשיא ארצות הברית בתקופת כהונתו, עד הרגע שטלטל את כל העולם - הנשיא מודיע באופן מפתיע שהוא פורש מהמרוץ ושאין בכוונתו להתמודד לקדנציה נוספת, ומכריז על תמיכתו בסגניתו. נשמע מוכר? כמובן, אלא שאנחנו לא מדברים על קמלה האריס ופרישתו של ג'ו ביידן, אלא על סלינה מאייר - דמותה הבדיונית של ג'וליה לואי דרייפוס בקומדיה הפוליטית זוכת האמי של HBO, ששודרה בין 2012 ל-2019.
2 צפייה בגלריה
קמלה האריס, "ויפ"
קמלה האריס, "ויפ"
קמלה האריס, "ויפ"
(צילום: EPA/TING SHEN / POOL, באדיבות HBO)
לאחר ההודעה הדרמטית של ביידן בתחילת השבוע על פרישתו ותמיכתו במי ששימשה כסגניתו, ממים הקושרים בין האירועים לעלילת הסאטירה הפוליטית הציפו את הרשתות. אחד הבולטים שבהם הוא קטע מתוך סוף עונה 2, שבו מאייר מודיעה בתדהמה - אך גם בשמחה שלא הולמת את המאורע - כי הנשיא החליט שלא להתמודד לכהונה נוספת וכי היא סוף-סוף תרוץ בעצמה. הנשיא בסדרה, יוז, אינו מופיע בה וכמעט לא ידועים פרטים עליו, אלא שמערכת היחסים בינו לבין סגניתו מורכבת והיא מנסה להרחיק את עצמה ממנו ציבורית ככל שסיכוייו בסקרים יורדים, בעוד שלה עולים.
הסרטון שותף פעמים רבות ברשתות, כאשר הכתב הפוליטי של NBC סהיל קאפור אף שיתף אותו ב-X (טוויטר לשעבר), וכתב: "'ויפ' היא דוקו", גולש אחר שיתף את הסרטון וכתב, "הולי ש*ט, הכותבים של 'ויפ' חזו את זה", גולש נוסף הוסיף כי "זה היה מצחיק יותר כשזו לא הייתה המציאות". בטיקטוק משתמשת שיתפה את הסרטון בצירוף הכיתוב "בהצלחה סלינה מאייר! כלומר, קמלה האריס".
סרטון אחר ששותף גם הוא פעמים רבות הראה את דמותה של לואי דרייפוס בתא שירותים עם עוזרה האישי, לוחשת לו: "אני אהיה הנשיאה". משתמש X שיתף אותו בצירוף הכיתוב "ויפ נותנת לנו גישה מבפנים למשרדה של האריס", גולשת אחרת ציינה כי היא "לא מצליחה להפסיק לדמיין את קמלה האריס בכל סצנה ב'ויפ' עכשיו. זה מצחיק מדי".
הדמיון לא פסח גם על הקברניטים ב-HBO, שלאחר פרסום החדשות על העברת המקל מביידן להאריס הקפיצו את "ויפ" - כאמור דרמה שהסתיימה לפני חמש שנים - לראש אפליקציית הסטרימינג שלהם בארצות הברית (מקס), כך שהיא למעשה הדבר הראשון שהמשתמשים רואים כשהם נכנסים לשירות.
בעקבות ההשוואות בין האריס למאייר הבדיונית של כוכבת "סיינפלד", בהן גם קליפ של "הדיילי שואו" המשווה בין דברים חסרי פשר שהשתיים אמרו לאורך השנים, היוצר ארמנדו יאנוצ'י הזכיר למעריצים שמדובר בתוכנית מתוסרטת. "אל תשכחו שהמצאנו את הכול", הוא הגיב למשתמש ב-X שהצביע על הדמיון למציאות של ימינו, "אין כדור בדולח". גולש אחר ששיתף את הקטע שבו סלינה מודיעה על פרישתו של הנשיא תייג את יאנוצ'י וכתב כי הוא "ממשיך לנבא את המציאות הפוליטית שלנו", ובתגובה היוצר התבדח, "אני עדיין עובד על הסיום".
סדרה נוספת שבימים אלה טוענים ברשתות כי צפתה את אירועי הימים האחרונים היא, איך לא, "משפחת סימפסון" - המשפחה הצהובה שחזתה את כהונתו של הנשיא טראמפ בתקופה שעל פי גורמים המעורבים בהפקה "זה היה נראה כאילו הוא האדם הכי פחות סביר שיהיה נשיא". הפעם הממים שמציפים את הרשתות מצביעים על הלבוש הדומה של ליסה בפרק שבו היא בוגרת ומשמשת כנשיאת ארצות הברית, ובין זה שלבשה האריס בהשבעה ב-2021. בפרק ששודר לראשונה בשנת 2000, ליסה היא נשיאת ארצות הברית הראשונה ומתייחסת לגירעון העצום שהשאיר לה הנשיא טראמפ.
אומנם אאוטפיט זהה הוא לא ממש נבואה, וקמלה האריס בשלב זה אינה נשיאת ארצות הברית ולא בטוח שתהיה - אך המציאות לא מנעה מאל ג'ין - ששימש בסדרה כשואוראנר, כותב ומפיק בפועל במשך שנים - לצייץ: "הנבואה של 'משפחת סימפסון' שאני גאה להיות חלק ממנה".
ייתן שהרפרנסים הללו דווקא פועלים לטובתה של האריס, שכן נראה כי מאז כניסתה הרשמית למרוץ - אנשי מטה הבחירות שלה מנסים לשוות לה תדמית צעירה, כשהם קושרים אותה לעולמות התרבות ככלל, ותרבות הפופ בפרט. לאחר שהזמרת צ'רלי XCX, שאלבומה BRAT (פרחחית, בעברית) הפך אותה לאחד השמות המדוברים בעולם הקיץ, צייצה כי קמלה היא brat - מטה הבחירות של האריס שינה את תמונת הקאבר בחשבון הטוויטר של המועמדת הנישאותית לתמונה בעלת אותו צבע ירוק המזוהה עם אלבומה של צ'רלי, ופונט דומה עם הכיתוב "המטה של קמלה". ההשוואה צוברת תאוצה גם בטיקטוק, עם שלל סרטונים של קמלה שנצבעו באותו ירוק אופייני ומכנים אותה BRAT, במהלך שמטה הבחירות שלה כאמור מאמץ, אך שקהל בוגר עלול לפרש כתמוה.
2 צפייה בגלריה
מתוך חשבון ה-X של מטה הבחירות של קמלה האריס
מתוך חשבון ה-X של מטה הבחירות של קמלה האריס
מתוך חשבון ה-X של מטה הבחירות של קמלה האריס
(צילום מסך)
ניסיון נוסף לקרב את האריס לתדמית הפופ, ובתוך כך גם בתקווה לקהל מצביעות ומצביעים צעיר שמבלה את זמנו ברשתות, אפשר למצוא בחשבון הטיקטוק הרשמי של מטה הבחירות שלה, ששיתף סרטון על רקע השיר Femininomenon של הזמרת צ'אפל ראון בת ה-26, שזוכה לנסיקה בקריירה שלה בחודשים האחרונים. מילות השיר הן Well, what we really need is a femininomenon - הכלאה בין המילים feminine (נשי) ו-phenomenon (תופעה), ובתחילת הסרטון רואים את תמונתו של טראמפ שמתחלפת בתמונתה של האריס. האם זה יוביל להתגברותה בסקרים? רק הזמן יגיד, אך נראה שלעת עתה היא נוטה לשחק את המשחק.