כתב האישום בוטל: לאחר שהואשם בהריגה בשוגג בעקבות המקרה שבו ירה בטעות בצלמת הלינה האצ'ינס על סט הסרט Rust והביא למותה - בית המשפט בסנטה-פה שבניו מקסיקו הורה על הפסקת המשפט וביטל את האישומים נגד השחקן אלק בולדווין - כך דווח הלילה (שבת). הסיבה - התביעה לא חלקה עם צוות ההגנה ראיות שנוגעות לבחינת התחמושת שנמצאה באתר הצילומים. עם הכרזת השופט, בולדווין בכה, חיבק את אשתו ואחותו ועזב את המקום מבלי לדבר עם עיתונאים.
4 צפייה בגלריה
אלק בולדווין מתוך משפטו
אלק בולדווין מתוך משפטו
אלק בולדווין מחבק את אשתו לאחר ההכרזה
(צילום: Ramsay de Give/Pool Photo via AP)
השחקן ההוליוודי הוותיק, שעמד לדין על חלקו בתקרית הטרגית שהביאה למותה של האצ'ינס במהלך צילומי הסרט, אומנם לא זוכה על ידי חבר המושבעים - אולם המשפט הופסק על פי החלטת השופטת מרי מרלו סומר, שקיבלה את טענת ההגנה לכך שהתביעה נמנעה מלחלוק את כל הראיות בתיק. "אין לבית המשפט דרך לתקן את הנזק", קבעה השופטת בנימוק להחלטתה המפתיעה.
4 צפייה בגלריה
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
(צילום: Fred Hayes/GettyImagesIL for SAGindie)
כזכור, בולדווין לוהק כשחקן הראשי ואף שימש כמפיק-אחראי ב-Rust, כשב-21 באוקטובר 2021 הוא ירה במהלך סצנה באקדח אביזרים שהוטען ללא ידיעתו בכדור חי - מה שהוביל להריגתה של הצלמת הלינה האצ'ינס ולפציעת הבמאי ג'ואל סוזה. במרץ האחרון הורשעה הנשקית האנה גוטיירז-ריד, שנשכרה על ידי ההפקה, והחליפה בטעות את קליעי הדמה באקדחים שהוקצו לטובת הצילומים, בתחמושת חיה. גוטיירז-ריד נמצאה אשמה בהריגה במשפט קודם ונגזר עליה עונש מקסימלי של 18 חודשי מאסר. עם זאת, התביעה לא הסתפקה בכך וטענה כי לבולדווין עצמו יש אחריות במותה כמי שלחץ על ההדק ממנו נורה הקליע הקטלני. בולדווין טען לחפותו ולפי גרסתו תקלה באקדח הביאה לפליטת הכדור מבלי שלחץ על ההדק.
4 צפייה בגלריה
אלק בולדווין מתוך משפטו
אלק בולדווין מתוך משפטו
אלק בולדווין מתוך משפטו
(צילום: Ramsay de Give/Pool Photo via AP)
התביעה לא קיבלה את ההסברים של בולדווין, והמשפט נפתח השבוע רק כדי להסתיים באופן מפתיע אחרי שלושה ימי דיונים, באמצע עדותה של הטכנאית מריסה פופל, שתיארה גרסה שונה בנוגע לאספקת התחמושת ביחס לדברים שאמרה במהלך חקירתה במשטרה. עורכי הדין של השחקן הופתעו מהעדות המעודכנת של הטכנאית, והגישו לשופטת בקשה מידית לבטל את כתב האישום כיוון שלטענתם לא כל הראיות בתיק הוגשו להם כנדרש בחוק.
4 צפייה בגלריה
אלק בולדווין מתוך משפטו
אלק בולדווין מתוך משפטו
אלק בולדווין פורץ בבכי עם ההכרזה על ביטול האישומים
(צילום: Pool Video via AP)
בתגובה, השופטת סומר הורתה לפופל לדון איתה ועם עורכי הדין בנסיבות עדותה שלא בנוכחות המושבעים. בתום שיחה קצרה שבה נבחנו הקליעים שנמצאו בשטח - והוגשו לבית המשפט במעטפה לא חתומה - הכריזה השופטת כי הצדק עם ההגנה וביטלה את כתב האישום. לדבריה, היו "טעויות" של התביעה בטיפול בראיות, שלדבריה "השפיעו על ההגינות הבסיסית בתיק". על פי הפרסום ב"דד-ליין" החלטת השופטת מהלילה עשויה להביא גם לשחרורה של הנשקית המורשעת.
מטעם עורך דינו של האלמן של האצ'ינס נמסר כי הם עוד ישובו לבית המשפט. "אנחנו מכבדים את החלטת בית המשפט", אמר עורך שין בריאן ג'יי פאריש ל"דדליין" באשר לביטול התיק, "אך אנו מצפים להציג את כל הראיות בפני חבר מושבעים ולחייב את מר בולדווין לקבל אחריות על מעשיו שהובילו למותה חסר ההיגיון של הלינה האצ'ינס".