תביעה אזרחית הוגשה נגד השחקן ראסל ברנד, שמואשם שתקף ניצבת על סט צילומים של סרט בשנת 2010.
1 צפייה בגלריה
ראסל ברנד
ראסל ברנד
ראסל ברנד
(צילום: Jeff Spicer/Getty Images)
השחקן הבריטי בן ה-48 מואשם שבמהלך צילומי הקומדיה הרומנטית "ארתור", בכיכובן של הלן מירן, גרטה גרוויק וג'ניפר גארנר בשנת 2010, חשף עצמו לכאורה בפני ניצבת ששומרת על אנונימיות, ולאחר מכן עקב אחריה לשירותים ושם תקף אותה. התביעה האזרחית מוגשת ברקע אישומים נוספים שברנד עומד בפניהם בבריטניה - בהם אונס, תקיפה מינית והתעללות רגשית.
לכתבות נוספות בנושא:
ב-BBC נכתב שברנד מכחיש את האישומים ואומר שכל מערכות היחסים "היו תמיד בהסכמה", אך הצהרה רשמית של השחקן לתקשורת בנושא התביעה טרם נמסרה.
כאמור, משטרת בריטניה חוקרת מספר תביעות שהוגשו נגד ברנד, אך זו הפעם הראשונה שמופנות כלפי השחקן האשמות כמו אלה שהוגשו בתביעה האזרחית לבית המשפט העליון בניו יורק במהלך סוף השבוע האחרון.
הדברים מגיעים לאחר שבחודש ספטמבר פורסם תחקיר ב"סאנדיי טיימס" הלונדוני בשיתוף עם ערוץ 4 הבריטי אודות ברנד, שכלל את סיפורן של ארבע נשים אשר טוענות שהשחקן פגע בהן לכאורה בין השנים 2006 ל-2013. אחת מהמתלוננות טוענת כי ברנד כפה עליה לבצע בו מין אוראלי כשהייתה בת 16, כשאלו ניהלו "מערכת יחסים מתעללת רגשית", אחרת שטוענת כי אנס אותה בביתו שבלוס אנג'לס ונוספת שסיפרה כי תקף אותה מינית ואיים לנקוט בצעדים משפטיים אם אי פעם תדבר על התקרית בפומבי. ברנד מכחיש בכל תוקף את ההאשמות נגדו ועוד טרם פורסם התחקיר, העלה לערוץ היוטיוב שלו סרטון תגובה בשם So, This is Happening. במסגרתו ביקש ברנד "להפריך לחלוטין" את "ההתקפות" נגדו.