השחקן הצרפתי ז'אן פול בלמונדו, שהתפרסם כשכיכב בסרטי הגל החדש בקולנוע הצרפתי והפך לאחד מהכוכבים הגדולים של הקולנוע הצרפתי לדורותיו, הלך לעולמו היום (שני) בגיל 88.
2 צפייה בגלריה
ז'אן פול בלמונדו
ז'אן פול בלמונדו
ז'אן פול בלמונדו
(AP)
בלמונדו נולד בפריז ב-1933, ומאמצע שנות ה-50 החל להופיע על במות התיאטרון. עד מהרה החל לככב גם בסרטי קולנוע, כשב-1960 זכה לגלם את התפקיד הראשי ב"עד כלות הנשימה" - סרטו המהפכני של ז'אן לוק גודאר, שהפך לאחד ממבשרי הגל החדש בקולנוע הצרפתי.
התפקיד הפך את בלמונדו לכוכב במולדתו ומחוצה לה, ובמהלך שנות ה-60 ביסס את מעמדו בסרטים של במאים נחשבים כמו גודאר, ז'אן פייר מלוויל ופרנסואה טריפו, והפך לאחד מהשחקנים הקופתיים ביותר בצרפת. במהלך שנות ה-70 וה-80, בלמונדו התמקד בקולנוע הז'אנרי והתבלט כשחקן בסרטי פשע, מתח ופעולה, כמו גם בקומדיות רבות. על סרטיו הבולטים במהלך תקופה זו נמנים "החיה" (1977) ו"המקצוען" (1981), שניהם להיטים קופתיים.
2 צפייה בגלריה
ז'אן פול בלמונדו
ז'אן פול בלמונדו
הפך לכוכב אקשן. ז'אן פול בלמונדו
(AP)
במהלך שנות ה-90 הצטמצמה מעט התפוקה של בלמונדו, שהפנה את מרצו לתיאטרון. בשני העשורים האחרונים, כמעט ולא הבליח בסרטי קולנוע, בין היתר בשל מספר בעיות רפואיות, אחרי שעבר שבץ ב-2001. סרטו האחרון של בלמונדו, "אדם וכלבו", יצא ב-2008.
בלמונדו, שזכה באות לגיון הכבוד מנשיא צרפת על תרומתו התרבותית, היה נשוי פעמיים והיה אב לארבעה ילדים.