למעלה מ-60 אנשי תרבות אמריקאיים חתמו על עצומה המיועדת לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ולסגניתו, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס, הקוראת להם לפעול להשבת החטופים הישראלים שנמצאים בשבי חמאס בעזה.
2 צפייה בגלריה
צ'לסי הנדלר, קוני בריטון וג'ניפר ג'ייסון לי
צ'לסי הנדלר, קוני בריטון וג'ניפר ג'ייסון לי
צ'לסי הנדלר, קוני בריטון וג'ניפר ג'ייסון לי
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP ,AP Photo/Jae C. Hong) AP Photo/Chris Pizzello)
במכתב, שעליו חתומים בין היתר צ'לסי הנדלר, קוני בריטון, אנדי כהן וג'ניפר ג'ייסון לי (שאף הגיעה לארץ לאחרונה לפסטיבל הקולנוע בירושלים), נכתב: "אנחנו אמנים שרוצים שלום במזרח התיכון ומכירים בכך שהצעד החיוני הראשון לקראת השלום הזה הוא שחמאס יחזיר את 101 בני הערובה הנותרים, כולל חמשת האמריקאים, שנחטפו מחייהם ב-7 באוקטובר. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לעמוד בצד בשתיקה בזמן שחמאס מוציא להורג עוד בני ערובה חפים מפשע".
ההצהרה נחתמת בכך שהחתומים קוראים לממשל האמריקני להמשיך להגן על ישראל ו"לתמוך בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון" ו"להפעיל לחץ על הטרוריסטים לשחרר את בני הערובה עכשיו". המכתב מגיע קרוב לשנה לאחר מתקפת חמאס שבה נחטפו למעלה מ-250 איש, ושבועות בודדים לאחר שנודע כי שישה חטופים, בהם הרש גולדברג פולין ז"ל שהיה גם אזרח אמריקאי, נרצחו בשבי.
את המכתב יזמו ארגונים הפועלים למען יהודים - StopAntisemitism, End Jew Hatred, 2024 New Voices ו-StandWithUs. חתומים עליו אנשי תרבות יהודים ולא יהודים מתחומים שונים, בהם טלוויזיה, קולנוע ואופנה כמו גם אושיות רשת. מלבד הנזכרים מעלה חתומים גם מים ביאליק, מייקל רפפורט, ברט גלמן, השחקניות פטרישיה היטון ("כולם אוהבים את ריימונד") ואודיה רש ("ליידי בירד"), המעצב אייזק מזרחי ועוד.
2 צפייה בגלריה
מייקל רפפורט נואם
מייקל רפפורט נואם
מייקל רפפורט נואם
(צילום: GettyImages)
"אנחנו מתקרבים לשנה מאז ש-251 בני ערובה נחטפו באכזריות מחייהם ו-1,200 נרצחו. חשוב מאוד לשים על זה זרקור", אמרה מייסדת New Voices 2024 בהצהרה ל-CNN. "הסלבריטאים שלנו התאחדו כדי להפנות תשומת לב ל-101 חטופים שעדיין בעזה, כולל חמישה אמריקאים. לאחר הוצאתם להורג האכזרית של שישה, דחוף לגרום לעולם לדבר על זה עכשיו. צריך להפעיל כמה שיותר לחץ על חמאס להחזיר את החטופים".
זוהי העצומה האחרונה בנושא מלחמת ישראל-חמאס שמתפרסמת בתעשיית הבידור האמריקנית. בשבוע שעבר פורסמה עצומה אחרת, עליה חתמו למעלה מ-700 חברי איגוד השחקנים SAG-AFTRA, בהם סוזן סרנדון, מארק ראפולו וראמי יוסף, שקראו לקברניטי האיגוד להגן על חבריו מהכנסה למה שהם מכנים "רשימה שחורה" בשל דעותיהם הפרו-פלסטיניות ולגנות את האלימות נגד עיתונאים.