עבור גולן אזולאי, הבחירה לקחת חלק בסדרה "האמת" של כאן, המבוססת על הרצח של תאיר ראדה, היא סוג של סגירת מעגל. "אני מכיר את הסיפור טוב, ללא קשר לסדרה. תאיר ראדה הייתה שכנה של אחותי בקצרין, וכמה חודשים לפני הרצח היא ואמא שלה פגשו אותי בטבריה, והיא הצטלמה איתי. היא מאוד אהבה אותי מ'השיר שלנו'", הוא מספר בריאיון שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב ב"7 לילות" וב-+ynet. "כל השנים עקבתי אחרי הפרשה בעיתונים, התעמקתי בה, קראתי תיאוריות. זאת פרשה לא פשוטה. יש בה רוע צרוף, שאתה לא מבין מה העניין שלו ומה המקור שלו". אך למרות כל ההתעמקות בנושא, אזולאי מודה שאין לו תשובה לשאלה המטרידה מכולן: האם רומן זדורוב היה מעורב ברצח הנערה.
3 צפייה בגלריה
גולן אזולאי
גולן אזולאי
גולן אזולאי
(צילום: איליה מלניקוב)
אזולאי מגלם בסדרה את קצין המשטרה שהרשיע את הרוצח, הכניס אותו לכלא, ומאז פרש מהמשטרה ונחשב ל-Has Been. אזולאי משתף שהוא אומנם לא מרגיש פאסה, אבל בכל זאת יכול להבין מה מרגיש אדם שרוצה לחזור לעניינים ודוחים אותו. "חוויתי את זה כשרצו לתת לי תפקיד, אבל היו לי תנאים מסוימים ולא קיבלו אותי. זה כמו דחייה. אבל כל דחייה כזאת עוזרת לך להגדיר מי אתה ולהתחזק מבפנים".
"האמת" – טריילר
(באדיבות כאן 11, אנדמול שיין ישראל)
החזרה בתשובה השפיעה על התפקידים שאזולאי הרגיש שהוא יכול לקחת, אך בעיניו זה מחיר ששווה לשלם. "לפני שנה בערך, כשישבנו כל המשפחה סביב שולחן השבת, שאלה אותי הבת הגדולה שלי, 'אבא, אם לא היית חוזר בתשובה, איפה היית היום בתור שחקן?'", הוא משחזר. "ניסיתי לענות, ואז אשתי שירי אמרה, "אני אענה לך. הוא היה שחקן עם הרבה פרסים בארון, אבל הבית היה מפורק, ואני לא יודעת באיזו פינה הוא היה זרוק".
אזולאי מסכים עם הקביעה של אשתו, ומשתף שלפני החזרה בתשובה הוא הרגיש חוסר שקט. "הכול היה בעוצמות יותר מדי גדולות. הייתי רגיש, פגיע. לא השתמשתי בסמים או באלכוהול, ברוך השם, אבל היו לי חיים שבורים, הייתי מבולבל. אני מאמין שהייתי מסתדר בסוף, כי יש בי משהו מהותי שתמיד מחפש להיות טוב. אני אוהב אנשים שנלחמים על הטוב, שרוצים להיות טובים".
3 צפייה בגלריה
גולן אזולאי, מתוך 'האמת'
גולן אזולאי, מתוך 'האמת'
גולן אזולאי, מתוך "האמת"
(צילום: כאן 11)
עוד הוא מספר בריאיון שמאז התשובה הוא נמנע מלעשות דברים שקשורים למסך - עד לאחרונה. "כל השנים האלה אני מופיע הרבה, שר, נותן הרצאות, מספר סיפורים, משמח הרבה אנשים בעם ישראל, מתפרנס טוב, אבל לפני שנתיים וחצי הרגשתי שלא הגשמתי לגמרי את תחום המשחק, ושאני מתגעגע לזה ואוהב את זה. עמדתי מול עצמי ומול הבורא, עשיתי תפילה, ואמרתי, 'יאללה, אני מוכן, פתח לנו שער'. וזה נפתח". היום, הוא מספר, הוא שמח בתוצאות שהוא רואה על המסך, וגם שמח שזה לא מזיז אותו ממקומו. "אני מספיק בנוי ברמה האישית, וגם הדתית, כדי לא להתפעל מזה יותר מדי, אלא רק לשמוח מזה".
גם 7 באוקטובר לא ערער את האמונה שלו. "השם כפה עלינו מציאות כדי שנתעורר", הוא פוסק. "מה שקורה עכשיו זה התיקון שלנו, תיקון של להיות ביחד, להיות מאוחדים, לא להישבר. הייתה פה כמעט מלחמת אחים, והכל התהפך. כל עם ישראל התגייס ב-7 באוקטובר. המלחמה הזאת קוראת לנו להתעורר על החיים".
3 צפייה בגלריה
גולן אזולאי
גולן אזולאי
גולן אזולאי
(צילום: איליה מלניקוב)
לצד זה, הוא מדגיש שבעיניו "נקמה" היא לא מילה גסה. "אני מדבר על נקמה באויב בלבד. בתחילת המלחמה אמרו בצבא, וגם בתקשורת, 'אנחנו לא במסע של נקמה', ואני מאוד כעסתי. אמרתי, אנחנו כן במסע של נקמה. אנחנו נוקמים. יש מין מחשבה כזאת אירופית, מחשבה שהיא כאילו נאורה, שזו בושה. זאת לא. בחייאת, אנחנו פה במלחמה".