התחקיר של "המקור" על מירי רגב הוא ללא ספק אחד התחקירים הכי חזקים שנעשו בתקשורת הישראלית בשנים האחרונות. גם החלק השני (ששודר אמש ברשת) סיפק את הסחורה, היה אפשר לחלק גם לשלושה חלקים מרוב פרטים. אפשר ללכת לאיבוד בין העצות ההזויות של המקורבים (שלא ברור אם תפקידם לייעץ לשרה, או לקטר ולהתבכיין על מפגינים בקפלן) לאווירת חוסר התפקוד הכללי של המשרד. השכונה חוגגת, בטח דרוקר התאפק שלא לצחוק כשהקריא את הווטסאפים השונים והמשונים, היועצים של מירי רגב חופרים לה עם קונספירציות הזויות, מהשוליים של האינטרנט. אלה האנשים שמנהלים את המדינה, שמהם היא מבקשת עצות.
מתוך "המקור"
(צילום: רשת)
מהתחקיר עולה שרגב הפכה את משרד התחבורה לבית הספר הישראלי הראשון למקורביזם. מספיק לצפות בתחקיר של רביב דרוקר כדי ללמוד איך להפוך לעסקן סוג א', במדינה סוג ג'. טוב מאוד ש"המקור" דוחפת לנו את האמת בפנים: בישראל, עסקנות קודמת לכישרון. במקום שהילדים שלכם ילמדו מתמטיקה או ספרות, שימו אותם מול התחקיר הזה כדי שיוכלו לשרוד במדינת העסקנים. צריך לומר שתחקירים מהסוג הזה נעשו לנדירים, היו ימים ששרים היו חוטפים הרבה יותר. הם היו מתביישים להתבטא כך, מהחשש שהדברים ידלפו. תהיו טיפה יותר מתוחכמים, תנסו להסתיר, אבל בווטסאפים ובבקשות שמופנות לרגב אין שום סאבטקסט. הכול לתוך הפנים, מאכילים אותנו בכפית. זה כבר כמעט לא אמין.
מה שמזעזע פה, זה שהכול גלוי ובלי בושה. נעזור לזה עם הטסט, נעזור לחברי הכנסת השונים (שגם להם אין בושה, ופונים אליה בעניינים אישיים). גם פעם היו דברים כאלה, אבל היו יודעים יותר טוב להחביא אותם. אין בממצאים שגילה דרוקר שום תחכום, שום דבר לא נעשה בקריצה או מתחת לשולחן. זה כבר גורם לנו להתגעגע לעסקנות של פעם, שהיית צריך לרמוז לפקיד שכדאי לו לעזור לך, היית צריך לדעת את מילת הקוד הסודי ובאיזה שעות בדיוק כדאי לבקש. בתחקיר של דרוקר הכול ישיר מדי. יש בעיה? בקש מיד את כל מה שאתה רוצה - ותקבל תשובה מיד. כאן הכול גלוי, כל הקלפים על השולחן, כאילו אנחנו חיים בעולם שאין בו תחקירים עיתונאיים. התחקיר של דרוקר יכול להחזיר את ההרתעה של התקשורת מול הפוליטיקאים.
1 צפייה בגלריה
yk13938915
yk13938915
מתוך "המקור"
(צילום: רשת)
אבל למרות שמדובר בתחקיר חשוב מאוד, ספק אם הוא ישפיע במציאות. רגב וחבריה נמצאים בעולם אחר, בו היא תמיד צודקת והעולם תמיד טועה. ברשתות כבר מנסים להפנות את האש למי שהדליף את שיחות הווטסאפ. בעולם של רגב, כל ידיעה נגדה אפשר "להפוך", ובינתיים ישראל הופכת למדינה נחשלת וענייה, עם תחבורה ציבורית של מדינת עולם שלישי.