בפעם השנייה בתוך חודשיים: איגוד השידור האירופי מאותת לממשלת ישראל שלא לפגוע בעצמאות תאגיד השידור כאן.
בחודש שעבר נשלח מכתב לראש הממשלה נתניהו, וכעת מתפרסם מכתב נוסף שבו איגוד השידור האירופי מביע דאגה לגורל התאגיד: "קוראים לממשלה לשמור על עצמאות כאן".
1 צפייה בגלריה
(צילום: הדר יואביאן)
"בחודש שעבר, שר התקשורת שלמה קרעי דווח כמי שאמר 'אין מקום לשידור ציבורי במדינת ישראל'", כך לפי הודעת האיגוד שפורסמה היום (ה'), "בהמשך הממשלה איימה למשוך תקציבים מהשידור הציבורי, מה שיסגור הלכה למעשה את כאן ואת חטיבת החדשות של התאגיד, עם פוטנציאל לאובדן משמעותי של משרות".
"בימים האחרונים", ממשיכה ההודעה, "נחשפו תוכניות לפגוע ביכולת של כאן להרוויח כסף ממפרסמים - מה שיוביל לירידה של 13 אחוזים בהכנסות - כמו גם להעביר שלוש (כמעט חצי) מתחנות הרדיו הכי פופולריות של התאגיד לבעלים מסחריים.
"בהחרפה של המשבר הנוכחי, שר התקשורת כתב לדירקטוריון ולמנכ"ל כאן כדי לבחון את האופן שבו מכסה התאגיד את הרפורמות המשפטיות של הממשלה והמחאות כנגדן. מנהל איגוד השידור האירופי נואל קורן אמר: 'חדשות ואינפורמציה חסרי-פניות הינם קריטיים לתפקוד של דמוקרטיה בריאה. אנו קוראים לממשלה הישראלית להגן על עצמאות כאן, החברה באיגוד שלנו, ולדאוג שהתאגיד יוכל לפעול באופן בר קיימא, עם מימון שהוא יציב, ראוי, הוגן ושקוף".
ההתערבות של איגוד השידור האירופי מגיעה אחרי ימים מתוחים מאוד בין תאגיד השידור כאן לשר התקשורת קרעי. השבוע דנו הצדדים על האפשרות שיסגרו שלוש תחנות רדיו מהתאגיד ויועברו לידיים פרטיות. בתאגיד הבהירו כי המהלך עלול לגרום לפיטורי עובדים, ובמשרד התקשורת זעמו כי התאגיד לא הגיע עם תשובות פרקטיות לשאלות המהותיות.
בהמשך קרעי שלח מכתב מטעמו ובו האשים את התאגיד בסיקור מוטה לרפורמה המשפטית, כהגדרתו, וטען כי הם מפרים את חוק השידור הציבורי. הנהלת התאגיד השיבה לו בחריפות ואמרה כי הוא מנסה לשמש בתור צנזור.