היוצר והסופר ג'ורג' אר.אר. מרטין, מחבר סדרת "שיר של אש ושל קרח", יצא אמש (ד') נגד השינויים שעשה השוארנר ראיין קונדל ביצירתו "אש ודם" בעיבוד הספר לסדרה "בית הדרקון".
"בית הדרקון", עונה 2 - טריילר
(באדיבות HBO)
הסופר פרסם את הדברים בפוסט בבלוג שלו, שנמחק מאז, תחת הכותרת "היזהרו מהפרפרים". הביקורת המשמעותית ביותר שלו הייתה סביב ההבדלים בין סצנת "דם וגבינה" כפי שהיא מופיעה בפרק הבכורה של העונה השנייה של סדרת הפריקוול (הכוללת מוות של ילד), לבין הסיפור שלה כפי שהוא מופיע ב"אש ודם". "בית הדרקון" למעשה הסירה את דמותו של בנם הצעיר של אייגון והלנה טארגריין, הנסיך מאלור, מהסיפור, וכעת מרטין, שמשמש יוצר-שותף ומפיק בפועל בסדרה, טוען שלא רק שהדבר החליש את הסצנה - אלה גם יהיו לו השלכות חמורות יותר בעתיד הסדרה.
2 צפייה בגלריה
ג'ורג' מרטין
ג'ורג' מרטין
ג'ורג' מרטין
(צילום: AP)
"כשראיין קונדל סיפר לי לראשונה מה הוא מתכוון לעשות, לפני עידנים (בשנת 2022, אולי) התנגדתי לזה", כתב מרטין. "אבל לא התווכחתי ארוכות או בלהט. הרגשתי שהשינוי החליש את הסצנה, אבל רק במעט. ולראיין היו סיבות פרקטיות לעשות זאת: הם לא רצו להתמודד עם ליהוק של ילד נוסף, במיוחד כשמדובר בפעוט בן שנתיים. ילדים כה צעירים יאטו בהכרח את ההפקה, ויהיו לכך השלכות על התקציב.
"תקציב היה בעיה ב'בית הדרקון' עוד קודם, והיה הגיוני לחסוך כסף בכל מקום שיכולנו. יתר על כן, ראיין הבטיח לי שאנחנו לא מוותרים על דמותו של הנסיך מאלור. זה נראה לי הגיוני, אז משכתי את התנגדותי והשלמתי עם השינוי. אני עדיין אוהב את הפרק", הבהיר מרטין ואף ציין כי "צופים שמעולם לא קראו את 'אש ודם' יחשבו עדיין שהסצנות קורעות לב. אך עם זאת, יש היבט נוסף להסרת דמות הנסיך הצעיר".
2 צפייה בגלריה
מתוך "בית הדרקון", עונה 2 פרק 8
מתוך "בית הדרקון", עונה 2 פרק 8
מתוך "בית הדרקון", עונה 2 פרק 8
(צילום: Ollie Upton/HBO)
מרטין המשיך ותיאר בפירוט כיצד חיסולו של מאלור עשוי להשפיע על שתי העונות הבאות של "בית הדרקון", שקונדל אישר לאחרונה שתסתיים בעונתה הרביעית, תוך שהוא חושף ספוילרים מתוך ספרו - שנימנע מהם כאן. "מאלור בעצמו אומר מעט", כתב, "הוא ילד קטן, אין לו אפילו שורה של דיאלוג, הוא לא עושה שום דבר בעל השפעה חוץ מלמות... אבל איפה, מתי ואיך הוא מת - זה כן משנה". הסופר ציין שלא רק שאובדן מאלור החליש את העלילה בפרק הראשון של העונה, אלא הוא גם יגזול סצנה חשובה אחרת בהמשך הדרך. מרטין חתם את הפוסט בכך שרמז על בעיות נוספות שעלולות להתעורר עבור "בית הדרקון". "ישנם פרפרים גדולים ורעילים יותר שיגיעו, אם הסדרה תמשיך עם כמה מהשינויים ששוקלים לעונות 3 ו-4".
דובר מטעם HBO הגיב לדבריו של מרטין, וקבע כי "יש מעט מאוד מעריצים גדולים יותר של ג'ורג' אר.אר. מרטין ושל ספרו 'אש ודם' מאשר הצוות היצירתי מאוחרי 'בית הדרקון', הן בהפקה והן ב-HBO. כאשר מתאימים ספר למסך, שיש לו פורמט ומגבלות משלו, השואוראנר נדרש לעשות בחירות קשות בקשר לדמויות ולסיפורים. אנחנו מאמינים שראיין קונדל והצוות שלו עשו עבודה יוצאת דופן, ומיליוני המעריצים שהסדרה צברה בשתי העונות הראשונות ימשיכו ליהנות ממנה".