האקדמיה האמריקאית לקולנוע, האחראית על טקס האוסקר, הודיעה הערב (ב') כי החלה לבחון את התקרית שהתרחשה לפנות בוקר בטקס, שבה סטר וויל סמית' למנחה כריס רוק לאחר שהאחרון העליב את אשתו, ג'יידה פינקט סמית'.
וויל סמית', זוכה פרס האוסקר לשחקן הראשי, סוטר לכריס רוק
(באדיבות ©A.M.P.A.S.® /yes ו-STINGTV)
3 צפייה בגלריה
וויל סמית' סוטר לכריס רוק בטקס האוסקר
וויל סמית' סוטר לכריס רוק בטקס האוסקר
וויל סמית' סוטר לכריס רוק בטקס האוסקר
(EPA-EFE)
מהאקדמיה, שגינתה את המעשה של סמית', נמסר: "פתחנו בבדיקה רשמית של התקרית, נסיק מסקנות ונבחן אפשרות לפעולות נוספות בהתאם לתקנון שלנו ולחוק במדינת קליפורניה". באקדמיה ידונו בתקרית באופן מקיף ככל הנראה בישיבה הבאה של חבריה, שכן הישיבה הראשונה לאחר הטקס תמיד מוקדשת לנושאים שעלו במהלכו.
לאחר התקרית זכה סמית' בפרס השחקן הראשי על תפקידו ב"משפחה מנצחת". כשעלה לקבל את הפרס הוא דמע ונאם במשך זמן רב, ואף ביקש סליחה: "אני רוצה להתנצל בפני האקדמיה ובפני כל שאר המועמדים", אך לא הזכיר את רוק והתקרית באופן מפורש.
3 צפייה בגלריה
וויל סמית'
וויל סמית'
וויל סמית'
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
כריס רוק
כריס רוק
כריס רוק
(צילום: AFP)
האירוע התרחש לאחר שהקומיקאי, שעלה להגיש את פרס הסרט התיעודי, התבדח על אשתו של סמית' ("לא יכול לחכות לראות אותה מופיעה בסרט 'ג'י-איי ג'יין 2"), שחשפה לאחרונה שהיא סובלת ממחלה שגורמת לה לאיבו שיער. בעקבות ההערה עלה סמית' לבמה, סטר לרוק, ולאחר מכן צעק לעברו: "אל תגיד את השם של אשתי בפה המז***ן שלך!". מיד לאחר מכן הוחשך השידור החי של הטקס לכדקה, במהלכה דנזל וושינגטון חצץ באולם בין סמית' לרוק, שניסה להתנצל.