עומר אדם חשב לחגוג את הסילבסטר בעוד שיר חדש עם שם מפוצץ שיבטיח את מעמדו כזמר המצליח בישראל, אבל התוצאה הסופית חתמה את השנה שבה אדם הפך מזמר אהוב ופופולרי לדמות שנויה במחלוקת של גבר פריווילג, נהנתן וחסר כבוד. קונצנזוס הוא כבר בוודאי שלא והאשמה היא רק של אדם אחד - אדם עצמו.
2 צפייה בגלריה
עומר אדם
עומר אדם
ביום אחד כוכב יכול ליפול. עומר אדם
(צילום: קובי קואנקס)
"קאקדילה" זה השם של השיר הכושל של אדם - ושם כבר מתחילה הבעיה שלו. עוד לפני שמישהו לחץ על פליי, התוצאה כבר הייתה ידועה: מה שלא יהיה, זה שיר דבילי לילדים בני ארבע שצוחקים מיובל המבולבל. ואכן, לא למרבה הפלא, זו הרמה. מילא אם זה היה שיר כיפי עם מגניבות וסאונד עדכני, אבל הבשורה של אדם לשנת 2022 היא שיר שמבזה נשים רוסיות? תגיד עומר, לא חיית בשנים האחרונות עם גל ה-MeToo? לא הבנת שכבר לא מדברים ככה ושהבדיחות האלו הפכו ללא רלוונטיות כבר לפני עשור? נראה שהכותבים חשבו על המילה "קאקדילה" שכל ישראלי מכיר ושיש לה צליל שמעורר חיוך, וסביבה בנו טקסט מביך. ככה פועל זמר שמזלזל באינטליגנציה של הקהל שלו. זה מסוג השירים שפוגעים בתדמית של הז'אנר המזרחי עם טענות על הטקסטים - ובצדק. מספיק "קאקדילה" אחד כדי להנציח סטיגמה שלילית.

עוד כתבות בנושא:

השיר הזה הוא רק סימפטום להתנהלות נוראית שאדם הוכיח במפגן ניתוק מעורר תחושות לא נעימות לאורך כל הקורונה, עם פרסומים מנותקים מהחוויה של הציבור שהוא אמור להיות הקול של דורו. בזמן שעם ישראל נע מסגר לסגירת עסקים, סובל מתחלואה שיורדת ועולה, מקשיים כלכליים עם יוקר המחיה המרקיע ומנמל תעופה סגור, אדם הצטיין בלהעלות סטורי שלו חי את חיי האלפיון העליון במקומות היפים בעולם תוך זלזול חוזר ונשנה בהנחיות מערכת הבריאות. אדם הוא ממש לא ה'חצי-קווקזי, בן למשפחת העמים הרוסית' כמו שהוא מייחס לעצמו כעת כדי להתגונן מפני הביקורת, אלא ילד שמנת מהמושב העשיר בישראל שחי במציאות הדמיונית שלו וחושב שהוא חסין ושמותר לו הכול. בואו, הוא לא חווה עלייה וגם רוסית הוא לא מדבר, אז שלא ינכס לעצמו את קשיי העלייה הרוסית. בחייאת, זה כמו להגיד שהייתי הזמר של מלך מרוקו.
2 צפייה בגלריה
עומר אדם
עומר אדם
עומר אדם
(צילום: יאיר שגיא)
הטעות שאדם לא הבין היא שגם לכוכבות יש תאריך תפוגה ובסוף מה שנשאר זה השירים. זמר יכול ברגע ליפול, המעריצים יישארו במקרה הזה בגלל סיבה אחת - והיא לא האישיות של הזמר אלא הקטלוג המוזיקלי שלו. לא לחינם נשארו עם אייל גולן מעריצים רבים מאוד. יש לו לפחות 40 להיטים שהם באנקרים - נכסי צאן ברזל - קלאסיקות שליוו אנשים ברגעים משמעותיים בחיים. מה יש לאדם? "תל אביב", "מודה אני", ומה עוד? "שני משוגעים" למשל שרד במבחן הזמן? "הופה", "נמס ממך"? לא בטוח בכלל. כשהרוב המוחלט של השירים של זמר מתבססים על שירים עונתיים שנוצרו כדי להיות להיט של רגע, זבנג וגמרנו, ככה גם עלולה להיות גורלה של קריירה.
בפתחה של שנת 2022, המשבר התורני של אדם עלול להוות רגע גרוע אחד מדי בניהול הקריירה שלו. הדרך שלו, שבה הוא לא מתראיין בכלל מזה כמה שנים, גם גורמת לחוסר הזדהות מצד הקהל שלו שמכיר אותו רק מהסטורי, או מניח תפילין בצהריים או חוגג בלילות. זו לא אמת ועם כל הכבוד, הוא לא ייצר פה קאנונים כמו ברי סחרוף שמפצים על סגירות תקשורתית. יחי ההבדל, מה שנאמר. ולכן, כשאין באמת רגש - אין נאמנות, וביום אחד כוכב אחד יכול ליפול. לידיעתו.