למרות ההכרזה על ההסכם להחלפתה של יוליה שמאלוב ברקוביץ' - ועד עובדי חדשות 13 מודיע על חידוש המאבק, בטענה כי הנהלת הערוץ לא עמדה בו.
בהודעה שפרסמו לעובדים היום (ב') הודיעו בוועד כי בשלב הראשון לא ישתתפו בצילומי הפרומו לערוץ שייערכו מחר.
2 צפייה בגלריה
שלטים נגד מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ' במשרדי רשת
שלטים נגד מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ' במשרדי רשת
שלטים נגד מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ' במשרדי רשת
"כארבעה שבועות כבר חלפו מאז חתמנו עם רשת על ההסכם להחלפתה המיידית של מנכ"לית חדשות 13, אולם עד כה החברה טרם עמדה בהתחייבויותיה: למיטב ידיעתנו, הגב' שמאלוב-ברקוביץ' לא חתמה על הסכם לפרישה מרצון מחד, ומאידך הדירקטוריון לא פרסם הודעה על נקיטת צעדים לסיום תפקידה לאלתר", נכתב בהודעת הוועד.
"למיטב ידיעתנו, חלק מנציגי הציבור בדירקטוריון אינם משתפים פעולה באופן מלא עם המהלך, והם נושאים באחריות לשיתוק המסוכן שנגרם לחברה כתוצאה מכך. נזכיר, כי גם בדיון בבג"ץ התמקדו השופטים בשאלה אם לדירקטורים מטעם הרשות השנייה יש אחריות כלפי הציבור הצופה בשידורי חדשות 13, ואף ביקשו מהיועמ"שית בהרב-מיארה להכין חוות דעת על פעילותם, שתוגש לאחר החגים".
עוד הוסיפו בוועד כי "בניגוד לחברי הדירקטוריון, אנו העובדים נמצאים יום יום באולפני החברה, ורואים במו עינינו את הנזקים המצטברים בשל גרירת הרגליים בקבלת ההחלטה המובנת מאליה, לקיים את ההסכם שחתמה רשת עם הוועד וארגון העיתונאים. במצב שנוצר, לא נותרה ברירה אלא לפתוח מחדש במאבק ליישום ההסכם, שיוביל למינוי מנכ"ל/ית ויאפשר לחברה לשוב ולתפקד.
2 צפייה בגלריה
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
יוליה שמאלוב ברקוביץ'
(צילום: יובל חן)
"כצעד ראשון, אנו מודיעים על ביטול השתתפותם של כל עובדי חדשות 13 בצילומי הפרומו שנקבעו החל ממחר. מגישי, כתבי ועובדי החברה מונחים בזאת שלא לקחת חלק בצילומים אלה, עד להודעה חדשה".
בוועד סיכמו בהודעה כי "אנו מבינים את התסכול שנגרם לכולכם מהעיכוב המקומם בביצוע ההסכם על ידי הדירקטוריון, ואת הקשיים הנוצרים בעקבותיו במהלך העבודה השוטפת. אנו מקווים לסיום הפרשה בימים הקרובים, על מנת שהחברה תוכל לצאת סוף סוף לדרך חדשה".
כזכור, וועד עובדי חדשות 13 יצא למאבק בעקבות מינויה של חברת הכנסת לשעבר ויושבת ראש הרשות השניה בדימוס, יוליה שמאלוב ברקוביץ', ונקט מספר צעדים, ביניהם עתירה לבג"צ - שבה ניתנו חודשיים לערוץ לספק הסברים על מינויה. בוועד וההנהלה הודיעו לפני כחודש שהגיעו לסיכום, אולם זה טרם התממש ולכן חודש המאבק.