לאחר שמליאת הכנסת העבירה אמש (ב') בקריאה שנייה ושלישית את החוק לביטול עילת הסבירות - האמנים מביעים את דעותיהם ברשתות החברתיות. הזמר דני סנדרסון כתב: "בחודשים האחרונים קיוויתי שההידברות תצלח ושתימצא פשרה. זה לא שהאמת נמצאת באמצע, אך לרוב שם שוכנת השפיות. אתמול התפלגנו יותר מתמיד. אני עדיין מאמין שבתוך גוש המרכז שנוטה ימינה ושמאלה, נמצא הרוב הנדרש שישכיל לחלץ אותנו מהמערבולת הקשה שאליה נקלענו. הזעקה שבוקעת מחלק מהעם, בהם אני, היא כואבת ואמיתית. טועים אלו שחושבים שזו רק שריקת הרוח".
2 צפייה בגלריה
קובי פרץ, משי קלינשטיין ודני סנדרסון
קובי פרץ, משי קלינשטיין ודני סנדרסון
קובי פרץ, משי קלינשטיין ודני סנדרסון
(צילום: ענת מוסברג, יובל חן)
השחקן אביב אלוש כתב גם הוא כי המפגש באמצע הכרחי: "לאורך כל ההיסטוריה יש מי שבוחש לנו בקפה ומנסה להשמיד אותנו, להפריד בינינו. ניסו את כל הדרכים האפשריות ולא הצליחו, ועכשיו המאבק הוא על התודעה שלנו, ליצור פירוד ומחלוקות וכמה שיותר - יותר טוב. דווקא עכשיו בתוך כל מה שאנחנו עוברים, צומחת לאיטה אהבה, מחויבות ואחריות בינינו. חיבור לשורש ולשייכות שלנו לארץ הזו ולעם הזה. והאמת תצמח ותיפגש דווקא באמצע בין הימין והשמאל, בין המדרגות היורדות למדרגות העולות בין שני הניגודים, באמצע. בדיוק כמו הסמל שלנו, מגן דוד, שני משולשים הפוכים מנוגדים זה לזה ובנקודת האמצע נמצא השלום".
הזמרת והשחקנית משי קלישנטיין כתבה על הבלבול שהיא חשה: "בא לי לבכות ולישון, ולברוח מכאן, ולהילחם על המדינה שלי, ולצרוח ולכעוס. להפסיק לראות חדשות וללכת להפגין, ולהיכנס למיטה ולא לצאת… בא לי שמישהו יעיר אותי מהסיוט הזה".
קובי פרץ, שכתב תחילה פוסט עם מילים קשות מאוד ומכלילות נגד כלל המפגינים - בשל הסרטון שרץ אתמול ברשת ובו נראית אמא עם שלושת ילדיה שמותקפת על ידי מפגינים - ביקש לחזור בו וכתב מסר מחבר יותר: "כתבתי מילים כואבות בלהט הרגע מתוך דאגה של אבא לסיטואציה האיומה לקול זעקות השבר והפחדים של הילדים. גם אני כמו כל עם ישראל בתקופה האחרונה ניזון מסרטוני הזוועה שרצים ברשת, אין מדובר בציבור שלם ועל זה אני מצר. ואת הקיצון שראיתי אתמול אני מתעב ובז לו. ערב ט' באב אני צם ומתפלל לאחדות בעם ישראל ומאחל רק אהבת חינם".
אביב גפן לא פספס את ההזדמנות לעקוץ את פרץ, והשיב כי "גם השירים של קובי פרץ נכתבים בלהט הרגע". עוד כתב גפן, שעוכב לכמה דקות בהפגנה בקפלן לפני כשבועיים: "בכל חיי לא זכור לי שעם ישראל הכריז מלחמה נגד השלטון שלו. תקראו לזה מלחמת העצמאות השנייה. אנחנו ננצח".
2 צפייה בגלריה
אביב גפן בעת עיכובו על ידי המשטרה
אביב גפן בעת עיכובו על ידי המשטרה
אביב גפן בעת עיכובו על ידי המשטרה
(צילום: מוטי קמחי)
"אל תחושותיו של גפן מצטרפת השחקנית אלונה סער: "רק רוצה לקרוא לכל מי שעוד יושב בבית, ליבו עם המפגינים אבל מפחד להפגין - הצטרפו. לא כולם חייבים לחסום את איילון, לא כולם חייבים להיות בלב הבלגן. אפשר לעמוד על הגשר, למלא את קפלן, אפשר לעמוד בשוליים. אבל מוכרחים להתנגד, להתייצב, להילחם על הבית. ולמי שכבר עושה זאת- תודה. אתם מחזקים אותי, גורמים לי להרגיש מוגנת כשאני מפגינה לצידכם. אני אוהבת את המדינה כל כך, אני דואגת וחרדה לגורלה. ההיסטוריה וההווה מלאים במדינות שהיו דמוקרטיות ונגמרו כלא. אולי השמש תמיד תזרח גם מחר, אבל על מה? מה היא תאיר לנו?"
"הבעיה היא לא בעקרונות של הממשלה (שיש הרבה עקרונות שאני חי בדמי ומסכים איתם) הבעיה היא הדרך", כתב שי גבסו ברשתות החברתיות. "הממשלה מתנהגת בחוסר הבנה ובשכחה של הכלל החשוב ביותר בחיי אומה - "דרך ארץ קדמה לתורה". דרך ארץ קדמה למהות. אנחנו רואים שבמשך חודשים הממשלה לא מצליחה לשכנע את העם ולא משנה אם זה חצי עם, אפילו אם היו שלושים אחוז מהעם - היא לא מצליחה לשכנע. במקום להמציא הסברים ומספרים, במקום לאסוף כמו נזקקים פיסות עובדות שיצדיקו את הדרך שלכם - אולי תעצרו?"
עוד הוסיף: "אני מאמין גדול. אני אופטימיסט חסר תקנה, אני יודע שאנחנו ננצח. מי זה אנחנו? לא "הלבנים", "הצפוניים", "המשתכנזים", "יפי הנפש" (עצוב שביטויים כאלה הפכו למילות גנאי) - לא הם שינצחו. כי אני הרי ספרדי בצבע חום מוקה שבאתי מלמטה משכונת שיכונים. מה שינצח זה רוח אלוהים שבקרבנו, זה הליברל, המודרני, שכמו חוק טבע תמיד מנצח... ממשלה יקרה - אל תצמקו את התורה ותשאירו אותה ריקה מענקי הרוח שנתנו לה פרשנויות. פרשנויות זה לא סודוקו למוח, הפרשנויות של התורה הן הרוח שעטפה אותנו אלפי שנים. תתמקדו בזה, זו השליחות שלכם! אנא מכם תוותרו. אל 'תיכנעו'. תוותרו. תזכרו את כל עם ישראל העצום הזה ותבחרו איתנו בחיים".