ריאליטי האקסטרים החדש של רשת פסל מתמודדת פוטנציאלית לליהוק בגלל שהיא שומרת שבת. בשיחה שנערכה בין ד' (שביקשה להישאר בעילום שם) לגורם בהפקת "פקין אקספרס", התוכנית החדשה של רשת, נשאלה המתמודדת האם היא יכולה להצטלם בשבת, וכשזו השיבה בשלילה - נאמר לה שתנסה בהזדמנות אחרת משום שהתוכנית מצולמת בשבת.
1 צפייה בגלריה
אישה דתייה
אישה דתייה
ד' שנפסלה מהליהוק: "נצבט לי הלב מהתשובה".
(צילום אילוסטרציה: Naeblys / Shutterstock.com)
מדובר בתוכנית אקסטרים שתחליף את "המירוץ למיליון" ברשת, שם מלהקים שעובדים בחברת "גיל הפקות", עטים על מתמודדים פוטנציאליים להשתתפות. משיחה שהגיעה לידי ynet בין ד' לגורם בהפקת התוכנית ניתן לראות כי היא נפסלה בשל היותה שומרת שבת. "אתן יכולות להצטלם בשבת?" נשאלה המתמודדת, וזו השיבה "יש בעיה עם שבת, אנחנו שומרות שבת". בשלב הזה הגורם בהפקה פסל את השתתפותה: "אז בפעם אחרת", אמר לה. ל-ynet אמרה המתמודדת כי "נצבט לי הלב מהתשובה".
יש לציין כי בתוכניות אקסטרים שמצטלמות ברחבי העולם כדוגמת "המירוץ למיליון" ו"פקין אקספרס", נדרשת היערכות מיוחדת עבור מתמודדים שומרי שבת, שכן נדרש לעצור את הצילומים לכל המתמודדים, כדי להתחשב בשומרי השבת ולשמור על שוויון. בחלק קטן מהעונות של ״המירוץ למיליון״ ששודרו בעבר ברשת, השתתפו שומרי שבת, כשהזוג הבולט ביותר היה עקיבא וענהאל שאף הגיעו לגמר.
גם בתוכנית "המירוץ למיליון" שעברה לקשת המועמדים נשאלו על הרגלי שמירת השבת, אבל שם לא ידוע על מתמודדים שנפסלו בשל כך.
מרשת נמסר בתגובה: "אין הנחיה של רשת או של חברת ההפקה להימנע משילוב מועמדים פוטנציאליים לתוכניות בגלל שהם שומרי שבת. לראיה בתוכניות קודמות של הערוץ השתתפו מתמודדים מכל גוני החברה הישראלית - לרבות שומרי שבת. יחד עם המתמודדים, מוצאות חברות ההפקה פתרונות שיאפשרו לשומרי שבת וכשרות להתמודד למרות המגבלות. רשת מחבקת את כלל המגזרים בישראל ולכן אנו מודים על הפנייה ונחדד את ההנחיות".