ג'ורג' קלוני הוא אולי תומך ידוע של המפלגה הדמוקרטית והנשיא ג'ו ביידן, אבל כשמדובר בהגנה על אשתו, אמל קלוני, שום שיוך מפלגתי לא יכול לעצור אותו. כך פורסם היום (ה') ב"וושינגטון פוסט", כי זוכה האוסקר התקשר בחודש שעבר לאחד מעוזריו הבכירים של הנשיא, כדי להתלונן על הביקורת שהעביר הנשיא על בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, אחרי שזה הודיע על כוונתו להוציא צווי מעצר לראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. אמל קלוני הייתה חלק מצוות גדול של עורכי דין בינלאומיים שעובד בתיק הזה.
2 צפייה בגלריה
ג'ורג' קלוני, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
ג'ורג' קלוני, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
ג'ורג' קלוני, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
(צילום: gettyimages)
קלוני התקשר לסטיב ריקטי, יועצו הקרוב של ביידן, ומחה על גינויו של הנשיא את התוכנית להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט. במיוחד כעס קלוני על שימוש של ביידן במילה "שערוריה". קלוני גם כעס על מה שנראה אז כנכונות של הממשל האמריקני להטיל סנקציות על ה-ICC, מכיוון שאשתו הייתה עשויה להיות כפופה לעונשים. מאז שינה הבית הלבן את עמדתו בנושא הסנקציות והודיע כי לא יתמוך בהחלטה שעברה השבוע בבית הנבחרים.
שיחת הטלפון של קלוני הגיעה שבועות ספורים לפני שהוא אמור להשתתף בערב גיוס כספים גדול מאוד עבור ביידן, שייערך בשבת הבאה בלוס אנג'לס. בקמפיין של הנשיא חששו כי קלוני יפרוש מהאירוע בו ישתתפו גם הנשיא לשעבר ברק אובמה, ג'וליה רוברטס ומגיש תכנית הלילה ג'ימי קימל. הקמפיין של ביידן מפעיל כבר חודשיים תחרות גיוס כספים לתומכים כדי לזכות בנסיעה לאירוע בלוס אנג'לס. נכון לעכשיו, נראה כי קלוני מתכוון להשתתף בערב.
2 צפייה בגלריה
ג'ורג' קלוני אמל קלוני
ג'ורג' קלוני אמל קלוני
ג'ורג' קלוני אמל קלוני
(צילום: GettyImages)
ב-2020 תרם קלוני באופן אישי יותר מחצי מיליון דולר לקמפיין של ביידן, ואירח עבורו גיוס כספים וירטואלי שגייס 7 מיליון דולר. בשנה שעברה מינה ביידן את קלוני לחבר בוועדת הנשיא לאמנויות ומדעי הרוח, המייעצת לנשיא בנושא מדיניות תרבות. קלוני ביקר בבית הלבן בדצמבר 2022 כאשר קיבל את אות הכבוד של מרכז קנדי. באותו אירוע אמר ביידן: "נמצא איתנו בעלה של אמל קלוני, אחד השחקנים, הבמאים, המפיקים והתסריטאים המפורסמים ביותר של זמננו".
דבר השתתפותה של אמל קלוני בחקירת ה-ICC נודע אחרי שקארים חאן, התובע הראשי, הודיע ב-20 במאי כי הוא מתכוון להאשים את נתניהו, גלנט, יחיא סינוואר ושני מנהיגי חמאס בכירים נוספים בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. קלוני, עורכת דין בכירה לזכויות אדם, אמרה בהצהרה כי משרד התובע גייס אותה לסייע בחקירה, וביקש ממנה לבדוק ראיות לחשדות בפשעי מלחמה ולספק ניתוח משפטי. בהצהרה שפורסמה על ידי קרן קלוני לצדק, ארגון זכויות אדם שהקימה עם בעלה, נאמר כי "הממצאים המשפטיים של הצוות היו פה אחד. אני לא מקבלת שכל קונפליקט צריך להיות מעבר להישג ידו של החוק, ושיש מי שנמצא מעל החוק. אני תומכת בצעד ההיסטורי שנקט התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי כדי להביא צדק לקורבנות הזוועות בישראל ובפלסטין".