קרן מקור לקולנוע וטלוויזיה, שהייתה בסכנת סגירה לאחר שלא עמדה בקריטריונים של קרן ציבורית, תזכה לתמיכה השנתית שלה ותמשיך לפעול. בימים האחרונים התנהל מאבק של מאות יוצרים, שמחו נגד סגירתה, חלקם במאים צעירים שכבר השקיעו מכספם בסרטיהם לאחר שהובטח להם מימון עתידי.
הערב (ד') שר התרבות והספורט חילי טרופר הודיע כי נמצא פתרון - הקרן לא תיסגר והיא תקבל את התמיכה הממשלתית השנתית שלה. "האחריות והמחויבות העמוקה שלי היא בראש ובראשונה לסייע לעשרות יוצרים ויוצרות בתחום הקולנוע והטלוויזיה שנתמכים על ידי קרן מקור. בימים האחרונים עשינו את מירב המאמצים כדי למצוא פתרון בו היוצרים והיוצרות יזכו לתמיכה המגיעה להם. אני רוצה להודות לאנשי משרד התרבות והספורט ולאנשי משרד המשפטים על ההתגייסות ולהודות באופן אישי ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שנרתם לסייע ולמצוא פתרון משפטי. נמשיך להיאבק למען עולם התרבות", נמסר בהודעה לתקשורת.
קרן מקור לקולנוע וטלוויזיה היא אחת משתי הקרנות הציבוריות היחידות שתומכות בסרטים קצרים בישראל. תקציב הקרן, שעומד על כ-1.5 עד 2 מיליון שקל בשנה, לא הועבר ב-2020 מאחר והקרן עשתה שימוש במספר מצומצם של לקטורים שלא היו רשומים במאגר של משרד התרבות. החלטה זו העמידה בסכנה לא רק יוצרים שכבר יצאו לצילומים בהסתמך על הבטחת המימון העתידית, אלא את הקרן כולה, שמלבד קולנוע קצר גם מקדמת קולנוע תיעודי וסרטי אנימציה.