בעקבות פרסום התחקיר המשותף של ערוץ 4 הבריטי ו"סאנדיי טיימס" הלונדוני שבו הקומיקאי והשחקן ראסל ברנד הואשם ב"אונס, תקיפה מינית והתעללות רגשית", היום (ב') הוגשה נגדו תלונה רשמית למשטרה בלונדון, כך מדווחת סוכנות הידיעות "רויטרס".
2 צפייה בגלריה
ראסל ברנד
ראסל ברנד
ראסל ברנד
(צילום: Joel Ryan/Invision/AP)
על פי המשטרה, התלונה שהוגשה נוגעת למקרה של תקיפה מינית שהתרחש לכאורה ב-2003 בסוהו. "שוטרים נמצאים בקשר עם האישה ויספקו לה תמיכה", נמסר בהצהרה.
מאז פרסום התחקיר, ערוץ 4 הבריטי וה-BBC החלו לחקור את התלונות נגד ברנד. על פי אתר "דדליין", מטעם ערוץ 4 אף נשלח מייל שמבקש מחברות הפקה חיצוניות שעבדו עימו בעבר להציף טענות כלפי התנהגותו, ו"להסב את תשומת ליבנו להאשמות או טענות ישנות".
בעקבות הטענות והחקירות הפנימיות של גופי התקשורת, פוליטיקאיות בבריטניה הפצירו במשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד השחקן. חברת הפרלמנט קרוליין נוקס אמרה בתוכנית רדיו מאת ה-BBC כי "אלו האשמות מזעזעות ופליליות. אני מקווה שתלונות יוגשו כי מן הראוי וצריך שתהיה חקירה פלילית בעניין. במשך יותר מדי זמן ראינו גברים שלא נותנים דין וחשבון למעשים שלהם". כעת כאמור, תלונה ראשונה הוגשה למשטרה.
על פי דיווח של אתר "פיפל", עיתון "הטיימס" דיווח היום כי "כמה נשים" העלו טענות חדשות בנוסף לאלו שפורסמו בתחקיר. בעקבות הפרסומים ההוצאה לאור שמפרסמת את ספריו של ברנד החליטה להשעות את החוזה עימו. "אלו האשמות חמורות מאוד, ולכן חברת בלובירד החליטה לעצור את כל הפרסומים העתידיים עם ראסל ברנד", מסרו בהצהרתם. תחת החוזה ברנד הוציא ב-2018 את ספרו, Recovery: Freedom from our Addictions, וגרסה מחודשת שלו הייתה אמורה לראות אור במאי 2024. גם מופעי הסטנד-אפ של ברנד שתוכננו להתקיים ברחבי בריטניה נדחו בצל הפרסומים, כך מדווח ה"הוליווד ריפוטר".
2 צפייה בגלריה
ראסל ברנד
ראסל ברנד
ראסל ברנד
(צילום: Jeff Spicer/Getty Images)
גם ערוץ 4 נקט צעדים נגד הקומיקאי והסיר מהאתר שלו פרקים מתוכניות שבהם ברנד לקח חלק, ובכלל זה פרקים מ-The Great Celebrity Bake Off מ-2019, ופרקים של Big Brother’s Big Mouth. "הורדנו את כל התכנים שבהם מככב ברנד, בזמן שאנחנו בוחנים את הנושא", אמר נציג הערוץ ל"אינדפנדנט".
התחקיר שפורסם בשבת כלל את סיפורן של ארבע נשים אשר טוענות שברנד פגע בהן לכאורה בין השנים 2006 ל-2013. בהן אחת שטוענת כי ברנד כפה עליה לבצע בו מין אוראלי כשהייתה בת 16, כשאלו ניהלו "מערכת יחסים מתעללת רגשית", אחרת שטוענת כי אנס אותה בביתו שבלוס אנג'לס ונוספת שסיפרה כי תקף אותה מינית ואיים לנקוט בצעדים משפטיים אם אי פעם תדבר על התקרית בפומבי.
עוד טרם פורסם התחקיר, ברנד העלה לערוץ היוטיוב שלו סרטון תגובה בשם So, This is Happening. במסגרתו ביקש ברנד "להפריך לחלוטין" את "ההתקפות" נגדו: "ההאשמות האלה מתייחסות לתקופה שבה עשיתי עבודות מיינסטרים, כשהייתי כל הזמן בעיתונים, כשהייתי בקולנוע. וכפי שכתבתי בהרחבה בספרים שלי נהגתי אז בפריצות. אבל בתקופת ההפקרות ההיא מערכות היחסים שהיו לי היו בהסכמה, תמיד התנהלתי בשקיפות לגבי זה אז - כמעט בשקיפות מדי - ואני שקוף לגבי זה גם עכשיו".
בשנים האחרונות התרחק השחקן והקומיקאי מהתרבות הפופולרית, זאת לאחר השתתפות בהפקות מצליחות כמו הסרטים "קח את זה כמו גבר", "סיפורים לפני השינה" והגשת סדרת הבת של האח הגדול הבריטית Big Brother's Big Mouth. ברנד אף ניהל נישואים מתוקשרים לזמרת קייטי פרי. אך מאז התרחקותו, עורר לא פעם סערות כשתקף תדיר את התקשורת והממסד הפוליטי, וכן הואשם בהפצת תיאוריות קונספירציה ומידע מוטעה לגבי נגיף הקורונה.