פסטיבל הקולנוע ירושלים 2024, שיתקיים בין ה-18 ל-27 ביולי, הכריז על סרט הפתיחה שלו - ועל אורחת הכבוד.
"תלמה" - טריילר
(באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט)
קומדיית הפעולה "תלמה", בכיכובה של ג'ון סקוויב הוותיקה (שזכתה למועמדות לאוסקר על תפקידה בסרט "נברסקה"), תעמוד במרכז אירוע הפתיחה של הפסטיבל בבריכת הסולטן. הסרט מתאר את מסע הנקמה של קשישה אשר נופלת קורבן להונאה טלפונית, בהשראת אירוע אמיתי שאירע לסבתו של במאי הסרט ג'וש מרגולין. הסרט יצא לפני כשבוע בבתי הקולנוע בארצות הברית, וזכה לביקורות משבחות שהתמקדו בעיקר בהופעתה של סקוויב.
2 צפייה בגלריה
מתוך "תלמה"
מתוך "תלמה"
מתוך "תלמה"
(צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט)
אורחת הכבוד של הפסטיבל השנה תהיה השחקנית האמריקנית ג'ניפר ג'ייסון לי, שמנהלת קריירה מצליחה כבר יותר מארבעה עשורים. לי החלה את דרכה בתחילת שנות ה-80, ופרצה בסרטים "ברוקלין תחנה אחרונה" (1990) ו"דרושה שותפה רווקה" (1992). במהלך העשור כיכבה ב"תמונות קצרות" (1993) של רוברט אלטמן, "הקפיצה הגדולה" (1994) של האחים כהן, "גברת פארקר והחוג המרושע" (1994) שם גילמה את הסופרת דורותי פארקר ו"אקזיסטנז" (1999) של הבמאי דייויד קרוננברג.
2 צפייה בגלריה
ג'ניפר ג'ייסון לי
ג'ניפר ג'ייסון לי
ג'ניפר ג'ייסון לי
(צילום: יחסי ציבור)
אחרי כמה שנים מתחת לרדאר לי חזרה לתודעה ב"שמונת השנואים" (2015) של קוונטין טרנטינו, ולאחרונה כיכבה בעונתה החמישית של הסדרה המצליחה "פארגו". ב-2001 ביימה לי, במשותף עם השחקן אלן קאמינג, את הסרט העצמאי "מסיבת נישואים".