סערה מתחוללת ברשתות הערביות מאז פרסם ערוץ 14 את תמונתו של האייתוללה עלי אל-חוסייני אל-סיסתאני - איש דת שיעי עיראקי בכיר מאוד - לצד דמויות כמו יחיא סינוואר, אסמאעיל קאאני, מנהיג החות'ים בתימן עבד אל-מלכ בדר א-דין אל-חות'י ונעים קאסם.
2 צפייה בגלריה
מתוך "המהדורה המרכזית"
מתוך "המהדורה המרכזית"
א-סיסתאני (מימין). מתוך "המהדורה המרכזית"
(צילום מסך: ערוץ 14)
משרד התקשורת של שגרירות ארצות הברית בבגדאד דחה היום את הפרסום בו הוצג עלי אל-סיסתאני עם סימן מטרה עליו, והדגיש כי מדובר בדמות דתית בולטת הזוכה לכבוד רב בקהילה הבינלאומית. עוד נכתב כי הוא מייצג "קול מכריע ומשפיע בקידום אזור שליו יותר".
ראש ממשלת עיראק אמר בהקשר לפרסום של ערוץ 14 כי "ישראל הלכה רחוק מדי, והיא מעליבה סמלים ודמויות משפטיות", ולדבריו "הדבר מהווה פגיעה ברגשותיהם של מוסלמים ברחבי העולם". ממשלת עיראק פרסמה כי היא "דוחה מכל וכל פגיעה במעמד הסמכות שלנו, הנהנית מהערכה וכבוד של כל העם העיראקי, העולם הערבי והאסלאמי והקהילה הבינלאומית", ומזהירה כי הניסיונות האלה "מעודדים את הרחבת מעגל התוקפנות וחושפים את השלום והביטחון לאיום ממשי".
2 צפייה בגלריה
עלי אל-חוסייני אל-סיסתאני
עלי אל-חוסייני אל-סיסתאני
עלי אל-חוסייני אל-סיסתאני
(צילום: ויקפדיה)
כאמור, עלי אל-חוסייני אל-סיסתאני הוא איש דת החי בעיראק, והוא נחשב כיום לסמכות דתית בכירה במיוחד בקרב האוכלוסייה השיעית. על כן גם נשיאות עיראק מסרה אמש (ד') הצהרה רשמית, וכתבה: "אנחנו דוחים עלבונות כאלה. יש לכבד את קדושת כל הדתות". בהצהרה קראה הנשיאות העיראקית לקהילה הבינלאומית לדחות קריאות לשנאה בין עמים.
גם המיליציות הפרו-איראניות הגיבו לפרסום של ערוץ 14, דובר מיליציית סיד א-שוהדאא', כאזם אל-פרטוסי, המעיט אמנם ברצינות הכוונה לפגוע בא-סיסתאני והדגיש כי מדובר בתעמולה ולוחמה פסיכולוגית נגד "ההתנגדות", אך אמר בעקבות הפרסום: "זה לא קו אדום, אלא מעליו. זה קודש שאי אפשר לגעת בו. כל טיפשות של ישראל כלפי הרשות הדתית פירושה מלחמה ארוכה והרסנית שתסתיים עם חיסול ישראל".
משרד החוץ האיראני מסר: "ערוצי הטלוויזיה הישראלים מציגים בחוצפה תמונות של מנהיגים וחוקרים בולטים בעולם האסלאמי כמטרות. החוצפה של הישראלים לאיים על א-סיסתאני בחיסול, רק תוביל לזעם בקרב המוסלמים. עמדתו ותמיכתו האמיצה בפלסטינים ובלבנונים היא מקור גאווה לאומה האסלאמית".