ההמתנה הארוכה הסתיימה. הפרק הראשון של "בית הדרקון", סדרת הבת של "משחקי הכס" מבית HBO שהסתיימה לפני מעט יותר משלוש שנים, זמין ממש עכשיו על מסך הטלוויזיה הקרוב לביתכם.
"בית הדרקון" – טריילר
אין ספק של"בית הדרקון" מצפה חתיכת תחרות, כשבקרוב תעלה גם "שר הטבעות: טבעות הכוח" באמזון פריים, שנחשבת לסדרה היקרה ביותר שהופקה בהיסטוריה. אבל בינתיים, עד ה-2 בספטמבר לפחות, יש הזדמנות לשוב לווסטרוז.
המבקר שלנו, אמיר בוגן, טוען שהפריקוול הוא גרסה מנומסת והססנית ל"משחקי הכס" בעלת התעוזה, ובשורה התחתונה די משעממת – אך ראוי לציין שהביקורות חלוקות. מצד אחד, מחמאות לקאמבק המתבקש, וגם הן לא רבות ומאוד מרוככות, ומצד שני אכזבה גדולה, בטח סביב ההייפ שנוצר עקב ההצלחה חסרת התקדים של "משחקי הכס".
2 צפייה בגלריה
מתוך "בית הדרקון"
מתוך "בית הדרקון"
הביקורות חלוקות. מתוך "בית הדרקון"
(צילום: Ollie Upton, HBO)
ב-BBC פיארו את סדרת הבת וטענו כי "בית הדרקון" היא "יצירה עשירה ומעוצבת, שכתובה ומבוימת בחדות, ובמקביל אפלה ומתוחכמת יותר מהמקור שלה. הדמויות יותר מורכבות וזה יכול להיות מאתגר להביע עליהם דעה מוצקה, אך זה לא אומר שהן לא מעניינות. זוהי גרסה טהורה של 'משחקי הכס', רק לא בצורה שאנו זוכרים אותה".
"יש לא מעט סיבות להתפעל מהסדרה הזו והצורה בה היא מספרת סיפור חדש שעדיין מרגיש מוכר", נכתב ב"ווראייטי". "סדרת ההמשך הזו היא גדולה יותר, ישירה יותר לגבי מה היא רוצה לומר ואיך היא רוצה שהצופים שלה יגיבו. והיא תגרום לך לתהות מה יקרה למשפחת טארגאריין בהמשך".
ב"טיים" היו דעות משבחות פחות, אך נתנו ליצירה הטרייה ליהנות מהספק: "היא לא תפיל אתכם מהרגליים, תרגש, תעורר מחשבות עמוקות או תגרום לשיח התרבותי בצורה בה 'משחקי הכס' עשתה, אך היא בהחלט מהנה לפרקים".
"ל'משחקי הכס' לקח כמה שנים כדי להפוך לסדרה הכי גדולה בעולם. לצפות מ'בית הדרקון' להיות כזו מהרגע הראשון זו דרישה גדולה מדי, אבל יש לא מעט הוכחות לכך שהפוטנציאל בהחלט קיים", טענה הביקורת המרוככת והמפרגנת במידה ב"הרינגר". "מצד שני, מה שמחליש את 'בית הדרקון' הוא הסיפור שהרבה פחות נגיש. הפרקים מדלגים לפעמים בין חודשים או שנים, ולכן אירועים מהותיים נעלמים מאחורי הקלעים".
"האם הסדרה עובדת גם עבור צופים חדשים? הניחוש שלי: לא מעט מהם יתהו על מה היה כל הייפ סביב 'משחקי הכס'", נכתב ב"שיקגו טריביון" עם נימה של ערגה לסדרה המקורית.
2 צפייה בגלריה
מתוך "בית הדרקון"
מתוך "בית הדרקון"
"אירועים מהותיים נעלמים מאחורי הקלעים". מתוך "בית הדרקון"
(צילום: Ollie Upton, HBO)
"הקרב הזה עם הרוחות של 'משחקי הכס' וכל המתחרים האחרים שהיו ועוד יהיו אחרי, הוא על מורשת – וכאן לזכות 'בית הדרקון' ניתן לומר שלפעמים העובדה שהתפוח דווקא כן נופל מעט רחוק מהעץ היא דווקא מקום טוב להיות בו", סיכמו ב"דלליין" והוסיפו כי "הסדרה הזו היא הרבה יותר דרמה משפחתית מאשר היורשת של 'משחקי הכס'".
"הספין-אוף הזה למרבה הצער מוכיח מקרה מבחן מצער לגבי התיאוריה של 'פחות זה יותר' בנוגע לעיבוד לספריו של ג'ורג' ר. ר. מרטין", התאכזבו ב"רולינג סטון" לגבי העומק של הדמויות. "הסדרה מלאה בדמויות עם קונפליקטים שיתקשו לעניין של הצופים לאורך זמן. הן מרכיבות קאסט משעמם ברובו, שמונע מ'בית הדרקון' להצדיק את הקיום שלו כמשהו מעבר להרחבת המותג לאחר המיזוג בין האחים וורנר ודיסקברי".
"הבעיה היא לא שהדרקונים מרגישים הרבה פחות מוחשיים ממה שהיו לפני כן או שחסרים להם מאפייני אישיות בולטים, זהו 'בית הדרקון', שלוקח אותם כברורים מאליהם, בדיוק כמו את תשומת הלב שלנו", נכתב ב"ניו יורק מגזין".
חשוב לציין שלמרות זאת, רוב הביקורות, אם לא כולן, טרחו לציין את העושר הוויזואלי המרשים, ובולטת העובדה שחלפו 11 שנים מאז פרק הבכורה של "'משחקי הכס", כשההתקדמות הטכנולוגית מורגשת בכל פינה.