"הזוג המלכותי של הטראש" - זה רק אחד הכינויים שדבק בהיידי מונטאג ובבעלה ספנסר פראט, הכוכבים השנויים במחלוקת וצמאי הפרסום של "הוליווד הילס" (The Hills, במקור). תוכנית הדוקו-ריאליטי, שעקבה אחרי חיי צעירים וצעירות יפים וזוהרים, עלתה לראשונה ב-2006 בערוץ MTV, והפכה לסדרה הנצפית ביותר של הערוץ. לצד שמות כמו לורן קונרד, קריסטין קוואלרי, וויטני פורט, ברודי ג'נר ואודרינה פטרידג' היו גם מונטאג ופראט, שכונו בקצרה "ספיידי" ונהגו לככב במדורי הרכילות והבידור.
אחד מקווי העלילה המרכזיים של "הוליווד הילס" היה מערכת היחסים של מונטאג וחברתה הטובה דאז לורן קונרד, בוגרת הריאליטי "לגונה ביץ'" - חברות שהחלה בימי הקולג' והסתיימה בריב מתוקשר. הסדרה הפכה את מונטאג לפרצוף מוכר בכל רחבי אמריקה, וכמוה גם פראט, שהיה חברו הטוב של ברודי ג'נר. ג'נר הגיע לתוכנית כחתיך עם ייחוס - הבן של קייטלין ג'נר והשחקנית לינדה תומפסון, והאח החורג של קורטני, קים, קלואי ורוב קרדשיאן, ואחיהן למחצה של קנדל וקיילי. קים נהגה בימים ההם להסתובב באותם החוגים של מונטאג ופראט, ובריאיון מ-2015 שנתן האחרון ל-Entertainment Tonight הוא גילה שבימיה כאנונימית היא הגיחה למספר הופעות אורח ב"הוליווד הילס" אולם הסצנות שלה נחתכו (קרדשיאן הכחישה את הסיפור), ואף טען שקריס ג'נר הציעה לו לנהל את הקרדשיאנית ("פשוט פרצתי בצחוק ואמרתי: 'על מה האישה הזאת מדברת?'", אמר שם).
היקום, עם זאת, פועל בדרכים מסתוריות. בעוד קים ומשפחת ג'נר-קרדשיאן כולה הפכה במרוצת השנים לאימפריית-על המגלגלת מיליארדים, פראט הפך לאחד האנשים השנואים והמושמצים של ראשית המילניום הנוכחי, בעוד מונטאג נודעה לשמצה בשל רצף ניתוחים פלסטיים שעוררו מחלוקות רבות (ב-2010 היא עשתה עשרה ניתוחים ביום אחד וכמעט מתה מהרעלת דמרול). כך, מי שלמעשה היו חלוצי הריאליטי-טראש ואפשרו לקים להסתופף בחברתם הנוצצת כמעט נשכחו וכיום מסתפקים גם בג'ובים מעט פחות זוהרים כדי להישאר בתודעה.
כיום, השניים בהחלט מתחרטים על הדרך שבה התנהלו עם רדת "הוליווד הילס" מהמרקע ועל הטעויות שעשו במינוף ותחזוק התהילה. "אני מתחרט על זה שניסיתי לברוח מאור הזרקורים ב-2010, עם סוף הסדרה", התוודה פראט (38) בריאיון זום זוגי ל-ynet לרגל השקת העונה השנייה של סדרת ההמשך, "דה הילס: התחלות חדשות" (שעולה הערב, א', 19:45, MTV ישראל). "כשהסדרה נגמרה, היידי ואני ניסינו לגור בקוסטה ריקה וסירבנו להרבה הזדמנויות להופיע בטלוויזיה, למרות שבאותה תקופה האלבום של היידי בדיוק יצא והשקענו בו 7.5 מיליון דולר הון עצמי, ואפילו לא ניסינו לקדם אותו. הרגשתי שאנחנו כל כך מפורסמים שזה לא ייעלם לעולם".
טעות גדולה.
"נכון. בדיעבד זו הייתה התקופה שהיינו צריכים לשים גז ולעבוד קשה ולאו דווקא לנוח. משום מה הנחתי שאני יכול לקחת הפסקה. אבל עם סוג הפרסום שלנו אנחנו צריכים תחזוקה ברמה היומיומית, לא כמו טום קרוז למשל שיכול לעבור לקוסטה ריקה לכמה זמן שהוא רק ירצה וכשיחזור הוא עדיין יהיה טום קרוז. זו החרטה היחידה שלי, שלא ניסינו להתפרסם יותר ובמקום זה התנהגנו כאילו אנחנו יכולים לרדת מהבמה ולהתחבא בג'ונגל".
אתם חושבים שמגיע לכם קצת קרדיט על ההצלחה של קים קרדשיאן?
פראט: "אני תמיד מעדיף לתת את הקרדיט לפריס הילטון, שהייתה המודל לחיקוי שלי. וגם קים חייבת לה הרבה (קרדשיאן החלה את דרכה כסטייליסטית של הילטון, א"ק). אולי קים למדה הרבה גם מאיתנו, כשהסתובבנו יחד. יחד עם זאת, נראה לי שקריס ג'נר הייתה משיגה הון, פרסום והצלחה למשפחה שלה גם בלי שום קשר להצלחה שלנו כזוג".
מונטאג: "נכון, אבל אני כן זוכרת שיחה בין קורטני קרדשיאן לבין אחותי, כשהיא שאלה, 'מה ספיידי עושים שם בדיוק עם הפפראצי? אני וסקוט מנסים לעשות את אותו הדבר'. צילומי תמונות הביקיני בחוף אורגנו מראש עם צלם שנשלח למקום. הקרדשיאנים לקחו הרבה מאיתנו וזה חכם מצידם. אנחנו הצבנו סטנדרט לתעשייה והוא עד היום מכתיב את מה שקורה בה".
פראט: "אני יודע בוודאות שהקרדשיאנים העתיקו את ההסדר שהיה לנו עם הפפראצי, וגם עשו את זה מול אותה החברה. כמובן שהם לא יגלו לך את זה, אבל אני יכול לחלוק ולומר שהיה להם את אותו ההסכם, כנראה עם יותר הטבות. בכל מקרה, כל מי שמפורסם היום - זה מגיע לו. ב-15 השנים האחרונות שבהן אני מנסה להאריך את 15 הדקות שלי למדתי שלהיות מפורסם זו עבודה קשה".
מונטאג: "פעם היו אומרים שקים תגיע גם לפתיחה של מעטפה. בחיי, היא הייתה הולכת לחמישה אירועים בלילה אחד. סוס עבודה. כשרק הכרתי את קים לא היה ספק שהיא תצליח, בצורה כזו או אחרת".
פראט: "כן, פתיחה של מעטפה או פתיחה של מגירה. תמיד אמרנו לעצמנו שאנחנו צריכים לעבוד קשה כמו קים. היא הלכה לאירועים שאנחנו הרגשנו שאנחנו טובים מדי בשבילם. אבל אם הייתם נותנים לי מכונת זמן הייתי חוזר אחורה והולך לכל אירוע שהיה בו שטיח אדום או מצלמה, בדיוק כמוה. אני זוכר שהיה איזה מקום חדש עם מילקשייקים ויוגורטים וגם לשם היא באה. בזמנו שאלתי את עצמי, 'מה, באמת כולנו פה בשביל מילקשייק?'. זו הייתה תקופה די מטורפת".
"להיות מפורסם זה כיף. אני לא מבין למה מישהו בכלל רוצה שזה ייגמר"
"הוליווד הילס" הייתה עמוסה בדרמה, אבל לא רק בין כוכביה הצעירים. הסדרה סיבכה את השניים גם עם משפחתה של מונטאג, שהנהיגה במשך שני עשורים מסעדה בקולורדו. "אני מתחרטת שהכנסתי את המשפחה שלי לסדרה", אומרת מונטאג בת ה-35. "זו הייתה טעות גדולה. התסריטאים אמרו לי שזו אחת הדרכים היחידות לפתח לי קו עלילה, אבל היו לי הרבה קצרים בתקשורת עם אמא שלי. אמרתי לה לזרום ובכל זאת הייתי מתעצבנת על משהו שהיא אמרה. היה הרבה חוסר הבנה בזמן הצילומים וגם באולפן, ולא היה לי זמן לטוס בחזרה לקולורדו כדי שנוכל לשבת ולדבר. זה העכיר את מערכת היחסים לתקופה ארוכה. אני אומנם במקום טוב ביחסים איתם היום, אבל בזמנו זה ממש שבר לי את הלב. הלוואי ולא הייתי עושה את זה אז".
מונטאג גם מצטערת על התדרדרות מערכת היחסים שלה עם קונרד. "מאוד אהבתי את לורן. היא באמת הייתה החברה הכי טובה שלי ותמיד תמכתי בה, אבל בהזדמנות הראשונה שנקרתה בדרכה - כשלה לא היה חבר - היא מיהרה לבקר אותי ולהציב לי אולטימטום: 'אם את רוצה לצאת עם ספנסר אז את לא חלק מהסדרה יותר'. לא חשבתי שהיא תתנהג אליי ככה. כשלורן הייתה עם בן זוג שלא אהבתי, התפקיד שלי היה לתמוך בה. רציתי לומר לה עוד כמה דברים במפגש האחרון שלנו. לא בשביל הסצנה, פשוט כדי לומר, 'מה את עושה? את רצינית איתי עכשיו? את באמת מוכנה לסיים את החברות שלנו בשביל סדרה? כי את לא אוהבת את זה שהחבר שלי מופיע בסדרה שלך?'. הלוואי שהיו עוד כמה דברים שיכולתי לומר לה אז, אבל הצוות שמחד ניסה לגונן עליה ומאידך שפט אותי, ניסה לשלוט בי ובאופן כללי התנהג אליי לא יפה. מי חשב שיותר לא אראה אותה יותר? הלוואי והייתי עומדת על שלי יותר".
איזו שורה מהסדרה המקורית מצטטים אתכם הכי הרבה?
מונטאג: "אני רוצה לסלוח ולשכוח ממך".
פראט: "אני מת לדעת כמה תסריטאים ישבו על השורה הזו".
מונטאג: "לורן ואני נהגנו לשבת ולראות סרטים ביחד וכל אחת הייתה אומרת איזו שורה מהם היא הייתה רוצה להגיד".
פראט: "אני תוהה מאיזה סרט הם לקחו את 'אני רוצה לסלוח ולשכוח ממך'. אולי מפרק של 'חברים'? במקרה שלי המשפט הכי מצוטט הוא 'השאר עוד לא נכתב'".
בעשור שחלף מונטאג ופראט הפכו להורים (לבן, ב-2017) והתאיידו מהשטח ומהכותרות - וזה כמובן ציער אותם מאוד. פה ושם, כמתבקש, הם לקחו חלק בתוכניות ריאליטי כמו "האח הגדול VIP" ו"אמא מחליפה", וניסו להזכיר נשכחות. "עוד מ-2010 הייתי מתקשר כל הזמן ל-MTV ומנסה להחזיר את 'הוליווד הילס' לשידור. בשנייה שבה הסדרה נגמרה כבר התחלתי לתהות למה. הם ביטלו אותה כשהיו לה שלושה מיליון צופים. הם חתמו את הסיפור כשהסיפור בכלל לא נגמר. כבר עשור שאני גם מנדנד לחבריי לקאסט שנחזור לעבוד יחד, בגלל שנהניתי מאוד להיות חלק מהסדרה וגם חלק מ-MTV, מה גם שבזכות הסדרה יכולתי ללכת לבכורות של סרטים. באופן כללי, להיות מפורסם זה כיף. אני לא מבין למה מישהו בכלל רוצה שזה ייגמר".
לבסוף הנדנודים עזרו וביוני 2019 הרשת החזירה את "הוליווד הילס" וחלק מהצוות המקורי לחיינו בדמות "דה הילס: התחלות חדשות", סדרת המשך המתרחשת בלוס אנג'לס וועוקבת אחר החיים האישיים והמקצועיים של פראט ומונטאג, ברודי ג'נר, ויטני פורט, אודרינה פטרידג', סטפני פארט (אחות-של, כמובן) וגם השחקנית הנשכחת מישה ברטון (.The O.C), שלא הופיעה בסדרת האם אולם לוהקה לשורותיה לבקשת היוצרים (ובחרה שלא לשוב לעונה השנייה). "התרגשתי לחזור לסדרה אבל גם הייתי מאוד בלחץ", מעידה מונטאג. "אמרתי לספנסר מראש שאני לא הולכת להצטלם הרבה כמוהו ושאני רוצה לחזור הביתה לבן שלנו, כי הוא העדיפות הראשונה שלי".
הבעל המעריץ ממהר להחמיא: "ולמרות הכל היידי הצליחה ב'התחלות חדשות' לגרום אפילו לקארדי בי להיראות משעממת. זה לכל הפחות תיקו. ושלא תבין לא נכון: אנחנו מתים על קארדי בי. אבל היידי היא בחורה מיוחדת וכן, אני כל כך אוהב אותה. היידי יכולה לעשות המון דברים. היא לגמרי חד קרן".
מה ההבדל בין הסדרה החדשה למקורית?
"לדעתי השינוי הכי מהותי בסדרה החדשה זה שהיא מרגישה יותר כמו סדרת דוקו - לעומת 'דה הילס' המקורית שהייתה לגמרי לה לה לנד מדומיין. הציגו גרסה לגמרי מתוסרטת שלנו שלא הייתה נאמנה למציאות. עשיתי שם המון דברים שהמפיקים אמרו לי לעשות, פשוט כי הם היו מוכנים לשלם המון כסף ואני הייתי רק בן 22. הרגשתי ששמים אותי בטלוויזיה כדי לומר דברים מטופשים בתשלום. אני לא מתחרט על זה, אבל אם הייתי יכול לחזור בזמן הייתי שמח לומר את אותם דברים מטופשים - אבל להסביר בטסטות ששילמו לי על זה. בסדרה הראשונה לא הייתה לנו מדיה חברתית, היום אתה יכול להסביר דברים באמצעות אינסטגרם לייב".
תגלו לנו מה קורה בעונה השנייה?
מונטאג: "יש בעונה הזאת לא מעט אנשים שיוצאים על הזוגיות שלנו. התחלנו לצלם לפני הקורונה וכשהחלו הסגרים נאלצנו להפסיק, והרבה קווי עלילה נשארו פתוחים. בגלל הקורונה עסק הקריסטלים המאוד מצליח שלנו עבר קשיים ורושש אותנו. נאלצנו לפטר את רוב העובדים. בהשוואה אלינו נראה שהחיים של שאר המשתתפים בסדרה השתנו בצורה דרסטית יותר. ולכן כשחזרנו להצטלם, רבים מהמשתתפים החליטו להוציא עלינו את הכעס".
פראט: "הם פשוט לא סבלו אותנו. הם היו במקום הכי פגיע וכן שלהם, וזה מצחיק בעיניי - הרגשתי שהם מעמידים פנים שהם אותנטיים כדי לכסות על הזיוף. בכל פעם שמישהו אמר כמה הוא אותנטי, חשבתי לעצמי שזה הבן אדם הכי מזויף שפגשתי בחיים".
מונטאג: "היו פעמים שהרגשתי כאילו אני שוב בבית 'האח הגדול', ושם חלק ממה שקרה לי עוד היה הגיוני".
איך עברו עליכם החיים והצילומים בזמן הקורונה?
פראט: "בהתחלה היה מאוד מפחיד כי בקושי ידענו משהו על הווירוס, והיינו בסט יחד עם המון אנשים. בסופו של דבר הסט הפך לברכה דווקא בגלל שהיינו צריכים לעשות בדיקה כל יום. אני סובל מאלרגיות ולכן בתחילת הקורונה הרגשתי שיש לי את כל הסימפטומים המתאימים ותמיד חששתי שאולי נדבקתי. אבל בגלל שכחלק מההפקה נבדקנו בכל יום, היה מדהים שיכולנו לדעת בוודאות שגם אנחנו - וגם כל מי שסביבנו, כולל העובדים בחברה שלנו - בריאים. זה היה יתרון משמעותי מבחינת תחושת הביטחון האישי, בטח בהשוואה לאנשים רגילים".
מונטאג: "בהתחלה הייתי ממש בלחץ, בגלל שחלק מצוות ההפקה ביקרו אצלנו בבית, וגם היו לנו עובדים - וכולם היו צריכים להיבדק כל הזמן, לחטא, לשים מסכות. זה עזר לנו להתגבר על הפחד ולחזור בעצם לחברה האנושית. היינו בטח מהבודדים שיכלו להיפגש עם חברים בתקופה ההיא בביטחון מלא, וזה היה מדהים בעיניי. זו גם הסיבה שהייתי כל כך משוחררת וזורמת בצילומים, כי הבנתי שאנחנו בין היחידים שעוד יכולים לצאת ולחגוג".
החזרה של קריסטין קוואלרי ריגשה לא מעט אנשים. איך זה קרה?
"לפני שנתיים וחצי אני ואודרינה השתתפנו בפרק בסדרה של קריסטין ("הכי קוואלרי", ששודרה בערוץ E!. א"ק) וממש נהנינו יחד, אז הזמנו אותה להגיע גם לסדרה שלנו ושמחנו מאוד לראות אותה. היא הגיעה בדיוק בשלב שבו היחסים שלי עם אודרינה עלו על שרטון, והיו עוד כמה דברים ברקע, אז ההגעה שלה הייתה ממש בגדר משב רוח רענן. אני גם מעריכה את זה שקריסטין תמיד נמצאת שם בשבילי לתמוך בי, מעולם לא היו לנו בעיות בקשר".
פראט: "הלוואי שקריסטין הייתה נשארת איתנו יותר, כי אז נראה לי שהיא וברודי היו מתחילים לצאת".
חבל שקים לא קופצת להופעת אורח גם.
"אם היינו חיים בעולם מושלם שבו קים וברודי מסתדרים, היינו מביאים אותה לסדרה והם היו יכולים לבלות ביחד. אבל אני לא רואה את זה קורה היום".
מונטאג: "זה היה יכול להיות מדהים אם זה היה קורה".
ומה עלה בגורל הקריירה המוזיקלית שלך, היידי?
"יהיה קשה ומאתגר לחזור למוזיקה, מאחר שהצבנו סטנדרט ממש גבוה ב-Superficial (אלבום הבכורה שלה, א"ק), גם מבחינת תקציב וגם מבחינת השקעה של זמן - ארבע שנים. חברת הקלטה נוצרית רצתה לסייע לממן את עלות האלבום, אבל אחרי שהוצאתי את הסינגל Glitter and Glory הם אמרו שאני לא נוצרייה מספיק ושהם לא יעבדו איתי. אז כנראה שמבחינתם את לא יכולה להיות חלק מהוליווד ולעשות ניתוחים פלסטיים ובכל זאת להיות נוצרייה. זה אכזב אותי. אני עובדת כרגע על שיר ומחכה שיוצרת אחת תחזור אליי. הוא מאוד מייצג את איך שאני מרגישה היום, אבל הוא גם כיפי ומרומם. בשלב הזה אני לא הולכת להוציא אלבום שלם, אולי שירים בודדים".
מה הכי השתנה בכם מאז שהתאהבתם?
"היום יש לנו הרבה יותר אחריות. קודם היינו רק שנינו, בלי עסק ובלי ילד, כך שיכולנו לקבל החלטות שלא הייתה להן יותר מדי משמעות - לא לטווח הארוך ולא לקצר. ההורות שינתה לנו את החיים לגמרי - אי אפשר ללכת לאן ומתי שרוצים כי צריך לתעדף אותו מעל הכול. אנחנו נאלצים לסרב לכל מיני הזדמנויות וב'דה הילס: התחלות חדשות', אנחנו זוג ההורים היחיד שהביא איתו את הילד לכל מקום. היום יש לנו הרבה יותר כדורים לג'נגל".
פראט: "בימים היפים של 2007 הקושי היה להחליט אם לנסוע לווגאס או לשיקאגו לסופשבוע. החיים היו קלים ומרגשים כשהיינו מפורסמים. עכשיו לכל דבר יש משמעות ויש עלינו המון לחץ. הייתי אומר שהשתנינו במובן שאנחנו לוקחים דברים יותר בקלות. לוקחים הכול כחוויה מיוחדת. הכול יכול להיות זמני. פעם לא האמנו בזמניות הזאת".