רשת BBC הודתה שעשתה טעות בדיווח על פגיעת רקטה בבית החולים בעזה, כך על פי תיקון רשמי שפרסמה אתמול (ה').
2 צפייה בגלריה
BBC
BBC
BBC
(צילום: Frank Augstein, AP)
כתב ה-BBC ג'ון דוניסון דיווח בשידור חי כי בית חולים באזור נפגע מפצצה או טיל. דוניסון, שעובד ברשת הבריטית כבר 25 שנה, סיפר לצופים כי הם פנו לצה"ל לקבלת תגובה על המקרה, אך הוסיף כי "בהתחשב בגודל הפיצוץ, קשה לראות מה זה יכול להיות באמת מלבד תקיפה אווירית ישראלית או כמה תקיפות אוויריות".
כזכור, ביום שלישי אירע פיצוץ בבית החולים אל-אהלי בעזה, וחמאס הודיע כי צה"ל הפציץ בית החולים והרג מאות פלסטינים. אחרי גינויים ברחבי העולם מסר צה"ל שהסיבה לפיצוץ היא לא תקיפה ישראלית, אלא שיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי.
אתמול ה-BBC פרסם תיקון באתר, תחת העמוד "תיקונים והבהרות", שבו הודה שזה היה "שגוי" מצד דוניסון לשער מי פגע בבית החולים. "אנחנו מקבלים שגם בסיטואציה הזו שמתקדמת בקצב מהיר, זה היה שגוי להניח הנחות באופן הזה, למרות שדוניסון בשום שלב לא דיווח כי מדובר בתקיפה ישראלית", כתבו. "זה לא מייצג את ה-BBC וכל מי שצופה, מאזין או קורא את הסיקור רואה שהצגנו את הטענות של שני הצדדים בנוגע לפיצוץ, כשאנחנו מבהירים בעקביות מי אומר אותם ומה אנחנו יודעים ומה לא".
2 צפייה בגלריה
מתוך הפגנת המחאה נגד BBC
מתוך הפגנת המחאה נגד BBC
מתוך הפגנת המחאה נגד BBC
(צילום: Carl Court / GettyImages)
ההודאה של הרשת מגיעה לאחר שבתקופה האחרונה היא סופגת ביקורת על סירובה לכנות את חמאס ארגון טרור ובמקום הרשת משתמשת בביטוי "קבוצות חמושים", זאת על אף שהארגון הוכר כארגון טרור בבריטניה עוד ב-2021.
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, תקף אף הוא את הרשת בריאיון ל"דיילי מייל" ואמר: "העובדה שהערוץ לא מכיר בחמאס כארגון טרור מחייבת מאבק משפטי ומאבק ציבורי מוחלט. זה לא ייאמן. איזה עוד סוג של עינויים הם רוצים לפני שהם יחליטו שזה ארגון טרור? ראיתי ראשים כרותים, ראיתי תמונות מחרידות, ילדים ירויים וסיפורים כואבים של משפחות שלמות שנמחקו מעל פני האדמה. מה עוד הם צריכים כדי שיודו שיש לנו עסק עם ארגון הטרור הגרוע בעולם?", טענות דומות הוא העלה גם בפגישתו עם ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק.
הפנייה של הרצוג מצטרפת לצעדי מחאות שונים נגד הרשת: הרב הראשי של בריטניה, סר אפריים מירביס, תקף את ה-BBC בשידור והפציר בהם לקרוא לחמאס ארגון טרור. בהמשך רוססו אולפני הרשת בצבע אדום ונתלו תמונות החטופים על קירות המטה, ובתחילת השבוע רבים מחו מול בניין המערכת על סיקור האירועים.