מעצבת האופנה ויויאן ווסטווד, אשר התפרסמה כאחת מהדמויות המשפיעות בסצנת הפאנק של שנות ה-70 והפכה למובילה בתחומה, הלכה לעולמה בגיל 81.
2 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
ויויאן וסטווד
(צילום: Thierry Chesnot/GettyimagesIL)
את דבר מותה פרסם היום (ה') בית האופנה הנושא את שמה. בהודעה נמסר כי ווסטווד מתה בשלווה, אולם לא ניתנו פרטים נוספים באשר לסיבת מותה.
ויויאן ווסטווד נולדה במחוז דרבישייר ב-1941 למשפחה ממעמד הפועלים, ואת נעוריה העבירה בעיר הארו שבמידלסקס, לשם עברה המשפחה. לקראת סוף שנות ה-60, אחרי שנישאה, ילדה בן והחלה לעבוד בהוראה, פגשה ווסטווד במלקולם מקלארן - מי שיהפוך לשותפה היצירתי, לבן זוגה ולאבי בנה השני.
2 צפייה בגלריה
ויויאן ווסטווד ב-2015
ויויאן ווסטווד ב-2015
ויויאן ווסטווד (במרכז) ב-2015
(AP)
יחד עם מקלארן פתחה ווסטווד חנות אופנה בדרום לונדון, וכשהלה החל לנהל את להקת הסקס פיסטולז, הפכה ווסטווד למעצבת התלבושות של חברי הלהקה. את השראתה שאבה בין היתר מעולמות הזנות, הכנופיות והפטישיזם המיני, והתוצאות הרדיקליות הפכו אותה לשם דבר. פרסומה הרב של הלהקה וסצנת הפאנק שקרמה עור וגידים סביבה, רק סייעו להנכיח את הבשורה של ווסטווד לעולם האופנה.
בשנות ה-80 כבר הפך שמה של ווסטווד למותג, והיא נחשבה לאחת ממעצבות האופנה הבולטות בעולם. התצוגות השנתיות שלה עלו בלונדון, בפריז, במילאנו ובניו יורק. ברבות השנים, הוצגו חלק מעיצוביה גם בתערוכות מוזיאוניות.
בשנים האחרונות הפנתה ווסטווד את מרצה גם למטרות אקטיביסטיות, עסקה בפעילות סביבתית ומחאות, ופעלה למען שחרור מהכלא של ג'וליאן אסאנג'.