בריטני ספירס גרסת הפוטבול: שחקן הפוטבול לשעבר מייקל אוהר, שעל סיפור חייו מבוסס הסרט "הזדמנות שנייה" בכיכובה של סנדרה בולוק שזכתה בפרס האוסקר על התפקיד שגילמה בסרט, יוצא נגד משפחתו המאמצת וטוען כי כשהיה בן 18 היא רימתה אותו כדי לחתום על מסמכים שיהפכו אותם לאפוטרופוסים שלו.
2 צפייה בגלריה
מייקל אוהר
מייקל אוהר
מייקל אוהר
(צילום: AP/Marcio Jose Sanchez)
עוד טען שחקן ה-NFL לשעבר כי לא קיבל תשלום על הסרט שגרף למעלה מ-300 מיליון דולר, בעוד שמשפחתו קיבלה תמלוגים של מיליוני דולרים. לפי הדיווחים הוא מבקש מבית המשפט לסיים את האפוטרופסות ולאסור על משפחת טוהי לעשות שימוש בשמו או בדמותו.
אב המשפחה שון טוהי הגיב להאשמות וכינה אותן "מעליבות". עוד הוסיף ואמר כי המשפחה מעולם לא הרוויחה כסף מהסרט ורק מייקל לואיס, מחבר הספר The Blind Side, המבוסס על סיפור חייו של אוהר, הוא זה שהעניק למשפחה חצי מהחלק שלו. "כולנו קיבלנו חלק שווה, כולל מייקל. זה היה בערך 14 אלף דולר עבור כל אחד".
2 צפייה בגלריה
ליי אן ושון טוהי
ליי אן ושון טוהי
ליי אן ושון טוהי
(צילום: AP/Amy Sancetta)
עוד ביקש אוהר דיווח מלא על כל הכסף שהרוויחה המשפחה בזכות סיפורו האישי ושמו, ודרש שתשלם לו את "חלקו ההוגן ברווחים, בתוספת פיצויים לא מוגדרים".
על פי טוהי, ההחלטה על אפוטרופסות הגיעה במטרה לעקוף תקנה שתאפשר לאוהר להמשיך בקריירת הפוטבול שלו גם כשילמד בקולג'. "מייקל מן הסתם חי יחד איתנו לאורך זמן רב וב-NCAA (הארגון המנהל את הספורט התחרותי בקולג'ים בארה"ב) לא אהבו את זה", הסביר שון. "הם אמרו שהדרך היחידה שזה יהיה אפשרי היא רק אם הוא יהיה חלק מהמשפחה. ישבתי עם מייקל ואמרתי לו. אחר כך שוחחנו עם עורכי דין שטענו בפנינו שאי-אפשר לאמץ ילד מעל גיל 18, והדבר היחיד האפשרי הוא אפוטרופסות. היינו כל כך מודאגים מכך שדאגנו שגם אמו הביולוגית תגיע לבית המשפט.
"אם הוא יגיד שהוא לא רוצה להיות יותר חלק מהמשפחה, זה יעציב ויכעיס אותנו, אבל נעשה כל מה שהוא רוצה".
אוהר, כיום בן 37, שפרסם בשבוע שעבר את ספרו השלישי, When Your Back's Against the Wall, גדל בשכונת מצוקה להורים קשי יום ונדד בין משפחות אומנות עד שמשפחת טוהי אימצה אותו. אז זכה לראשונה בחייו להשכלה נאותה ולבית חם ותומך. מנקודה זו ואילך הפך מכוכב קבוצת הפוטבול של אוניברסיטת מיסיסיפי לשחקן בליגת ה-NFL במדי בולטימור רייבנס.