כשלושה חודשים לאחר מותו של נתן זך בגיל 89 - מתחיל הקרב על הירושה. ל-ynet נודע כי אלמנתו של המשורר, שרה אביטל, הגישה בקשה לקבל את הירושה שהותיר אחריו - כשבמקביל, אימו של נער שהיה מקורב מאוד לזך מבקשת בשמו לקבל סכום שלטענתה הובטח לו בצוואה קודמת.
1 צפייה בגלריה
נתן זך
נתן זך
נתן זך
(צילום: יובל חן)
על פי הערכות, שווי הרכוש והממון שהותיר אחריו זך מסתכם ביותר מעשרה מיליון שקלים, אולם המחלוקת בין הצדדים נוגעת לסכום של חצי מיליון שקלים ולסוגיה אילו מבין שתי צוואות יש לקיים. באת כוחם של הנער ואימו, עורכת הדין ענבל דקל, טוענת כי יש לקיים צוואה מוקדמת יותר שכתב המשורר, ושבה צירף הוראות מיוחדות ובהן ביקש להוריש לנער חצי מיליון שקלים. מנגד, אשתו של המשורר המנוח מבקשת באמצעות עורך דינה בעז קראוס לקיים צוואה שנכתבה במועד מאוחר יותר, ובה לטענתם לא מופיעה בקשת הירושה לנער. כך למעשה הוגשו שתי בקשות שונות לרשם הירושות לכבד את הירושה של זך.
אין זו הפעם הראשונה שמתגלע סכסוך בין שני הצדדים, והמחלוקות החלו עוד כאשר זך בעצמו היה בחיים. אך כעת, עם הגשת הבקשות וההתנגדות, נראה כי הסכסוך יעשה את דרכו לבית המשפט.
עו"ד בועז קראוסעו"ד בועז קראוס
עורך הדין בעז קראוס מטעמה של שרה אביטל מסר בתגובה: "מצער להיווכח שלאחר פטירת אדם דגול כמשורר הלאומי נתן זך, נוטלים לעצמם אנשים את הדרור להגיש התנגדות לצוואתו ולהכפיש את שמו הטוב. מדובר בהתנגדות סרק, חסרת כל בסיס ויסוד, שמצופה שבית המשפט ידחה אותה ואף יחייב בהוצאות ראויות את מי שנקט בדרך פסולה זו".
עו"ד דקל עינבלעו"ד דקל עינבלצילום: ענבל מרמרי
עורכת הדין ענבל דקל, שמייצגת את הנער: "שרה אביטל מאז ומעולם התעלמה מהקשר ההדוק בין הנער לנתן, ואני בטוחה שבית המשפט יוכח ויראה לאור הראיות הרבות שהוצגו שהנער זכאי לקבל את מה שנתן רצה להעניק לו בחייו ובמותו".