הבוקר (ה') נפתח משפטו של שי אביטל בגין עבירות מין ופגיעה בשתי מתלוננות, בדיון שמתקיים בדלתיים סגורות בבית המשפט השלום בתל אביב אצל השופט איתי הרמלין. בדיון הנוכחי ייערך השלב הטכני - שלב ההקראה, בעוד שלב ההוכחות והעדויות בתיק ייערך בהמשך, וכשעדות המתלוננות תתקיים גם היא בדלתיים סגורות.
שי אביטל ועורך הדין ששי גז בדיון במשפטו
כזכור, אביטל זומן לראשונה לחקירה בתחילת אוקטובר 2021 אחרי שנאספו ונחשפו עדויותיהן של כ-30 נשים שהתלוננו כי הטריד אותן מינית. עם זאת, מאז אותו זימון, אביטל עזב את הארץ והוסגר לישראל מהולנד כעבור חודשים רבים.
2 צפייה בגלריה
שי אביטל וששי גז בדיון במשפטו
שי אביטל וששי גז בדיון במשפטו
שי אביטל ועורך הדין ששי גז הבוקר בדיון במשפטו
(צילום: קובי קואנקס)
לפני כשנה התברר כי הפרקליטות בחרה לגנוז 20 תלונות נגד אביטל מתוכן שש שנסגרו בעקבות התיישנות, תשע בגלל בקשתן של המתלוננות שלא להמשיך בחקירה בעניינן, וחמש בגלל שיקולים ראייתיים. בדצמבר בשנה שעברה, נסגרה תלונה נוספת במשטרה בגין עבירת מין כנגד סוכן הדוגמניות.
לפי כתב האישום, בזמן שהיה אביטל בעלים של סוכנות Elite Model Israel ובעל השפעה בעולם הדוגמנות, הוא נהג לפנות לנשים צעירות ולהציע להן עבודה בדוגמנות. בשנת 2019 עבדה א"א בת ה-26 כברמנית במועדון בתל אביב, שם הכירה את אביטל, ושמרה איתו על קשר ידידותי. כמה חודשים לאחר מכן, במהלך מסיבה שבה עבדה, הוביל אביטל את א"א לחדר במקום וביצע בה מעשים מיניים. המתלוננת ניסתה להזיז את ידו ודפקה על הדלת לעזרה, שנפתחה על ידי אלמוני.
2 צפייה בגלריה
שי אביטל וששי גז בדיון במשפטו
שי אביטל וששי גז בדיון במשפטו
שי אביטל הבוקר בדיון במשפטו
(צילום: קובי קואנקס)
כמו כן, בשנת 2014 הכיר אביטל את ב"ב. במהלך 2015 הזמין אותה אביטל לרכיבה בחוות סוסים, והמתלוננת נעתרה. כשהגיעו למקום הציע אביטל לב"ב כדור ורוד, לטענתו מסוג MD. לאחר שנטלה אותו המתלוננת הרגישה מעורפלת ושאינה שולטת בגופה, אז אביטל ניצל את מצבה וביצע בה מעשים מגונים.
את אביטל מייצג הסנגור עורך הדין ששי גז, שכופר באישומים. בעת הגשת כתב האישום אמר גז: "אביטל יצא מהארץ כדין. היו נגדו 30 תלונות והמדינה רעשה, כל יום עוד תלונה ועוד תלונה. המעצר הזה הוא קישוט ללחץ ציבורי ואין בו היגיון".
עו"ד ששי גזעו"ד ששי גזצילום: אביגיל עוזי
לאחרונה קיבל אביטל הקלה משמעותית בתנאי מעצר הבית של אביטל, ול-ynet נודע כי בית המשפט החליט לשחררו ממעצר בית בשעות היום, ואילו בשעות הלילה יוכל לצאת מכתובת המעצר בליווי פיקוח מאושר - דבר שעורר סערה כשהוא תועד לאחרונה מבלה בבריכת בית מלון בתל אביב.