הצופים האדוקים של "סיפורה של שפחה", סדרה כבדה למדי ולא בדיוק עליזה, זכו לצ'ופר מיוחד עם סיום העונה הרביעית ולקתרזיס מרשים סטייל "משחקי הכס". במשך ארבע עונות הם עקבו אחרי ג'ון, אשה אמריקנית שנחטפה אל גלעד, מעין חברה נוצרית-פטריארכלית שמתקיימת בעולם הדיסטופי של הסדרה שקמה על חורבות ארצות הברית. בגלעד נאלצה ג'ון לוותר על בתה, להפוך לשפחה של מייסדי החברה ולשמש כפונדקאית לילדיו של אב המשפחה, בהתאם לחוק הגלעדי. בסוף הפרק האחרון בעונה הרביעית היא מצליחה להימלט ובעיקר – ספוילר – נוקמת את נקמתה העסיסית במייסד והמפקד פרד ווטרפורד, אותו היא רוצחת בסיוען של השפחות האחרות. עונה שישית כבר הוזמנה על ידי הולו והוכרזה כעונה האחרונה בסדרה, אבל הדרך לשם עוברת בעונה החמישית, שתעלה ביום חמישי הקרוב ב-HOT. מה צופן העתיד לג'ון (אליזבת מוס) בעונה הקרבה?
סיפורה של שפחה
(טריילר)
צילומי העונה החמישית, מדווח יוצר הסדרה ברוס מילר, היו הקשים ביותר עד כה בשל ריבוי הלוקיישנים, הצילומים במהלך החורף הקנדי ותוך כדי מגבלות הקורונה, מה שאולי מרמז על אפשרות של מרדף. העונה הזו תתחיל בדיוק מהמקום שבו הסתיימה העונה הקודמת. ג'ון אולי באקסטזה מהעובדה שהיא הצליחה לחסל את פרד (ג'וזף פיינס), לשחרר את שאר הנשים ולהימלט בעצמה, אבל היא בהחלט מודעת לעובדה שיהיו למעשה הזה השלכות. העונה הסתיימה כשג'ון עומדת בחדר השינה של הבת שלה שנותרה מאחור, ובעלה לוק מוצא אותה מדממת ומבין שמשהו נורא אכן התרחש. ג'ון מתחננת אליו שייתן לה כמה דקות עם הבת שלהם ואז היא תעזוב. ברוס מילר רמז בעבר שהוא לא חושב שג'ון צריכה להיענש על המעשים שלה ושכרגע לאף אחד אין מושג מה היא עשתה, אבל הטריילר ששוחרר לעונה הזו מראה את לוק וג'ון מתנשקים כשביניהם מפריד משהו שנראה כמו סורגים, אז לכו תדעו.

סרינה וג'ון

עכשיו כשפרד מחוץ לתמונה זאת תהיה סרינה, אשתו (איבון סטרהובסקי), שתיכנס לנעליו כנמסיס של ג'ון. הרצח של פרד הסב לסרינה נזק רציני וג'ון גם לא ויתרה על הזדמנות להשפיל את סרינה ושלחה לה את האצבע של בעלה עם טבעת הנישואים שלו, מה שלא בדיוק הרגיעה את סרינה העצבנית ממילא, שנמצאת בהיריון מתקדם נוסף לכל.
בריאיון לג'ימי קימל כבר טפטפה מוס (שביימה שלושה מפרקי העונה החמישית ואחד מהם הוא האחרון) סוג של ספוילר לעונה והסבירה שפרד הוא רק גבר אחד, ושההיעלמות שלו לא תפתור את העניינים, והוסיפה שסרינה מן הסתם תתחרפן. מילר, יוצר הסדרה, רמז בריאיון שסרינה לא תישאר חייבת ושיש לה שיטות נקמה משלה, מה שאומר שעונה חמש עומדת להיות עונת ה"קאט פייט", או ה"קיל ביל" או איך שזה לא יהיה שאתם אוהבים את הפופקורן שלכם, ותעמוד בסימן ההתנגשות של שתי הנשים.
3 צפייה בגלריה
מתוך "סיפורה של שפחה"
מתוך "סיפורה של שפחה"
זחוחה ומחוייכת מתחת לצעיף הלוויה שלה. מתוך "סיפורה של שפחה"
(צילום: HOT ו-NEXT TV)
מילר רמז למגזין ELLE שיש לו רעיון בראש בנוגע ל"מה מגיע לסרינה" בעונה הזאת, וכי היה רוצה ש"יהיה לה רק רגע אחד להבין מה היא עשתה". מילר גם אמר ל-Entertainment Weekly שסרינה היא הדמות שאנשים צריכים לדאוג לגביה. "אומנם יש לה רגשות מעורבים לגבי פרד, ואני מתאר לעצמי שמותו של המתעלל שלך הוא דבר רגשי מסובך, אבל היא גם לא אוהבת להפסיד", הוא הוסיף.
חלק מהצופים, אגב, מאמינים שמה שצריך לקרות עכשיו, כשפרד עזב את הבניין, זה שסרינה תהפוך לשפחה בעצמה ותאכל את מה שבישלה. מכיוון שפרד בגד בממשלה של גלעד, כנראה שרוב - אם לא כל - הפריווילגיות שלה יישללו ממנה. על חיים מחוץ לגלעד אין מה לדבר כי ג'ון תנשוף בעורפה. אלא שבטריילר אפשר לראות שסרינה נראית די זחוחה ומחוייכת מתחת לצעיף הלוויה שלה, ומהיכרותנו עם האישה האופורטוניסטית הזאת אפשר להניח שיש לה סיבה טובה.

המשולש

אם העונה הרביעית הבהירה לנו משהו, זה שלוק וג'ון לא יכולים להישאר יחד. למרות שחלק מהצופים קיוו שהם יצליחו לשחזר את הזוגיות המקסימה שלהם, די ברור שזה לא יהיה אפשרי. קרוב לוודאי שהם ייפרדו במהלך העונה החמישית כי ג'ון חייבת להמשיך ולהיאבק בגלעד ולהחזיר אליה את הבת הבכורה שלה, האנה, שנותרה שם, אפילו אם זה אומר לחזור לשם בווריאציה מסוימת, אבל גם כי לצורה הגיאומטרית הזאת יש צלע שלישית ושמה ניק.
3 צפייה בגלריה
מתוך "סיפורה של שפחה"
מתוך "סיפורה של שפחה"
חלק ממשולש רומנטי. מתוך "סיפורה של שפחה"
(צילום: HOT ו-NEXT TV)
המשולש הרומנטי שכלל את לוק, ג'ון וניק, היה קו עלילה משמעותי בעונה הרביעית. החיים של ג'ון נחלקו לשניים כשהיא ניהלה במקביל שתי מערכות יחסים שונות מאוד האחת מהשנייה שסימלו שני עולמות שונים. ניק עדיין לכוד בגלעד, ואין שום קו עלילה שישאיר אותו בחיים אם הוא יחליט לצאת משם. אז נכון, על פניו לוק אוהב את ג'ון ורוצה להגן עליה, אבל האם הוא יהיה מסוגל אי פעם להבין מה עבר עליה ואיזה אדם היא הפכה להיות? קרוב לוודאי שהטראומה שלה תהיה כבדה מדי עבור לוק בזמן שניק יודע בדיוק מה היא עברה.
דעות המעריצים חלוקות. חלק סבורים שג'ון צריכה לחזור לחיות עם לוק ואחרים טוענים שהיא צריכה להישאר עם ניק. כמו שזה נראה, ג'ון עשתה את הבחירה שלה. הנשיקה בין ניק לג'ון היא רמז נוסף, ואם זה לא מספיק - מוס די נעצה את זה כשהודתה בריאיון ל-Weekly Entertainment שג'ון וניק צריכים להיות יחד. "זה די מובן מאליו", היא אמרה, "היא רוצה להיות עם ניק והיא מאוהבת בו. זה לא אומר שלוק הוא לא בחור נהדר". זה לא אתה, לוק, זאת היא.
כתבות נוספות במדור טלוויזיה:

שינויי קאסט

אף שחקן לא ממהר לעזוב סדרה מוערכת כמו "סיפורה של שפחה", ואכן הרוב המכריע של הקאסט נותר על כנו. היוצאת מן הכלל היא אלקסיס בלדל, שמגלמת בסדרה את אמילי, אחת השפחות שסייעה לג'ון להבריח נשים וילדים אל מחוץ לגלעד. בלדל הודיעה שלאחר מחשבה עמוקה היא החליטה שלא להמשיך לעונה החמישית אלא לפרוש ולהתמקד בפרויקטים אחרים. עדיין לא ברור אם אמילי תלוהק על ידי שחקנית אחרת או תעזוב לחלוטין את הסדרה, בלדל עצמה כבר הבטיחה שהיא תחזור לגלם את עצמה בפלאשבקים, אם תתבקש. היא לוקחת הביתה זכייה אחת ומועמדות אחת לפרס האמי, וכידוע המועמדות זה מה שחשוב באמת.
כמובן שעוד שחקן שתפקידו יצומצם הוא פיינס שמגלם את פרד, המייסד הבר מינן של גלעד. הפינאלה של העונה הרביעית סיפקה לצופים קתרזיס עצום כשג'ון חיסלה את פרד בצורה אכזרית למדי, יש לציין, אבל גם הוא ישוב מן הסתם לשוטט בנשמתה התועה של ג'ון בפרקי העונה הקרובה. שני שחקנים חדשים בקאסט הם כריסטין קו (The Great Indoors) וג'נבייב אנג'לסון (The After Party).

הספין אוף

מרגרט אטווד, שכתבה את הספר עליו מבוססת הסדרה, "סיפורה של שפחה", אמרה שהעולם בו מתקיים הסיפור נראה לאנשים מופרך אבל היא הקפידה לא להכניס לעלילה שום דבר שבני האדם לא עשו כבר בעבר, במציאות, בתקופה זו או אחרת. מילר סיפר שאם ביטול הפסיקה התקדימית של רו נגד וייד על ידי בית המשפט העליון האמריקני, ביטול שהביא להוצאתה של זכות ההפלה מהחוקה, היה מתרחש לפני סיום הצילומים של העונה החמישית, הוא היה מוצא את דרכו בצורה כזו או אחרת לתסריט.
3 צפייה בגלריה
מתוך "סיפורה של שפחה"
מתוך "סיפורה של שפחה"
מתוך "סיפורה של שפחה"
(צילום: HOT ו-NEXT TV)
מעריצי הסדרה וודאי ישמחו לשמוע שספר אחר בסדרת הספרים של אטווד, "העדויות" (The Testaments), שיצא ב- 2019, ומתמקד בדמותה של הדודה לידיה האימתנית, יזכה גם הוא לעיבוד של מילר בעתיד. "כשמרגרט התחילה לכתוב את 'העדויות' היא נתנה לי רשימה של אנשים שאסור לי להרוג וגם רשימה של שמות שאנשים מסוימים שהיינו צריכים לשלב בסיפור", הוא אומר בריאיון ל-Elle.”למרבה המזל, מרגרט דיברה איתי על זה כבר כמה שנים, כך שכל קצוות העלילה שיהיו בספין אוף כבר שולבו בסדרה שלנו".