לזמרת דואה ליפה צפויה שנה עמוסה ביצירה, ויותר מכך - בקידום אלבומה החדש, כשהסינגל הראשון מתוכו Houdini יצא בחודש נובמבר ומאז הוא חורך את המצעדים בעולם. אולם בעוד אמנים אחרים משתדלים לחמוק משיח סביב פוליטיקה או מנקיטת עמדה חד משמעית במסעות הקידום שלהם - הזמרת הבריטית-אלבנית החליטה להתמודד עם האתגר ושברה את שתיקתה סביב מלחמת ישראל-חמאס דווקא בכתבת השער החגיגית שלה למגזין "רולינג סטון". "חייבת להיות הפסקת אש הומניטרית", אמרה בריאיון שפורסם היום (ג'), שבו גם התייחסה לראשונה למצב בישראל.
2 צפייה בגלריה
דואה ליפה
דואה ליפה
דואה ליפה
(צילום: EPA)
"הרגשות שלי לגבי האנשים שנעקרו מביתם אמיתיים מאוד", אמרה על מיליוני האזרחים העזתים, כשלאחרונה הזמרת בת ה-28 גם חתמה על עצומה שקוראת להפסקת אש בין ישראל וחמאס. "זה נושא שמאוד קשה לי לדבר עליו, כי זה מעורר מחלוקת. אבל יש עולם שבו אפשר לכאוב את כל החיים האדם שאבדו. אני מוכרחה להגיד את זה - אני לא תומכת במעשי חמאס. בייחוד ביחס למה שנאמר ב'ניו יורק טיימס' [בשנת 2021] - כל חיי אדם הם יקרים".
עוד הוסיפה במהלך הריאיון למגזין המוזיקה כי היא מאמינה בחשיבות של אנשים ללמוד אודות הקונפליקט, במיוחד בזמנים שבהם מידע מוטעה מופץ ברחבי הרשת. "אני מרגישה רע כלפי כל ישראלי שאיבד את חייו וכלפי מה שקרה ב-7 באוקטובר", הוסיפה הזמרת, שהייתה ידועה בביקורתיות שלה כלפי ישראל לאורך השנים. "כרגע אנחנו חייבים להסתכל על האובדן הרב והרג האזרחים החפים מפשע בעזה. יש מספיק מנהיגים בעולם שתופסים עמדה ומדברים על המשבר ההומניטרי שמתרחש, חייבת להיות הפסקת אש הומניטרית".
2 צפייה בגלריה
דואה ליפה
דואה ליפה
דואה ליפה
(צילום: AP)
כמו דמויות ציבוריות רבות ונוספות במעמדה, ליפה הודתה שהיא מרגישה חסרת אונים בנוגע למשבר וללחימה המתמשכת. הפתרון שלה, לדבריה, הוא שימוש בקולה ובכוחה כדי לעודד את מעריציה לפעול כמוה. "נראה שקל יותר שלא לנקוט שום עמדה פוליטית", הוסיפה. "הימנעות מדיונים עמוקים בכל הנוגע למלחמה ולדיכוי זה משהו שראינו שקורה בהיסטוריה פעם אחר פעם. אני חושבת שסתם להיות מוזיקאית ולפרסם דברים לגביי לא תורם לשינוי המיוחל, אבל אני מקווה שהפגנת סולידריות - לפעמים זה כל מה שאפשר לעשות, זה דבר חשוב לא פחות".
לאורך הקריירה של זמרת הפופ היא הייתה ידועה בביקורת החריפה שלה כלפי מדינת ישראל והתנהלותה בשטחים. עם זאת, ב-2021 שיתפה ליפה פעולה עם צמד הבמאים הישראלים וניה הימן וגל מוג'ה בקליפ לשיר We're Good.