בצל המצב הביטחוני בישראל, עדן אלנה ממשיכה את ההכנות לאירוויזיון בהולנד. אתמול (ד') התייצבה הזמרת הישראלית לחזרה השנייה לקראת חצי הגמר, שייערך ביום שלישי וישודר בכאן, ובסיומה הגיעה למסיבת העיתונאים המסורתית.
עדן אלנה במסיבת עיתונאים באירוויזיון
אלנה, שהקפידה לשמור על מצב רוח טוב, ענתה לשאלות העיתונאים בנושא השיר וההופעה, אולם תקרית לא נעימה נרשמה כאשר כתבת אל ג'זירה באנגלית עברה על חוקי התחרות וניסתה לשאול את אלנה שאלה פוליטית.
מנחה מסיבת העיתונאים קטע את השאלה באמצע, והפציר בכתבת שתשאל על השיר והתחרות בלבד. הכתבת ניסתה להתחכם ושאלה את אלנה מה משמעות השיר Set Me Free מבחינתה ("הוצא אותי לחופשי", בתרגום חופשי), ו"מה את מתכוונת להוציא לחופשי?".
1 צפייה בגלריה
עדן אלנה מתוך מסיבת העיתונאים באירוויזיון
עדן אלנה מתוך מסיבת העיתונאים באירוויזיון
עדן אלנה מתוך מסיבת העיתונאים באירוויזיון
יש לציין כי עוד בטרם החלה מסיבת העיתונאים, גורמים במשלחת הישראלית סיפרו כי הושגה הסכמה עם איגוד השידור האירופי וההפקה ההולנדית כי לא יישאלו שאלות פוליטיות.
מאוחר יותר אלנה שחררה הצהרה ראשונה לתקשורת בישראל בנושא המצב הבטחוני בארץ: "עמדתי על הבמה ברוטרדם ועשיתי כל מה שאני יכולה כדי להביא כבוד למדינה שלי, לאזרחים, למשפחה ולחברים שלי. בכל רגע על הבמה לא יכולתי שלא לחשוב על הקרובים אליי ועל העם שאותו אני מייצגת. אני נמצאת כאן בהולנד, אבל בלב איתכם בכל רגע, כואבת, אוהבת, מחזקת ועוקבת בדאגה אחרי כל מה שקורה בישראל". צפו בקטע